Karty graficzne

Testy: BattleForge – Lost Souls

O rzeczywistych korzyściach z wykorzystania Eyefinity w tej grze powinien wypowiedzieć się ktoś będący z nią za pan brat. Ja mogę jedynie stwierdzić, że znacznie większy obszar widoczności pozwala na większą kontrolę pola walki i przy okazji dostarcza przyjemnych wrażeń wizualnych. 

 

Battle Forge - Lost Souls: Benchmark
AA x2, Very High/High, SSAO: Very High

1920 x 1080 (FullHD) 31
Eyefinity 4800 x 900 19
Eyefinity 5760 x 1080 (3 x FullHD) 15

 

Battle Forge - Lost Souls: Benchmark
AA x0, High, SSAO: off

1920 x 1080 (FullHD) 45
Eyefinity 4800 x 900 29
Eyefinity 5760 x 1080 (3 x FullHD) 23

 

Battle Forge - Lost Souls: Benchmark
AA x0, Medium, SSAO: off

1920 x 1080 (FullHD) 52
Eyefinity 4800 x 900 31
Eyefinity 5760 x 1080 (3 x FullHD) 26

 

Battle Forge - Lost Souls: Benchmark
AA x0, Low/Very Low, SSAO: off, Shadow: off

1920 x 1080 (FullHD) 149
Eyefinity 4800 x 900 109
Eyefinity 5760 x 1080 (3 x FullHD) 87

 

Gra solidnie obciąża Radeona HD 5770 i w przy ustawieniach średnich w rozdzielczościach Eyefinity udaje się wyciągnąć maksymalnie około 30 klatek na sekundę - BattleForge nie obsługuje rozdzielczości poniżej 768 linii w pionie. Z kolei przy ustawieniach niskich/bardzo niskich gra dostaje niesamowitego kopa i w najwyższej rozdzielczości działa z prędkością prawie 90 klatek na sekundę. Manipulując ustawieniami pomiędzy średnimi a niskimi powinniśmy więc uzyskać bardzo przyzwoitą szybkość działania. Dodatkowo dzięki temu, że BattleForge obsługuje zarówno DirectX 10.1, jak i (częściowo) DirectX 11, włączenie antyaliasingu i najwyższych ustawień ambient occlusion nie powinno skutkować drastycznym spadkiem wydajności.

 

Działanie z Eyefinity 3x1 (landscape): bez zastrzeżeń
Przyjemność z rozgrywki w Eyefinity 3x1 (landscape): duża