Komputery

IDF - dzień 2, keynote 3

Ostatnia sesja plenarna drugiego dnia dotyczyła oprogramowania. Poprowadziła ją Renee James, wiceprezes i szef grupy rozwiązań sofwarowych (Software and Solution Group). Pokaz ten okazał się jednym z najciekawszych pokazów na IDF-ie.

Renee James, wiceprezes i dyrektor zarządzający Software and Solution Group.

Nowe możliwości, dzięki rozwiązaniom wielordzeniowym.

Po zarysowaniu softwarowych problemów rozpoczął się multimedialny show. Takich prezentacji nikt ze zgromadzonych się chyba po Intelu nie spodziewał. Na początek zaprezentowano demo gry FarCry 2.

FarCry2

Później przedstawiono wizualne zastosowania medyczne

Wizualizacja w medycynie.

Chwilę później wystąpił zaproszony przez Renee James, Jeffrey Katzenberg, założyciel i dyrektor operacyjny wytwórni filmowej DreamWorks...

Jeffrey Katzenberg.

W tym momencie na scenę wyjechał specjalny ekran, a widzowie poproszeni zostali o wyjęcie okularów 3D, znajdujących się pod krzesłami. Co ciekawe, były to zupełnie zwyczajne okulary, a nie takie, do których przyzwyczailiśmy się np. w trójwymiarowych kinach IMAX. Okazało się, że lewe i prawe szkło miały w stosunku do siebie prostopadle ustawione filtry polaryzacyjne. Następnie widzom pokazane zostały fragmenty filmów 3D. Niestety ciężko zaprezentować z tego pokazu zdjęcia, gdyż na ekranie bez okularów obraz był podwójny i zamazany. Udało się nam jednak wybrać zdjęcie oddające w miarę dobrze to co można było zaobserwować na ekranie bez okularów 3D.

Przykładowy slajd z filmu 3D.

Kilka kolejnych prezentacji dotyczyło zastosowań wizualizacji. Chwilę później na scenie pojawił się – nie uwierzycie kto. A mianowicie sam legendarny John Carmack z id Software, który zaprezentował najnowszą produkcje – grę Rage.

John Carmack prezentuje grę Rage.

Całe to zamieszanie spowodowane zostało deweloperskim programem dla twórców gier Visual Adrenaline. Oczywiście utworzenie tego programu ściśle związane jest z premierą układów Larrabee.

Visual Adrenaline.