Gry

Grafika, dźwięk. Platforma testowa

przeczytasz w 2 min.

Tak gra miała wyglądać…

Grafika w Undercover nie powala, to trzeba przyznać. Na screenach udostępnianych przez twórców wyglądała ona znacznie lepiej. Stopień wygładzania krawędzi jest bardzo niski, przez co samochody są nieco ząbkowate, a cienie mocno poszarpane. Również HDR woła o pomstę o nieba ze względu na swój przesadzony kontrast – praktycznie niewiele widać na trasie, gdy jedziemy pod słońce (które, swoją drogą obraca się razem z nami i zawsze świeci nam w twarz!). Modele pojazdów prowadzonych przez gracza wyglądają dość przyzwoicie, jednak mogło być lepiej. Natomiast ruch uliczny, to kompletne nieporozumienie – samochody są niemal kwadratowe i wyglądają jak jeżdżące klocki. Miasto wykonane jest ładnie, wiele elementów stojących na drodze można zniszczyć.

Największą bolączką grafiki jest jej płynność – gra potrafi przyciąć nawet na najnowszych kartach graficznych! Wniosek: optymalizacja po prostu kuleje. Spójrzmy na wymagania sprzętowe:

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System: Windows XP/Vista z Service Packiem
  • Procesor: Pentium 4 3.2GHz lub AMD Athlon 64 3500+
  • Pamięć: 1GB RAM (2GB RAM dla Visty)
  • HDD: 10GB wolnego miejsca
  • Grafika: 256MB lub lepsze (Pixel Shader 2.0)
  • DirectX: 9.0c

Zalecane wymagania sprzętowe:

  • System: Windows XP/Vista z Service Packiem
  • Procesor: Intel Core 2 Duo, AMD 64 X2 5200+ lub AMD Phenom
  • Pamięć: 2GB RAM lub więcej (3GB dla Visty)
  • HDD: 10GB wolnego miejsca
  • Grafika: 512MB lub lepsze (Pixel Shader 3.0)
  • DirectX: 9.0c

Muzyka bardzo pasuje do charakteru gry, a stanowią ją głównie utwory techno przemieszane z niewielką ilością rockowych kawałków (np. znany z Pro Street zespół Airbourne). Są odpowiednio szybkie tak, by nie przeszkadzały w rozgrywce, wręcz przeciwnie – napędzały ją. Dźwięki samochodów – raj dla uszu:) Wykonane są naprawdę przyzwoicie, obojętnie, czy będzie to Ford Mustang z charakterystycznym rykiem silnika, czy Ferrari Enzo z bardziej przeszywającym, ostrzejszym dźwiękiem.

Wydajność, różnice w ustawieniach grafiki

Wydawałoby się, że grafika w NFS Undercover nie może obciążać zbytnio nowszych kart graficznych, wręcz przeciwnie – chciałoby się powiedzieć, że grę odpalimy na starszych modelach kart. Stało się jednak inaczej – gra ma ogromne wymagania, a animacja nie zawsze jest płynna, nawet na najszybszych dostępnych kartach graficznych. Zapraszam do przejrzenia wykresów wydajności.

Platforma testowa

  • Intel Core2Duo E8400 @ 3000MHz, 6MB L2
  • Asus P5Q-e, P45
  • Geil Ultra DDR2 800MHz, 2x1GB
  • Samsung 250GB, 7200.10, 16MB Cache
  • Chieftec 620W

Sterowniki, system operacyjny i programy:

  • Windows Vista Ultimate 32bit PL, SP1
  • DirectX 10, 9.0C
  • nVidia: 180.48
  • ATI: Catalyst 8.10
  • Fraps 2.9.4

Karty użyte do testu:

  • ASUS EAH4870X2 2GB
  • PowerColor HD4870 PCS+ 512MB
  • HIS Radeon HD4850 512MB
  • HIS Radeon HD4670 512MB
  • ASUS ENGTX260 TOP 896MB
  • EVGA 9800GTX+ 512MB
  • Zotac GeForce 9800GT 512MB
  • XFX GeForce 9600GSO XXX Edition 384MB
  • Gigabyte GeForce 9600GT 512MB

Przebieg testu:

  • Gra w wersji PL

Testy zostały przeprowadzone podczas jednego z wyścigów po mieście w trybie Circuit.