Gry

c.d. - Trzy najważniejsze...

przeczytasz w 1 min.

Zasięg widzenia oraz ilość szczegółów w plenerze, to drugi istotny element wprowadzający odpowiedni klimat do gry. Dają nam już nie tylko dodatkowe wrażenia wizualne, ale pozwalają także orientować się w tej ogromnej krainie.




w tym miejscu (obrazek poniżej) przy jakości MAX, klęka nawet 7900GTX i X1900XTX
średnie fps oscyluje na poziomie 13

Pół biedy, jeśli wyłączymy odległe drzewa, ale jeśli w zestawie funkcji 'Distance' zrezygnujemy z odległych budynków, w szczególnym przypadku efekt może być taki jak na środkowym obrazku poniżej. A jeśli zniżymy choć o jeden stopień ogólny zakres 'zasięgu widzenia', to z tej samej pozycji zobaczymy jedynie tyle, co na trzecim obrazku. Wydajność fps wzrośnie dwukrotnie, ale powiedzcie sami, co nam wtedy z większej liczby fps'ów, skoro wrażenia z gry spadają przynajmniej o połowę?


Jeśli zachwycaliście się demkami 'Mother Nature' z 3DMarka 2003 i 'Firefly Forest' z 3DMark05, to właśnie w Oblivionie dostaniecie to wszystko. Taką ilość szczegółów jak na obrazku poniżej, przy w miarę płynnym renderingu (16~20 fps) zobaczą tylko posiadacze najmocniejszych kart jak GeForce 7900 GTX i Radeon X1900XT.

A oto efekt działania samego filtrowania anizotropowego. Zadziwiające, jak mocno może poprawić tu jakość grafiki ta niepozorna funkcja, którą przecież dysponuje każdy chip graficzny. Anizo nie ma w zestawie funkcji w samej grze, należy go ustawić w sterownikach karty graficznej.

filtrowanie anizotropowe 0

filtrowanie anizotropowe x4/8

filtrowanie anizotropowe 0

filtrowanie anizotropowe x4/8