Komputery

Testy w grach

przeczytasz w 2 min.

Wiemy, że karta świetnie nadaje się do obliczeń GPGPU, ale co z bardziej przyziemnymi rozrywkami, jak na przykład grami? Dwa rdzenie Fiji zapewnią nam również odpowiednio wydajne działanie gier w rozdzielczości 4K - oczywiście pod warunkiem, że dana gra obsługuje technologię CrossFireX.

Najlepiej oczywiście, by dana gra obsługiwała również biblioteki DirectX 12 - jak choćby nowy Total War: Warhammer. Gier które obsługują multi GPU z DirectX 12 wciąż jest niewiele, ale na szczęście trend w końcu się odwraca. 

Benchmark Total War: Warhammer przy rozdzielczości 3840 x 2160 i ustawieniach Ultra średnia wyrzuca średni wynik 59 klatek na sekundę. 

Jednak i z DirectX 11 możemy się cieszyć świetną wydajnością w wysokich rozdzielczościach. Na warsztat poleciały dwa wymagające tytuły - Far Cry: Primal oraz Wiedźmin 3 (słynny zresztą z dość kiepskiej obsługi multi GPU).

Far Cry: Primal – 3840 x 2160, ultra (DirectX 11)
[kl./s.] Radeon Pro Duo

Tekstury UHD wyłączone 57
49
Tekstury UHD włączone 56
47
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Far Cry: Primal – 2560 x 1440, ultra (DirectX 11)
[kl./s.] Radeon Pro Duo

Tekstury UHD wyłączone 72
50
Tekstury UHD włączone 70
49
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Wiedźmin 3: Dziki Gon – 3840 x 2160, uber (DirectX 11)
[kl./s.] Radeon Pro Duo

Hairworks wyłączone 52
35
Hairworks włączone 44
31
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Wiedźmin 3: Dziki Gon – 2560 x 1440, uber (DirectX 11)
[kl./s.] Radeon Pro Duo

Hairworks wyłączone 74
63
Hairworks włączone 63
53
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Nie zawsze jednak obsługa CrossFireX jest idealna. Dobrym przykładem jest Rise Of The Tomb Raider, który wciąż nie obsługuje CFX w konfiguracji DirectX 12, a w wersji DX 11 można zaobserwować potężne "dropy".

Jedną z gier wykorzystujących zalety nowego API jest Ashes Of The Singularity, gdzie dzięki DX 12 możemy nawet łączyć karty graficzne różnych producentów. 

Ze względu na to, że testy z wykorzystaniem Radeona Pro Duo przeprowadziliśmy z wykorzystaniem innego procesora (Core i7 5930K), wyniki nie są do końca porównywalne (pozostałe wyniki na procesorze Core i7 4970K) - tym niemniej można wyrobić sobie zdanie na temat wydajności Radeona Pro Duo.

Ashes of the Singularity (DirectX 12)
2560x1440, Ustawienia crazy, MSAAx4

AMD Radeon Pro Duo (1000/500) 58
 43
GeForce GTX 1080 (1607/1250) 49
 38
GeForce GTX 1070 (1506/2000) 42
 33
AMD Radeon R9 Fury X (1050/500) 42
 33
GeForce GTX 980 Ti (1000/1750) 37
 28

Ashes of the Singularity (DirectX 12)
1920x1080, Ustawienia crazy, MSAA x4

AMD Radeon Pro Duo (1000/500) 68
59
GeForce GTX 1080 (1607/1250) 60
54
GeForce GTX 1070 (1506/2000) 55
50
AMD Radeon R9 Fury X (1050/500) 54
48
GeForce GTX 980 Ti (1000/1750) 52
46

Wyniki w Ashes of the Singularity w teorii podają realną wydajność kart w środowisku DirectX 12 z naciskiem na obliczenia asynchroniczne. Widać, że Radeon Pro Duo lubi wysokie rozdzielczości, używanie go do rozgrywki w Full HD całkowicie mija się z celem.