Komputery

Testy wydajnościowe

przeczytasz w 2 min.

Na początek nieśmiertelny benchmark 3D Mark - świetne narzędzie, gdy chcemy szybko porównać możliwości komputerów w zakresie generowania grafiki 3D (gry).

Oczywiście większość czytelników zainteresowana jest bardziej rzeczywistymi wynikami w grach. Sprawdziliśmy w działaniu trzy popularne (i wymagające) gry.

Tom Clancy's: The Division - 1920 x 1080
[kl./s.]

Ustawienia wysokie 72
42
Ustawienia ultra-wysokie 55
38
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Nawet przy ustawieniach najwyższych możemy liczyć średnio na około 55 klatek na sekundę, ale minimalne klatki na sekundę potrafią spaść znacznie niżej.

Far Cry: Primal - 1920 x 1080
[kl./s.]

Ustawienia wysokie 68
56
Ustawienia ultra 59
46
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Sytuacja wygląda jeszcze lepiej w Far Cry: Primal. Nawet ustawienia Ultra zapewniają średnio blisko 60 klatek na sekundę.

Rise Of The Tomb Raider - 1920 x 1080, DirectX 12
[kl./s.] Szczyt góry

Ustawienia średnie 120
74
Ustawienia wysokie 108
67
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Rise Of The Tomb Raider - 1920 x 1080, DirectX 12
[kl./s.] Syria

Ustawienia średnie 85
59
Ustawienia wysokie 81
50
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Rise Of The Tomb Raider - 1920 x 1080, DirectX 12
[kl./s.] Dolina geotermalna

Ustawienia średnie 96
74
Ustawienia wysokie 82
63
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Rise Of The Tomb Raider działa wręcz świetnie w ustawieniach wysokich i średnich. Przy ustawieniach bardzo wysokich zalecane jest co najmniej 4 GB pamięci graficznej, więc GTX 970 ze swoimi 3,5 + 0,5 GB pamięci może mieć niejakie kłopoty - należy się liczyć z framedropami, chociaż średnia ilość klatek na sekundę wciąż będzie stać na wysokim poziomie.