Karty graficzne

Platforma testowa, metodyka

z dnia
 Intel Core i7 2600k 3,4 GHz

Procesor:
Intel Core i7 2600k @4,0 GHz

 Gigabyte P67A-UD

Płyta główna:
Gigabyte P67A-UD7

 Kingston HyperX 3x 2 GB DDR3 1600 MHz

Pamięć RAM:
Kingston HyperX 3x 2 GB DDR3 1600 MHz

 Noctua NH-D14

Chłodzenie:
Noctua NH-D14

 Seagate 250 GB Barracuda 7200.12

Dysk twardy:
Seagate 250 GB Barracuda 7200.12

Kingston HyperX 120 GB

Dysk:
Kingston HyperX 120 GB

Enermax Revolution 850 W

Zasilacz:
Enermax Revolution 850 W

 NEC 3090WQXi

Monitor:
NEC 3090WQXi

CoolerMaster 690 II Advanced

Obudowa:
CoolerMaster 690 II Advanced

 

Sterowniki, system operacyjny i programy:

  • Windows 7 64 bit
  • Program do mierzenia kl./s – Fraps
  • Radeon HD 7970 GE – Catalyst 13.9
  • Karta GeForce GTX 680 – ForceWare 320.00
  • GeForce GTX Titan – ForceWare 320.00
  • AMD Radeon HD 7990 – Catalyst 12.102.3-130412a
  • AMD Radeon R9 290X (Uber Mode) - Catalyst 13.11 beta V5
  • AMD Radeon R9 280X - Catalyst 13.11 beta V1
  • AMD Radeon R9 280X - Catalyst 13.11 beta V1
  • AMD Radeon R7 260X - Catalyst 13.11 beta V1
  • GeForce GTX 770 – ForceWare 320.18
  • GeForce GTX 760 – ForceWare 320.39
  • GeForce GTX 780 – ForceWare 327.23

Metodologia testowa:

3DMark
Tryb:

  • Fire Strike, 1920x1080 – Ogólny wynik

Crysis 3
Tryby:

  • 1920x1080 SMAA 2TX, AFx16
  • 2560x1600 SMAA 2TX, AFx16

Maksymalne detale graficzne. Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiar wydajności polegał na liczeniu kl./s podczas przejścia z punktu A do punktu B.

Grid 2
Tryby:

  • 1920x1080 MSAA x4, AFx16
  • 2560x1600 MSAA x4, AFx16

Detale jakości grafiki: Ultra + SAO. Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiar wydajności był dokonywany na wyznaczonym odcinku trasy.

Far Cry 3
Tryby:

  • 1920x1080 AFx16
  • 2560x1600 AFx16

Detale jakości grafiki: Ultra. Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiar wydajności polegał na liczeniu kl./s podczas przejścia z punktu A do punktu B.

Max Payne 3
Tryby:

  • 1920x1080 AFx16
  • 2560x1600 AFx16

Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11. Test polegał na przejściu z punktu A do punktu B, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.

Metro: Last Light
Tryby:

  • 1920x1080 AF x16
  • 2560x1600 AFx16

Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11. Test polegał na przejściu z punktu A do punktu B, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.

Tomb Raider
Tryby:

  • 1920x1080 FXAA / AF x16
  • 2560x1600 FXAA / AF x16

Jednym z najbardziej obciążających miejsc dla kart graficznych jest las w czasie padającego deszczu. W takich warunkach notowaliśmy jedne z najniższych wartości wyświetlany kl./s, stąd też obraliśmy je za miejsce testowe. Przechodziliśmy z punktu A, do punktu B.