Gry

Testy wydajnościowe - ustawienia niskie

przeczytasz w 1 min.


Arcania: Gothic 4 - 1920x1080
Ustawienia niskie

Radeon HD 5870 38
25
GeForce GTX 480 38
25
Radeon HD 6870 37
24
GeForce GTX 460 36
25
Radeon HD 5750 30
24
Radeon HD 4850 27
22
GeForce GTS 250 26
21
GeForce GT 430 14
11
Radeon HD 4650 9
7
   średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Arcania: Gothic 4 - 1680x1050
Ustawienia niskie

Radeon HD 5870 39
25
GeForce GTX 480 38
26
GeForce GTX 460 38
25
Radeon HD 6870 37
25
Radeon HD 5750 32
25
Radeon HD 4850 30
24
GeForce GTS 250 29
24
GeForce GT 430 16
13
Radeon HD 4650 10
8
   średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Arcania: Gothic 4 - 1280x1024
Ustawienia niskie

Radeon HD 5870 39
26
GeForce GTX 480 39
26
GeForce GTX 460 39
25
Radeon HD 6870 38
26
Radeon HD 5750 35
25
Radeon HD 4850 34
24
GeForce GTS 250 33
25
GeForce GT 430 19
17
Radeon HD 4650 11
9
   średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Przy ustawieniach niskich i rozdzielczości 1280 x 1024 najszybszym kartom udaje się sięgnąć granicy 40 klatek na sekundę. Nie jest to szczególnie imponujący wynik, ale też większość użytych w testach kart umożliwia rozgrywkę przy takich ustawieniach na w miarę przyzwoitym poziomie. Należy zwrócić uwagę na świetne osiągi modelu 6870 - praktycznie w każdym z testów czaił się on tuż za modelem HD 5870. To dobrze rokuje możliwościom nadchodzących kart AMD opartych na układzie Cayman (seria 69xx).

Przy wykorzystaniu Radeona HD 6870 i ustawieniach niskich w  rozdzielczości 1920 x 1080, podkręcenie procesora do 4 GHz przyniosło korzyść w postaci 1 klatki na sekundę więcej, a więc w granicach błędu pomiarowego. Rozdzielczość 1680 x 1050 to poprawa wyniku o 3 klatki na sekundę (2 w minimalnej liczbie kl./s), a 1280 x 1024 to 4 klatki na sekundę szybciej (3 w minimalnej liczbie kl./s). Nie odkryliśmy tu Ameryki - w niskich rozdzielczościach wpływ procesora na generowanie grafiki jest bardziej widoczny.