Gry

Testy wydajnościowe - ustawienia maksymalne

Arcania: Gothic 4 - 1920x1080
Ustawienia maksymalne

GeForce GTX 480 31
21
Radeon HD 5870 27
18
Radeon HD 6870 26
19
GeForce GTX 460 20
12
Radeon HD 5750 16
13
Radeon HD 4850 15
12
GeForce GTS 250 12
10
    średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Arcania: Gothic 4 - 1680x1050
Ustawienia maksymalne

GeForce GTX 480 33
21
Radeon HD 5870 28
18
Radeon HD 6870 27
18
GeForce GTX 460 23
19
Radeon HD 5750 17
14
Radeon HD 4850 16
13
GeForce GTS 250 14
11
    średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Arcania: Gothic 4 - 1280x1024
Ustawienia maksymalne

GeForce GTX 480 34
21
Radeon HD 5870 29
19
Radeon HD 6870 28
18
GeForce GTX 460 27
21
Radeon HD 5750 20
15
Radeon HD 4850 17
13
GeForce GTS 250 16
13
    średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Ustawienia maksymalne dają "popalić" każdej karcie graficznej niezależnie od segmentu. Zmiana rozdzielczości na niższą nie przynosi większych korzyści. Średnio 30 klatek na sekundę na najlepszych kartach obu producentów może szokować, zwłaszcza jeśli pamiętamy o całkowitym braku wygładzania krawędzi. Wprawdzie jest to wielkość całkowicie wystarczająca do swobodnej gry w Arcanię, ale takich wyników spodziewalibyśmy się prędzej po drugiej części Crysisa, a nie po grze o ładnym, acz nie zachwycającym silniku graficznym. Przypominamy, że do testów wybieramy lokacje, które mocno obciążają sprzęt. Przez sporą część rozgrywki poruszamy się po terenach, które zapewniają większą ilość klatek na sekundę.

Najnowszy AMD Radeon HD 6870 radzi sobie świetnie w wyższych rozdzielczościach, górując nad swoim bezpośrednim rywalem, czyli GTX 460. Sprawdziliśmy czy nowy "Radek" nie jest ograniczany przez procesor. W platformie testowej wykorzystaliśmy aktualnie najszybszy czterordzeniowy procesor AMD, czyli Phenom II X4 970, taktowany standardowo 3,5 GHz. Przy ustawieniach maksymalnych, w rozdzielczości 1920 x 1080, podkręcenie procesora do 4 GHz nie przyniosło żadnych widocznych korzyści . W rozdzielczości 1680 x 1050 pomiary wykazały średnio 1 klatkę na sekundę więcej, a w rozdzielczości 1280 x 1024 wynik poprawił się o około 2 klatki na sekundę.