Karty graficzne

Battlefield 4, Crysis 3, Grid 2, Max Payne 3

przeczytasz w 8 min.

Battlefield 4
1920x1080, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16

Zotac GTX 980 AMP! Extreme 4GB (1291/1800) 101
83
Gigabyte GTX 980 G1 Gaming 4GB (1228/1753) 95
80
Asus GTX 980 Strix OC 4GB (1178/1753) 94
79
Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) 92
77
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 4GB (1178/1753) 84
69
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) 82
67
Asus GTX 970 Strix OC 4GB (1114/1753) 82
67
Nvidia GTX 970 4GB (1050/1750) 80
65
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 80
64
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) 70
52
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) 68
50
Asus GeForce GTX 770 2GB DCUII (1058/1750) 57
44
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Battlefield 4
2560x1600, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16

Zotac GTX 980 AMP! Extreme 4GB (1291/1800) 62
49
Gigabyte GTX 980 G1 Gaming 4GB (1228/1753) 60
47
Asus GTX 980 Strix OC 4GB (1178/1753) 58
45
Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) 56
44
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 51
39
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 4GB (1178/1753) 51
41
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) 49
39
Asus GTX 970 Strix OC 4GB (1114/1753) 49
39
Nvidia GTX 970 4GB (1050/1750) 48
38
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) 45
33
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) 43
31
Asus GeForce GTX 770 2GB DCUII (1058/1750) 36
26
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Battlefield 4 na maksymalnych detalach graficznych stanowił niezbyt duże wyzwanie dla najnowszych kart graficznych firmy Nvidia. Jak widać, fabrycznie podkręcone układy GeForce GTX 970 pozwalają na swobodną rozgrywkę nawet w rozdzielczości 2560x1600. Mocniejsi bracia z GeForce GTX 980 w tych samych warunkach wyświetlały o ok. 10 kl./s więcej.

Crysis 3

Crysis 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16

Zotac GTX 980 AMP! Extreme 4GB (1291/1800) 70
58
Gigabyte GTX 980 G1 Gaming 4GB (1228/1753) 68
55
Asus GTX 980 Strix OC 4GB (1178/1753) 66
53
Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) 64
52
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 62
50
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) 57
44
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 4GB (1178/1753) 56
47
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) 55
45
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) 55
40
Asus GTX 970 Strix OC 4GB (1114/1753) 55
45
Nvidia GTX 970 4GB (1050/1750) 53
43
Asus GeForce GTX 770 2GB DCUII (1058/1750) 47
37
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Crysis 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, SMAA 2TX, AF x16

Zotac GTX 980 AMP! Extreme 4GB (1291/1800) 42
36
Gigabyte GTX 980 G1 Gaming 4GB (1228/1753) 40
35
Asus GTX 980 Strix OC 4GB (1178/1753) 39
33
Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) 38
32
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) 36
30
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 36
30
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) 34
27
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 4GB (1178/1753) 34
29
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) 33
28
Asus GTX 970 Strix OC 4GB (1114/1753) 33
28
Nvidia GTX 970 4GB (1050/1750) 31
26
Asus GeForce GTX 770 2GB DCUII (1058/1750) 28
24
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Ta gra jeszcze długo będzie rozkładała na łopatki karty graficzne. Jak widać, zabawa w trybie 2560x1600 wymaga potężnego akceleratora. Najlepiej sprawdził się Zotac GeForce GTX 980 AMP! Extreme, który dzięki wysokiej częstotliwości taktowania wyświetlał najpłynniejszy obraz wśród przetestowanych dziś kart graficznych.

Grid 2

Grid 2 - DX11
1920x1080 - Ultra, MSAA x4, SAO On, AF x16

Gigabyte GTX 980 G1 Gaming 4GB (1228/1753) 162
130
Zotac GTX 980 AMP! Extreme 4GB (1291/1800) 162
130
Asus GTX 980 Strix OC 4GB (1178/1753) 157
129
Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) 154
129
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 4GB (1178/1753) 143
116
Asus GTX 970 Strix OC 4GB (1114/1753) 137
110
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 136
115
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) 135
108
Nvidia GTX 970 4GB (1050/1750) 130
104
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) 121
97
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) 114
93
Asus GeForce GTX 770 2GB DCUII (1058/1750) 98
77
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Grid 2 - DX11
2560x1600 - Ultra, MSAA x4, SAO On, AF x16

Zotac GTX 980 AMP! Extreme 4GB (1291/1800) 113
91
Gigabyte GTX 980 G1 Gaming 4GB (1228/1753) 110
90
Asus GTX 980 Strix OC 4GB (1178/1753) 105
87
Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) 98
82
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) 98
81
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 4GB (1178/1753) 94
74
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 92
78
Asus GTX 970 Strix OC 4GB (1114/1753) 89
72
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) 88
71
Nvidia GTX 970 4GB (1050/1750) 85
69
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) 81
70
Asus GeForce GTX 770 2GB DCUII (1058/1750) 66
52
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Jeśli mamy tylko taką możliwość, to najlepiej grać w Grid 2 w rozdzielczości dużo wyższej od Full HD. Szczegółowość grafiki zwiększa się, a gra i tak działa w zawrotnym tempie ponad 80 kl./s. I choć najwolniejszym opisywanych dziś był Asus GeForce GTX 970 Strix OC, to wcale mu nie można zarzucić niskiej wydajności - w końcu potrafił generować średnio 89 kl./s w naszym teście.

Max Payne 3

Max Payne 3

Max Payne 3 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16

Zotac GTX 980 AMP! Extreme 4GB (1291/1800) 118
90
Gigabyte GTX 980 G1 Gaming 4GB (1228/1753) 111
84
Asus GTX 980 Strix OC 4GB (1178/1753) 110
82
Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) 108
80
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 4GB (1178/1753) 102
72
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) 101
72
Asus GTX 970 Strix OC 4GB (1114/1753) 101
72
Nvidia GTX 970 4GB (1050/1750) 98
70
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) 97
73
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) 93
70
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 86
56
Asus GeForce GTX 770 2GB DCUII (1058/1750) 63
40
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Max Payne 3 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16

Zotac GTX 980 AMP! Extreme 4GB (1291/1800) 83
59
Gigabyte GTX 980 G1 Gaming 4GB (1228/1753) 79
58
Asus GTX 980 Strix OC 4GB (1178/1753) 77
55
Nvidia GTX 980 4GB (1127/1753) 75
53
Gigabyte GTX 970 G1 Gaming 4GB (1178/1753) 68
50
Sapphire R9 290X 4GB (1000/1250) 67
53
Zotac GTX 970 AMP! (1100/1760) 65
48
Asus GTX 970 Strix OC 4GB (1114/1753) 65
48
Sapphire R9 290 4GB (947/1250) 64
50
Nvidia GTX 970 4GB (1050/1750) 62
46
Zotac GTX 780 Ti 3GB (876/1750) 60
39
Asus GeForce GTX 770 2GB DCUII (1058/1750) 42
29
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Pora na zapoznanie się z wynikami w popularnej serii Max Payne. Powyżej trzecia odsłona części, która nieźle wygląda i stawia dość spore wymagania kartom graficznym ze średniego segmentu. W przypadku najnowszych układów Maxwell mogliśmy liczyć na świetny komfort zabawy w rozdzielczości 1920x1080 i co najmniej bardzo dobry w 2560x1600.