Gry

Wojna o Pierścień w kilku odsłonach

przeczytasz w 2 min.

Jak przystało na klasycznego przedstawiciela gatunku strategii w czasie rzeczywistym (RTS) Władca Pierścieni Bitwa o Śródziemie II oferuje nam, graczom, kilka trybów rozgrywki. Do najważniejszych, co oczywiste, należy tryb Kampanii - osobny dla Dobrej i dla Złej strony. Składa się ona z 8 powiązanych fabularnie misji dla każdej ze stron. Nie jest to jakaś zatrważająca ilość i szczerze powiedziawszy rozgrywka w tym trybie jest dość krótka - przy intensywnej grze ukończenie obu kampanii przy normalnym poziomie trudności zajmuje ok. 2-3 wieczory. Z tego też względu nie próbujcie nawet grać na poziomie "easy", bo nim zaczniecie czerpać przyjemność z rozgrywki już ją skończycie.

Trzeba przyznać, że sama rozgrywka w trybie kampanii jest niezwykle ciekawa i wciągająca dzięki zróżnicowaniu misji, które ponadto obfitują w liczne niespodzianki i zwroty akcji. W pamięć zapadła mi misja, gdy podczas obrony tronu Ereboru odpierałem kolejne ataki sił Mordoru, gdy nagle do walki po stronie Zła włączył się smok. Jego pojawienie się i bardzo konkretne ataki na ściśle określone punkty mojej obrony spowodowały ogromne straty wśród jednostek, zmuszając mnie do natychmiastowej zmiany taktyki. Niestety, było już na to za późno i musiałem rozpoczynać grę od początku.

Po skończeniu zabawy w trybie kampanii gra się jeszcze nie kończy. Możemy bowiem spróbować swoich sił w potyczkach na 50 różnych mapach, a także w trybie wieloosobowym. Ten ostatni oferuje nam szerokie możliwości zabawy - w sieci lokalnej i w Internecie. Ciekawym rozwiązaniem wprowadzonym na potrzeby trybu wieloosobowego jest możliwość stworzenia swojego bohatera - od wyboru rasy, poprzez wygląd i rodzaj posiadanej broni, aż do zdolności specjalnych. Taki bohater rozwija się wraz z naszymi postępami w grze wieloosobowej.

Ostatnim trybem rozgrywki, które oferuje nam nowa Bitwa o Śródziemie jest Wojna o Pierścień.  Wizualnie przypomina ona nieco mapę z pierwszej części gry, jednak zasady nią rządzące są dużo bardziej złożone. Cała rozgrywka podzielona została tu na tury, w których gracz po kolei wykonuje określone czynności - budowa (jednego z czterech dostępnych budynków), ruch wojsk i walka oraz odwrót. Zdobywając kolejne krainy powiększamy nie tylko swoje terytorium, ale także werbujemy kolejne oddziały do naszej armii. Gdy dochodzi do fazy walki mamy możliwość wyboru automatycznego rozegrania bitwy lub samodzielnego jej poprowadzenia. Ta druga opcja daje nam dużo większe możliwości, gdyż możemy wywalczyć zwycięstwo nawet przy drastycznej przewadze wroga, choć taka rozgrywka trwa znacznie dłużej.

Dość niezwykłym elementem takich bitew jest, jak sama nazwa tego trybu wskazuje, walka o pierścień. Jego powiernikiem jest Gollum, który cały czas przemieszcza się po mapie. W momencie jego wytropienia przez nasze oddziały możemy przejąć pierścień i po umieszczeniu go do naszej fortecy, zyskać prawo wezwania wysoko-poziomowego bohatera. O tym co potrafi taki bohater przeczytacie poniżej.