Gry

Jak testowaliśmy

Do testów wybraliśmy trzy lokacje: MIASTO, PORT i TEREN - obrazki poniżej. Widok z pierwszej osoby.

Po pierwszych oględzinach dostępnych efektów wizualnych i kilku dniach grania, zdecydowaliśmy się wybrać trzy tryby jakości - tabelka poniżej. Oczywiście możliwych wariacji tych ustawień jest kilkadziesiąt, ale te wydają się nam optymalne do sprawdzenia mocy kart graficznych.

Za grywalne fps - średnia z tych trzech lokacji - przyjęliśmy 25 klatek/s. Na wykresach jest to oznaczone czerwoną pionową linią. Jeśli dana karta nie wyrabia do tej czerwonej kreski, konieczne będzie albo zmniejszenie pośrednich efektów (w tabelce oznaczone gwiazdką), albo przejście na niższy tryb jakości obrazu.

efekty / tryb
średnio
wysoko
max
Texture Size
Medium
Medium
Large
Tree Fade*
––|––
–––|–
––––|
Actor Fade*
––|––
–––|–
––––|
Item Fade*
––|––
–––|–
––––|
Object Fade*
––|––
–––|–
––––|
Grass Distance*
––|––
–––|–
––––|
View Distance
–––|–
––––|
––––|
Land Distance
OFF
ON
ON
Distance Buildings
OFF
ON
ON
Distance Trees
OFF
ON
ON
Int.Shadows*
––|––
––|––
––––|
Ext.Shadows*
––|––
––|––
––––|
Self Shadows
off
off
off
Shadows on Grass
OFF
OFF
ON
Tree Canopy Shadows
OFF
OFF
ON
Shadow filtering
LOW
HIGH
HIGH
Specular Dist.*
––|––
–––|–
––––|
HDR
OFF
ON
ON
Bloom Lighting
off
off
off
Water Detail
Normal
Normal
HIGH
Water Reflection
OFF
ON
ON
Water Ripples
OFF
ON
ON
Windows Reflection
OFF
ON
ON
Blood Decals
LOW
HIGH
HIGH

Funkcje 'Self Shadows' postanowiliśmy wyłączyć całkowicie. Coś z tym efektem jest nie tak i twarze postaci wyglądają komicznie - co najmniej jakby się nie myli. W szczególności NPC'y płci żeńskiej wyglądają jak nieogolone ;)

A oto jak będzie wyglądać grafika przy powyższych ustawieniach. Od lewej: ustawienia średnia jakość, wysoka i maksymalna.