• benchmark.pl
  • Gry
  • Shadow of Mordor – zachwycająca, świetnie zoptymalizowana przygoda
Gry

Platforma testowa

 Intel Core i7 2600k 3,4 GHz

Procesor:
Intel Core i5 3570K 3,4 – 3,8 GHz (4C/4T)

 Asus P8P67 PRO

Płyta główna:
Asus P8P67 PRO

Radeon R9 270X (1050/1400 MHz)

Karta graficzna:
Radeon R9 270X (1050/1400 MHz)

 Crucial 2 x 4 GB 1600 MHz

Pamięć RAM:
Crucial 4 x 4 GB 1600 MHz

 Noctua NH-D14

Chłodzenie:
Noctua NH-D14

 Samsung 840 Pro 256 GB

Dysk SSD:
Samsung 840 Pro 256 GB

Seasonic Platinum-660 W

Zasilacz:
Seasonic Platinum-660 W

Sterowniki, system operacyjny:

  • Windows 7 64-bit
  • Catalyst 14.7 RC3

Metodologia testowa:

Shadow of Mordor posiada wbudowany benchmark, który niestety niespecjalnie nadaje się do pomiaru wydajności. Dużym zgrzytem jest spory rozrzut uzyskanych wyników oraz dziwne, skrajne wartości na początku i końcu testu. W trakcie normalnej rozgrywki takie problemy nie występują. Dlatego też zdecydowałem się na własny pomiar wydajności. Użyłem gotowych ustawień graficznych, przygotowanych przez twórców oraz dodałem jeden, który w mojej opinii był optymalny dla podanej konfiguracji. Warto również dodać, że osoby, które posiadają karty graficzne z wyższej półki mogą dodatkowo wymusić w sterownikach wygładzanie krawędzi – takowego brak w ustawieniach gry. Shadow of Mordor posiada twarde ograniczenie maksymalnej ilości wyświetlanych klatek na sekundę do liczby 100. Ustawienie jakości tekstur na Ultra wymaga pobrania dodatkowej paczki z serwisu Steam. Margines błędu pomiarowego wynosi 1 kl/s.