Laptopy

Testy wydajności 3D i w grach

przeczytasz w 2 min.

Mobility Radeon 4570 to nowa konstrukcja firmy AMD, wytworzona w technologii 55 nm i mająca 512 MB własnej pamięci RAM. W połączeniu z dwurdzeniowym Turionem 2.2 GHz tworzy zgrany duet, którego wydajność pozostaje na średnim poziomie, jeśli w grę wchodzą aplikacje 3D.

Ponieważ najnowsza wersja program GPU-Z nie rozpoznała chipsetu graficznego, do uzyskania informacji o karcie użyłem programu Everest

Testy 3DMark 2006 wykazały, że Radeon 4570 dysponuje wydajnością zbliżoną do mobilnego GF 9300, czyli jak na dzisiaj niezbyt wysoką.

 

Ponieważ karta graficzna to nowy układ, postanowiłem przeprowadzić dodatkowe testy, używając benchmarkow opartych na grach. Wybrałem dwie stosunkowo nowe pozycje: S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky oraz Far Cry 2, ustawiłem je na średnią jakość i przetestowałem Asusa N51TE w dwóch rozdzielczościach: natywnej 1366x768 oraz obniżonej 1024x768.

S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky – ustawienia testowe

S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky – wynik 1366x768

S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky – wynik 1024x768

Jak widać S.T.A.L.K.E.R: Clear Sky to zbyt wymagająca pozycja, nawet w 1024x768 nie ma co marzyć o płynności rozgrywki. Nieco inaczej sprawa się przedstawia w drugiej grze – Far Cry 2.

Far Cry 2 – ustawienia testowe

Far Cry 2 – 1366x768

Far Cry 2 – 1024x768

W rozdzielczości natywnej minimalna liczna klatek na sekundę spada do 14, toteż gra będzie często „przycinać”, jednak manipulując ustawieniami jakości grafiki dałoby się uzyskać płynną animację, nie tracąc zbyt wiele z efektów i pięknego wyglądu tej efektownej i dynamicznej gry.