Laptopy

Wszystko zaczyna się od układu

Intel obchodzi w tym roku swoje 40 urodziny. Między innymi z tej okazji firma wprowadza na rynek wiele różnych układów wyprodukowanych za pomocą 45 nanometrowego procesu technologicznego. Według firmy, przejście na 45 nanometrową technologię stanowi największe osiągnięcie w czterdziestoletniej karierze korporacji. Tegoroczne premiery technologiczne odbywają się pod hasłem “wszystko zaczyna się od układu.”

Oprócz 40 rocznicy istnienia na rynku, Intel obchodzi także piąte urodziny technologii procesorów Intel Centrino. Od premiery, która miała miejsce w 2003 roku podczas targów CeBIT, Intel nieprzerwanie udoskonalał tę notebookową platformę. Jej kolejna wersja ożywa właśnie dziś pod nową nazwą Intel Centrino 2.

Żyjemy w coraz szybszym i jeszcze bardziej połączonym świecie. Bez przerwy towarzyszy nam potrzeba ciągłego zdobywania informacji i dzielenia się nimi. Dowodzi tego nie tylko nasze codzienne życie i przyzwyczajenia, ale także dane, według których na całym świecie liczba internautów wzrośnie pomiędzy 2007 a 2012 rokiem o 44 procent osiągając 1,8 miliarda
Zmiany te potęgowane są przez coraz bardziej powszechny dostęp do tanich, lekkich i bardzo wydajnych notebooków. W przeciągu ostatnich kilku lat można było zaobserwować niesamowity wzrost popularności portali społecznościowych, a także wszelkiego rodzaju filmów, które zasysane były z sieci z niespotykaną dotąd częstotliwością. Rynek wideo w internecie przekroczył w 2007 roku 2 miliardy dolarów, a analitycy przewidują, że jego wartość osiągnie w 2012 roku 17 miliardów. Co roku wartość tego segmentu będzie zatem rosnąć o prawie 54 procent, co idealnie oddaje wzrost popularności komputerów przenośnych.

Zmieniają się także wymagania użytkowników, którym nie wystarczy już uaktualnianie swoich profili w portalach czy też zabawa ze zdjęciami. Najbliższy rok przyniesie potrzebę ciągłego przebywania w sieci bez względu na miejsce pobytu. Wpisuje się to w coraz bardziej dynamiczny i mobilny tryb życia, dlatego też w parze z tymi zmianami idzie postęp technologiczny, którego owoce zobaczymy w najnowszych notebookach.

 

Producenci notebooków robią wszystko, aby zainteresować nowych klientów i tym samym przyczyniają się do wzrostu popularności komputerów przenośnych. Po raz pierwszy w historii, w trzecim kwartale 2007 roku sprzedaż notebooków w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce przekroczyła sprzedaż komputerów stacjonarnych. Popularność komputerów przenośnych rośnie w tak niewyobrażalnym tempie, że w 2009 roku będzie odpowiadać połowie całkowitej produkcji komputerów.