• benchmark.pl
  • Gry
  • Shadow of Mordor – zachwycająca, świetnie zoptymalizowana przygoda
Gry

Testy wydajności i ich analiza

Shadow of Mordor
1920x1080 px

Ultra 40
5
Ultra (tekstury: wysokie) 54
37
Bardzo wysokie 61
49
Wysokie 68
56
Średnie 74
64
Niskie 96
90
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Shadow of Mordor
1920 x 1080 - [email protected],3 GHz

Ultra 40
6
Ultra (tekstury: wysokie) 55
39
Bardzo wysokie 64
52
Wysokie 74
64
Średnie 82
73
Niskie 100
98
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Shadow of Mordor jest bardzo elastyczną produkcją jeśli chodzi o wymagania sprzętowe. Najniższe ustawienia zapewnią przyzwoitą płynność nawet na dość leciwych już konfiguracjach. Mam tutaj na myśli procesory dwurdzeniowe i karty graficzne pokroju Geforce’a GTS 450. Na testowej konfiguracji mogłem ustawić praktycznie wszystkie opcje na maksimum z wyłączeniem tekstur. Te ostatnie tak naprawdę stanowią główną blokadę wydajności. Autorzy nieco mnie wystraszyli komunikatem, że tekstury w jakości ultra wymagają karty graficznej z 6 GB pamięci. Na szczęście, okazało się, że do rozdzielczości FullHD spokojnie wystarczy 4 GB VRAM. A jeśli zejdziemy o jedno oczko w dół z jakości to spokojnie wystarczy karta z 2 GB pamięci. Dopiero wymuszenie wygładzania krawędzi w sterownikach oraz wybranie wyższego próbkowania np. x2 przy maksymalnych ustawieniach potrafi rozłożyć nawet topowe konstrukcje.

Złotym środkiem dla tej gry wydaje się karta pokroju Radeon 270X / Geforce GTX 760, która zapewniają średnio około 60 kl/s z okazjonalnymi spadki do 39 – 40 klatek na sekundę w najwyższych możliwych ustawieniach, z wyłączeniem wspomnianych tekstur w jakości ultra. Różnica pomiędzy tymi ostatnimi, a ich skompresowaną wersją (ust. wysokie) jest znikoma, w trakcie rozrywki praktycznie niezauważalna. Generalnie panowie ze studia Monolith nieco zawyżyli wymagania sprzętowe Shadow of Mordor i to nie tylko w odniesieniu do kart graficznych, ale i procesorów. Rekomendowane przez nich i7 będzie się przy tej produkcji nudziło. Gra potrafi skorzystać z maksymalnie 4 rdzeni / wątków. Podobnie sprawa wygląda z wymaganą ilością pamięci RAM – 4 GB w zupełności wystarczą. Jakość grafiki uznaję za dobrą, pomimo, że otoczenie bywa nieco puste, a tekstury szczególnie podłoża momentami wyglądają słabo. Z drugiej strony na sporą pochwałę zasługują osoby odpowiedzialne za postacie w grze. Urukowie wyglądają niesamowicie! Świetna siatka modeli oraz tekstury robią ogromne wrażenie.