Karty graficzne

Testy: Two Worlds II i Lost Planet 2

przeczytasz w 2 min.

Two Worlds II

 

Druga część znanej polskiej gry RPG, która w krótkim czasie osiągnęła naprawdę imponującą sprzedaż. Co by nie mówić o Two Worlds II, jest to na pewno produkcja o dobrze zoptymalizowanym silniku. Nie sprawia on żadnych problemów dla kart graficznych ze średniego segmentu. Czy to jednak wystarczy, by komfortowo pograć w tą grę na integrze Intela?

Two Worlds II, 1280 x 720
[FPS]

HD 3000 - niskie 26
HD 3000 - średnie 17
HD 3000 - wysokie 16
HD 2000 - niskie 14
HD 2000 - średnie 9
HD 2000 - wysokie 7

Znakomicie sprzedająca się produkcja Reality Pump sprawia obu integrom Intela spore problemy. O grze na HD 2000 nie ma nawet mowy, a HD 3000 w ustawieniach niskich wyciąga zaledwie około 25 klatek na sekundę. Należy wspomnieć, że ustawienia niskie w Two Worlds II nie powodują aż tak drastycznego spadku jakości wyświetlanej grafiki, jak miało to miejsce w pierwszej części gry. Walki w Two Worlds II odbywają się w czasie rzeczywistym i mała szybkość działania gry może sprawiać poważne problemy.

 

Lost Planet 2

 

 

Lost Planet 2, 1280 x 720
[FPS]  DirectX 9, Test B

HD 3000 - minimalne 32
HD 3000 - niskie 27
HD 2000 - minimalne 15
HD 2000 - niskie 13

W testach wykorzystaliśmy samodzielny benchmark Lost Planet 2 (Test B). Wersja DirectX 9 gry nie różni się zbytnio od DirectX 11, a działa znacznie szybciej. Jednak nie dość szybko. Sześć jednostek wykonawczych HD 2000 ledwo zipie, a i HD 3000 nie bije żadnych rekordów. Niemniej średnio 30 klatek na sekundę należy uznać za przyzwoity wynik.