Karty graficzne

Testy GeForce 8500 GT

Platforma testowa
› AMD Athlon 64 X2 @ 3800+ (2000 MHz)
› ASUS Crosshair - RoG (nForce 590 SLI)
› Kingston 2GB DDR2-800 CL 4-4-4-12
› Seagate 320GB
› Creative SB Audigy
› Chieftec CFT-620W
› Windows XP Pro PL SP2

Zacznijmy od najsłabszej z kart. Jej cena oscyluje w przedziale 300~350 zł, zatem w sam raz pasuje nam do naszego ostatniego przeglądu kart graficznych do 300 zł.

Niestety poza obsługą DirectX 10, GeForce 8500 ma niewiele powodów do dumy. Wyniki testów mówią same za siebie.

W 3DMarku05 jeszcze nie wypada tak źle - jest słabsza jedynie od Radeona X1600 Pro.

Ale w Company of Heroes nie wygląda to już za dobrze. GeForce 8500 jest tu dużo wolniejszy od serii 7300GT. Przynajmniej w trybie DX9.
Firma THQ zapowiadała, że wyda do tej gry patch DirectX 10. Pojawi się w trzecim kwartale 2007 roku. Zastrzeżony Essence Engine, opracowany przez Relic, zostanie uaktualniony i będzie obsługiwał dynamiczny system pogody i bardziej realistyczną fizykę, a także graficzne fajerwerki stojące za Shader Model 4.0. Pytanie czy wówczas 8500 będzie oferować lepsze osiągi niż teraz. Przekonamy się.

Ustawienia efektów jak w tabeli poniżej:

ustawienia
jakość
średnia
jakość
wysoka
jakość shaderów 
wysokie
wysokie
jakość modeli
wysokie
wysokie
Szczegółowość tekstur
średnie
wysokie
Cienie
średnie
wysokie
Odbicia
średnie
wysokie
Szczegółowość budynków 
wysokie
wysokie
Fizyka
średnie
wysokie
Jakość drzew
średnie
wysokie
Szczegółowość terenu
średnie
wysokie
Jakość efektów 
średnie
wysokie
Zagęszczenie efektów 
średnie
wysokie
Ślady na obiektach
wyłączone
włączone
Szczegółowość modeli
max
max