Gry komputerowe

Wstęp do testów – ustawienia graficzne

z dnia

Wiedźmin 2 to premiera autorskiego silnika CD Projekt RED, czyli RED Engine. Tak jak to napisaliśmy wcześniej, jest to silnik ładny, ale nie zachwycający. Należy zaznaczyć, że wybór niższych ustawień graficznych nie powoduje zamiany obrazu w graficznego potworka w niczym nieprzypominającego pierwowzoru. Nawet na najniższych ustawieniach gra wciąż wygląda bardzo przyzwoicie.

Niestety statyczne zrzuty ekranowe nie oddają tego, co dzieje się na ekranie podczas rozgrywki w Wiedźmina 2 - różnice są drobne i często umykające oczom. Aby lepiej oddać uroki RED Engine, przygotowaliśmy kilka filmów z rozgrywki w rozdzielczości Full HD. Te cieszące oko drobiazgi mogą docenić tylko gracze wyposażeni w dobry sprzęt i duże monitory. Jeśli Wiedźmin 2 trafi na konsole - co jest już właściwie przesądzone - będzie można w nim śmiało wykorzystać ustawienia średnie. Grając w pewnym oddaleniu od dużego telewizora nie dostrzeżemy tych subtelnych różnic.

Silnik RED Engine jest elastyczny i można go dokładnie dostosować do swoich wymagań oraz oczywiście możliwości posiadanego sprzętu. W ustawieniach Ultra wkracza do akcji opcja o nazwie uberpróbkowanie - dlaczego warto ją wyłączyć (przynajmniej na testowanych przez nas sterownikach i wersji gry) dowiecie się z podstrony z wynikami testów.

 

Ustawienia maksymalne

 

Ustawienienia wysokie

 

Ustawienia średnie

Ustawienia minimalne (Bloom off)

Konia z rzędem temu, kto na pierwszy rzut oka dostrzeże różnice pomiędzy ustawieniami Ultra i Wysokimi, a nawet Średnimi. Dopiero zmiana ustawień na Minimalne wykazuje różnice, ale gra nadal przedstawia się bardzo dobrze. W celu uwypuklenia różnic na zrzutach ekranowych wyłączyliśmy dodatkowo opcję Bloom (w standardowych ustawieniach Minimalnych jest ona włączona).