Gry

Testy: Platforma testowa

przeczytasz w 2 min.
  • Processor:
    Intel Core 2 Duo E6550: 2,33 GHz, FSB 1333 MHz; cache L2 4MB 
    Intel Core 2 Duo E6550: podkręcony na 3,5GHz

  • Płyta główna: Asus P5K
     
  • Twardy dysk: Hitachi Deskstar HDPT7250 250GB 7200RPM 8MB Cache SATA
  • pamięć RAM: OCZ Technology SLI edition PC-6400 4-4-4-12, 2, 4, 8GB
  • Karty graficzne:
    EVGA GeForce GTX 280,
    Gigabyte GeForce GTX 260,
    EVGA GeForce 9800GTX+,
    EVGA GeForce 9800GT,
    ASUS GeForce 9600GT,
    ASUS Radeon 4870 1024MB,
    ASUS Radeon 4870 512MB,
    Palit Radeon 4850,
    ASUS Radeon 4830,
    HIS Radeon 4670
  • Zasilacz:  PC Power & Cooling SILENCER 750W(OCZ Technology)
  • System operacyjny: Windows Vista Ultimate SP1 64 bit
  • Sterowniki:
    dla kart nVidia - 180.48,
    dla kart ATI - Catalyst 8.12
  • Wersja WOTLK: 3.0.3 (9183) + komplet najpopularniejszych addonów.

Blizzard niestety nie zaimplementował w swój produkt żadnego benchmarka, a z racji na złożoność gry nie ma prostego sposobu na to, by w dokładnie taki sam sposób przetestować wszystkie konfiguracje.

Testy przeprowadzone zostały w nowym mieście skupiejącym największą ilość graczy - Dalaran.

Rozdzielczość 1920 x 1080, ustawienia grafiki na "High", AAx4 32 Bit.

Po ustawieniu kamery w stałej pozycji (trzykrotne naciśniecie klawisza "End" z maksymalnego zbliżenia) za każdym razem miasto zostało okrążone trzykrotnie. Raz zgodnie z ruchem wskazówek zegara i dwa razy w kierunku przeciwnym.

Test zaczynał się dopiero po pełnym załadowaniu i wczytaniu gry. Jako rozultaty podane zostały wyniki w postaci średniej ilości klatek wyświetlanych w czasie 1 sekundy oraz najwyższy wynik uzyskany podczas testu.

Kolejny test miał na celu zmierzenie liczby klatek podczas spoglądania na statyczny obraz. Uzyskany w ten sposób wynik odzwierciedla możliwości danej konfiguracji nie zwracając uwagi na elementy losowe zachodzące w świecie, występujące w poprzednim teście.