Karty graficzne

Sesje dla profesjonalistów

przeczytasz w 1 min.

Po otwarciu forum technologicznego NVISION 08, rozpoczęły się wykłady i sesje przeznaczone dla developerów gier, programistów, inżynierów konstruujących karty i urządzenia mobilne. 

Na pierwszej z nich miała miejsce premiera platformy Tegra i zbudowanych na jego bazie prototypowych urządzeń mobilnych. Urządzenie zaprezentował Michael Rayfield - szef działu urządzeń mobilnych. Nvidia Tegra wykorzystuje zintegrowany z procesorem ARM mobilny chip graficzny. 

Premiera Tegry

Manju Hedge przedstawił założenia implementacji w grach i programach obliczeń fizycznych PhysX.

Manju Hedge przedstawia założenia silnika modelu fizycznego PhysX i przykład jego wykorzystania w grze.

PhysX w symulacji zachowania się materiałów i ubrań.

Symulacja cieczy.

Dynamika ciał "miekkich".

Grafika i obliczenia fizyczne realizowane są na układzie graficznym dzięki implementacji CUDA.

Tony Tamasi z działu technologii Nvidii przypomniał jak przebiegał rozwój procesorów graficznych w przeszłości...

...i jak proces ten będzie przebiegał w kolejnych latach.

Pokazał też kilka najbardziej zaawansowanych technologicznie współczesnych gier i omówił wykorzystywane w nich efekty wizualne i fizyczne.

Trendy dotyczące wydajności GPU.

Kolejny pokaz możliwości gier 3D - Word of WarCraft: Wrath of the Lich King


David Kirk, szef działu badawczego Nvidii skoncentrował się na renderingu w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem ray tracingu, technologii CUDA oraz ich możliwościach wykorzystania. Nie zapomniał o omówieniu systemu GPGPU (General Purpose GPU) o ogromnej mocy obliczeniowej służącego do zaawansowanych obliczeń numerycznych - systemu Tesla.

David Kirk.

Ray Tracing w czasie rzeczywistym.

Zastosowania technologii CUDA w wysokowydajnych obliczeniach.

Nvidia Tesla.


Drugim gościem zaproszonym w pierwszym dniu konferencji NVISION 08 był Buzz Aldrin. Buzz Aldrin był  członkiem załogi Apollo 11, który jako drugi w historii człowiek w 1969 spacerował po księżycu. Spotkanie z Buzzem Aldrinem poprzedziło projekcję stereoskopowego, animowanego filmu 3D: "Fly Me to the Moon", w którym Buzz podkładał głos dla swojego animowanego wcielenia.

Buzz Aldrin - drugi człowiek w historii, który spacerował po księżycu.