Pamięć RAM

Testy - 3DMark i gry

przeczytasz w 3 min.

3DMark Time Spy

3DMark – Time Spy (DirectX 12)
[punkty] wynik ogólny

3600 MHz / CL17-19-19-39 9329
3200 MHz / CL16-18-18-36 9267
2133 MHz / CL15-15-15-36 9135

3DMark – Time Spy (DirectX 12)
[punkty] wynik testu procesora

3600 MHz / CL17-19-19-39 10089
3200 MHz / CL16-18-18-36 9985
2133 MHz / CL15-15-15-36 9058

 

3DMark Fire Strike

3DMark – Fire Strike (DirectX 11)
[punkty] wynik ogólny

3200 MHz / CL16-18-18-36 23768
3600 MHz / CL17-19-19-39 23697
2133 MHz / CL15-15-15-36 22963

3DMark – Fire Strike (DirectX 11)
[punkty] wynik testu procesora

3200 MHz / CL16-18-18-36 24590
3600 MHz / CL17-19-19-39 23902
2133 MHz / CL15-15-15-36 22971

Szybsze pamięci mają niewielki wpływ na wydajność w benchmarku 3DMark (co ciekawe, w starszym trybie Fire Strike lepiej sprawdziły się niższe taktowanie 3200 MHz przy niższych timingach CL16).

 

Far Cry 5

Far Cry 5 - 1920 x 1080 Ultra (DirectX 11)
[fps] więcej = lepiej

3600 MHz / CL17-19-19-39 119
92
3200 MHz / CL16-18-18-36 118
90
2133 MHz / CL15-15-15-36 110
77

Far Cry 5 pokazał lekką przewagę szybszych pamięci 3600 MHz nad 3200 MHz. Podstawowe moduły 2133 MHz daleko w tyle.

Wiedźmin 3

Wiedźmin 3 - 1920 x 1080 Uber (DirectX 11)
[fps] więcej = lepiej

3600 MHz / CL17-19-19-39 137
120
3200 MHz / CL16-18-18-36 131
116
2133 MHz / CL15-15-15-35 103
90

Wiedźmin 3 lubi szybkie pamięci RAM - zastosowanie lepszych modułów 3600 MHz przekłada się na kilka dodatkowych FPS-ów.

Shadow of the Tomb Raider

Shadow of the Tomb Raider - 1920 x 1080 Najwyższe (DirectX 12)
[fps] więcej = lepiej

3600 MHz / CL17-19-19-39 137
97
3200 MHz / CL16-18-18-36 133
91
2133 MHz / CL15-15-15-36 108
76

Podobnie wygląda sytuacja w Shadow of the Tomb Raider - zastosowanie pamięci 3600 MHz pozwala uzyskać dodatkowe kl./s.

World War Z

 

World War Z - 1920 x 1080 Ultra (Vulkan)
[fps] więcej = lepiej

3600 MHz / CL17-19-19-39 164
132
3200 MHz / CL16-18-18-36 164
130
2133 MHz / CL15-15-15-36 160
128

World War Z nie jest aż tak czuły na ustawienia pamięci operacyjnej, ale przejście z 3200 na 3600 MHz zwiększyło ilość minimalnych klatek obrazu.