Gry

CPU, RAM, Vintage

przeczytasz w 3 min.

Test pamięci RAM

Procedura testowa polegała na przejechaniu całości wyścigu, polegającego na ucieczce przed policją. Każdy test wykonano dwukrotnie, wyniki uśredniono. W trakcie pomiarów użyto karty HD 5850.

Need For Speed: Hot Pursuit
1920x1200, Maksymalne

4 GB @1600 MHz 60
4 GB @1333 MHz 60
2 GB @1600 MHz 60
2 GB @1333 MHz 60

Czas ładowania się trasy:

  • 2 GB RAM – 11,93 [s]
  • 4 GB RAM – 11,90 [s]

Nic dodać, nic ująć. Optymalizacja na duży plus. 2 GB RAM wystarczają w zupełności. Różnica w czasie ładowania  wyścigu jest w zasadzie na granicy błędu pomiarowego.

Test Vintage

Warunki testowe takie same jak w wypadku testu głównego. Procedura testowa polegała na przejechaniu określonego odcinka trasy. Wynik z dwóch pomiarów został uśredniony.

Need For Speed: Hot Pursuit
Vintage, AA x0

1280x1024 bez cieni 38
34
1280x1024 max 33
31
1920x1200 minimum 27
24
1920x1200 bez cieni 25
23
1920x1200 max 22
19
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

8600 GT OC jak na swój wiek i możliwości wypada naprawdę nieźle, nawet w rozdzielczości Full HD i najwyższych ustawieniach. Nie oznacza to, że zabawa przy tej płynności animacji będzie zadowalająca. Dopiero po zmniejszeniu rozdzielczości gra znacząco przyspieszy. Nie jest to może płynność absolutna, ale mniej wybrednych średnie 38 kl./s z pewnością zadowoli.

Test procesora

Procedura testowa polegała na przejechaniu określonego odcinka trasy. Każdy test wykonano dwukrotnie, wyniki uśredniono. Podczas pomiarów użyto karty HD 5850. Podobnie jak miało to miejsce w teście RAM, tak i w wypadku testów procesora dostosowaliśmy procedurę do postulatów czytelników. Dodaliśmy taktowanie 1,8 GHz specjalnie dla posiadaczy starszych komputerów oraz laptopów.

Need For Speed: Hot Pursuit
CPU, 1920x1200, Maksymalne

Intel Core i5 750 4 rdzenie @3,7 GHz 60
59
Intel Core i5 750 3 rdzenie @3,7 GHz 60
59
Intel Core i5 750 2 rdzenie @3,7 GHz 60
59
Intel Core i5 750 4 rdzenie @2,66 GHz 60
59
Intel Core i5 750 3 rdzenie @2,66 GHz 60
59
Intel Core i5 750 2 rdzenie @2,66 GHz 60
57
Intel Core i5 750 4 rdzenie @1,8 GHz 54
48
Intel Core i5 750 1 rdzeń @3,7 GHz 53
47
Intel Core i5 750 3 rdzenie @1,8 GHz 52
44
Intel Core i5 750 2 rdzenie @1,8 GHz 46
34
Intel Core i5 750 1 rdzeń @2,66 GHz 34
29
Intel Core i5 750 1 rdzeń @1,8 GHz 20
17
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Taktowanie na poziomie 3,7 GHz w wypadku procesorów mających od dwóch rdzeni wzwyż zaspokaja w pełni potrzeby gry. Płynność animacji nie spada poniżej 59 kl./s, średnio utrzymując 60 kl./s po zaokrągleniu wyniku w górę. Mało kto zapewne zdecyduje się na podkręcenie wysłużonego procesora jednordzeniowego do 3,7 GHz, niemniej jednak gdy już to zrobi będzie mógł bez większych problemów wziąć udział w nawet najbardziej dynamicznym wyścigu. Zdarzają się wprawdzie spadki poniżej 50 kl./s, jednak nie są częste.

Sprawa nie zmienia się drastycznie po obniżeniu taktowania do 2,66 GHz. Zauważalna na wykresach, lecz nieodczuwalna w praktyce jest różnica 2 kl./s w przypadku wykorzystania dwóch rdzeni. Kolosalna jest natomiast przepaść między jednym rdzeniem o częstotliwości 2,66 GHz, a 3,7 GHz. Wynosi aż 19 kl./s. w przypadku średniej ilości klatek oraz 18 kl./s. w wypadku ilości minimalnej.

Taktowanie 1,8 GHz oznacza znaczące obniżenie płynności nawet w przypadku procesorów czterordzeniowych. Gra na jednordzeniowcu uniemożliwi zupełnie precyzyjne sterowanie.

Tak czy inaczej silnik jest na tyle niewymagający, aby dobrze wykorzystał potencjał drzemiący w procesorze dwurdzeniowym o taktowaniu 1,8 GHz. Uznajemy go za rozsądne minimum do zabawy w Need For Speed: Hot Pursuit.