Karty graficzne

Podsumowanie

z dnia

Ray Tracing w zasięgu kart ze średniego segmentu!

Pierwsze, o czym musimy tu wspomnieć, to ogólnie rewelacyjne wyniki samej karty na tle innych modeli dostępnych na rynku – zwłaszcza po dodatkowym OC, do czego aż zachęca zastosowane bardzo wydajne chłodzenie Twin Frozr 7. Realnie w cenie około 2000 zł otrzymujemy kartę, która wydajnością przebija podobnie kosztujący stary model RTX 2070, a często zbliża się do RTX 2070 Super, którego ceny zaczynają się od 2200 zł za bardzo podstawowe modele (np. Ventus również od MSI).

MSI RTX 2060 SUPER Gaming X 8GB - prezentacja karty

Druga rzecz, którą w zasadzie chcieliśmy niniejszym testem dowieść, to użyteczność funkcji śledzenia promieni w grach w wykonaniu karty RTX 2060 Super. Testy wykazały, że jeżeli jesteśmy wyposażeni w monitor FHD, to Ray Tracingu nie musimy się obawiać – dodatkowa pamięć graficzna, znacznie więcej ROP, ale też dodatkowe cztery rdzenie dedykowane do obliczania RT sprawiły, że pozbyliśmy się nieprzyjemnego stutteringu, jaki często towarzyszył graniu na pierwszej, sześciogigabajtowej wersji tych kart.

MSI RTX 2060 SUPER Gaming X 8GB - Złącze zasilania 8pin

Efekty, jakie obecnie oferuje śledzenie promieni nie sprawiają, że grafika rzuca na kolana, jak kiedyś przeskok z DX8.1 na 9.0c, jednak nie można im odmówić podniesienia realizmu w grafice. Nadal niestety przyjdzie nam poczekać na moment, w którym sprzęt będzie w stanie wszystko liczyć przy pomocy śledzenia promieni z całkowitym porzuceniem techniki rasteryzacji. Uważamy jednak, że dla gracza, który przedkłada jakość grafiki ponad wszystko, posiadanie karty z serii RTX jest raczej obowiązkowe (jako że tylko one oferują zadawalającą obsługę śledzenia promieni).

MSI RTX 2060 SUPER Gaming X 8GB - LED

Kartę MSI RTX 2060 Super Gaming X oceniamy na notę bardzo dobrą, choć ze względu na jednak nieco wysoką cenę nie możemy przyznać jej odznaczenia opłacalności. Ostatecznie 10% taniej można zakupić kartę o zbliżonej wydajności, ale wtedy musimy zrezygnować z LEDów i nieco wyższej kultury pracy. Jeżeli obie te dodatkowe cechy są dla was ważne, to ciężko będzie o lepszy wybór, niż przetestowana w niniejszym artykule karta.

Zalety i wady MSI RTX 2060 SUPER Gaming X

  • faktycznie wystarczająca wydajność do Ray Tracingu
  • bardzo wysoka wydajność jak na ten GPU
  • potencjał OC
  • kultura pracy pod obciążeniem
  • konfigurowalne podświetlenie RGB LED
  • tryb półpasywny
  • solidny backplate
  • nieprzesadzone rozmiary i tylko jedna wtyczka 8-pin
  • w końcu 8 GB pamięci
     
  • cena trochę za blisko RTX 2070 Super

96% 4,8/5

Super Produkt benchmark.plSuper Jakość benchmark.pl

marketplace

Komentarze

28
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    1. "faktycznie wystarczająca wydajność do Ray Tracingu". Serio (?) piszecie jakby wszystko powyżej granicy płynności (24FPS) było "wystarczające". Serio zalecacie wydawać 2000zł+ na kartę aby grać w... 35-45FPS w budżetowej rozdzielczości 1080p? Rozumiem że dbacie o to by interes się kręcił, lecz nie róbcie z ludzi idiotów.
    2. Jak zwykle, gdy nvidia płaci developerom za implementacje swoich tworów, to z miejsca tryb normalny (rtx off) oferuje odbicia jak w grach z zamierzchłych czasów DX9. Manipulacja materiałem porównawczym to niestety norma u zielonych.
    20
  • avatar
    Ten Gaming X tj żart. Poniżej 60 FPS z RT @1080p w karcie za 2000 pln? Już pomijam kwestie, że gry z RT (sensownym) da się policzyć na palcach jednej ręki, dla wszystkich pozostałych - RX 5700 XT w wersji Sapphire Nitro +.

    Tyle w temacie.
  • avatar
    Jesteście nie poważni! z RT poradzi sobie tylko jedna karta RTX9080 MAX
    https://jbzd.com.pl/obr/1205279/nowa-karta
  • avatar
    Świetnie to zrobiliście z tym suwakiem na zdjęciach, który można sobie samemu przesunąć i porównać RTX włączony i wyłączony
  • avatar
    "...śledzenia promieni z całkowitym porzuceniem techniki pasteryzacji". Faktycznie pasteryzacja nie daje doskonałego produktu znacznie lepiej zastosować autoklaw albo radiację. Nic nie przeżyje.
  • avatar
    Testy mówią wszystko, a to kto jakie wnioski sobie z tego wyciągnie to już jego sprawa. Moim zdaniem to "nadaje się" to takie bardzo mocne naciągane. Z dodatkowym zaleceniem powinno być - lepiej sobie obniż parę opcji w ustawieniach graficznych żeby było płynnie z RT. Ja testowałem RT w każdej z tych gier i szczerze powiem, że jedynie sceny w pociągu w M:E z RT zrobiły na mnie wrażenia. W reszcie to takie pierdoły wizualnie, że jak ktoś dodatkowo nazywa to rewolucją to mimowolnie na twarzy banan się pojawia. Eternal1 dobrze napisał w sprawie wykonania efektów bez RTX.
  • avatar
    Przecież ledwo co 2080 daję radę a to? Żart na całego
  • avatar
    Krótko mówiąc: Na razie zabawa w ray tracing się nie opłaca.
  • avatar
    Narazie RTX mnie nie interesuje.
  • avatar
    faktycznie jest lepiej, ale żeby aż taka różnica za taką utratę klatek ? bez sensu...
  • avatar
    Uważacie że tych efektów nie da się uzyskać bez RTX ???
    Programowo nie da rady ???
  • avatar
    Może zabawimy się w obstawianie za ile RT w wykonaniu jedynie słusznej i jedynie to posiadającej umrze jak to miało już kilkukrotnie miejsce z takimi ich rozdmuchanymi technologiami ?
    Daliby choć jak kiedyś udowadniając niezbędność, demko z rusałką i przypadkowo udostępnionym dodatkiem do jej rozbierania to podziwialibyśmy konieczność śledzenia promieni :P
  • avatar
    Błąd w : "3D Mark - Fire Strike (DX11)
    [punkty] wynik ogólny" => punktacja kart