Gry

Sacred 2: Fallen Angel

przeczytasz w 1 min.

 

PlatformaPC, Xbox 360 i Playstation 3
ProducentAscaron Software
WydawcaCDV Software Ent.
Data premiery PL29 maja 2009 r. (X360), 2 października 2008 r. (PC) i 21 stycznia 2010 r.

Seria Sacred miała wielkie aspiracje, aby zostać jednym z uznanych cykli cRPG. Niestety duże podobieństwo do kultowego Diablo spowodowało, że jej druga odsłona straciła coś znacznie więcej niż tylko wielkie ambicje. 

Sacred 2 to tak naprawdę typowy hack’n’slash z niewielką ilością elementów RPG. Jak w wielu podobnych produkcjach, także i tu mamy olbrzymi świat gry, kilka różnych klas postaci do wyboru, tony różnego rodzaju żelastwa i artefaktów oraz, co najważniejsze, nieprzebraną ilość przeciwników. I choć tym razem świat gry jest faktycznie przeogromny (aż 10 różnych sfer klimatycznych), a ilość misji dosłownie przytłaczająca (prawie 500), to jednak grze zabrakło czegoś, co potrafiłoby na dłużej przyciągnąć graczy do komputera czy konsoli. W miarę upływu czasu i wykonywania kolejnych misji grywalność Sacred 2 spada na łeb na szyję.

I tu z znów na ratunek przychodzi możliwość rozgrywki wieloosobowej. Oprócz sieciowych trybów PVP i PvE rodem z gier massive multiplayer online, opisywany tytuł pozwala również na współpracę do 4 graczy jednocześnie w ramach kampanii fabularnej.  Rozgrywka niewiele różni się od tego, co mogliśmy zobaczyć bawiąc się w grę samemu, choć tym razem gra staje się nieco większym wyzwaniem. Ilość przeciwników dostosowana jest do ilości graczy, więc każdy znajdzie tu sobie jakieś zajęcie. :-) W przypadku wersji konsolowej dodatkową zaletą trybu kooperacji jest fakt, iż możliwa jest gra w kilka osób na jednej konsoli.

Idealny tryb coop dla: osób szukających ciekawego hack’n’slasha z elementami RPG, którym nie przeszkadza powtarzalność rozgrywki i utarte już schematy.