Płyty główne

Aplikacje testowe

przeczytasz w 2 min.

PC Mark Vantage - Aplikacja autorstwa firmy Futuremark, twórców znanych benchmarków kart graficznych o nazwie 3D Mark. PC Mark Vantage jest jednym z najpopularniejszych benchmarków do sprawdzania wydajności całego komputera. Program bada wydajność wszystkich podzespołów komputera, między innymi za pomocą takich testów jak działania na plikach graficznych, odtwarzanie filmów, czy szybkość działania twardego dysku. Program uruchamialiśmy przy domyślnych ustawieniach (rozdzielczość 1024 x 768, żadne inne opcje nie były zmieniane) i odczytywaliśmy całościowy wynik platformy wyrażany w punktach (PCMark Suite). Im wyższy wynik punktowy tym platforma sprzętowa jest wydajniejsza.

3D Mark 06 - Starsza wersja benchmarka do sprawdzania wydajności kart graficznych. Wykorzystaliśmy wersję 06 by porównać także wydajność zintegrowanych układów graficznych (Intel GMA HD zintegrowany z procesorem Core i3 530 oraz Radeon HD 4250 zintegrowany z układem płyty głównej Asusa). Program uruchamialiśmy w domyślnych ustawieniach (po uruchomieniu programu nie zmienieliśmy żadnych ustawień) w rozdzielczości 1024 x 768.

Street Fighter IV Benchmark - Jedna z niewielu bijatyk na PC posiada wbudowany benchmark, który pozwala na ocenę szybkości działania gry na danym komputerze. Benchmark można także pobrać jako oddzielny program. Test uruchamialiśmy w rozdzielczości 1280 x 720 (HD). Ustawienia: AA x0, renderowanie równoległe: włączone, AF x0, jakość modeli: średnia, jakość tła: wysoka, mapy cieni: wyłączone, modele cieni: wyłączone, motion blur: wyłączony, efekty cząsteczkowe: niskie. Synchronizacja pionowa została wyłączona, nie włączaliśmy też żadnych dodatkowych efektów obrazu (filtry). Wynik wyrażany jest w średniej ilości klatek na sekundę, im więcej tym lepiej.

Lost Planet 2 Benchmark - Przed premierą drugiej części gry Lost Planet, firma Capcom opublikowała benchmark, za pomocą którego możemy sprawdzić działanie gry za pomocą dwóch testów, w ustawieniach DirectX 9 lub DirectX 11. Testy przeprowadzaliśmy w rozdzielczości 1280 x 1024 oraz 1680 x 1050 w wersji DirectX 11. Ustawienia: MSAA x2, rozmycie przy ruchu: wyłączone, szczegółowość cieni: niska, szczegółowość tekstur: średnia, poziom renderingu: średni, ustawienia DirectX 11: średnie. Wynik podawany jest w średniej ilości klatek na sekundę - im więcej, tym lepiej.

Arcania: Gothic 4 Demo - W testach wykorzystaliśmy wersję demo, jako, że pełna wersja gry nie była jeszcze dostępna. Test polegał na przebiegnięciu dystansu od punktu A do punktu B, czas pomiarów wynosił 60 sekund. Testy przeprowadzaliśmy w rozdzielczości 1280 x 1024 oraz 1680 x 1050 przy maksymalnych możliwych ustawieniach gry. Wynik podawany jest w średniej ilości klatek na sekundę - im więcej tym lepiej.