Na topie

AMD prezentuje kartę Radeon VII - odpowiedź na GeForce RTX 2080

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

Kategoria: Komputery Podzespoły Karty graficzne Tematyka: AMD Radeon AMD Vega CES 2019 Na Topie Producenci: AMD

Radeon VII ma stanowić konkurencję dla modelu GeForce RTX 2080. Możemy liczyć na podobne osiągi i... taką samą cenę.

  • AMD prezentuje kartę Radeon VII - odpowiedź na GeForce RTX 2080
A A

Długo musieliśmy czekać na nowe, high-endowe karty graficzne AMD, ale w końcu się doczekaliśmy – podczas konferencji AMD Keynote podczas targów CES 2019 producent zapowiedział kartę Radeon VII.

Nowa konstrukcja bazuje na układzie graficznym Vega w 7 nm, który dysponuje 60 blokami obliczeniowymi nCU (3840 SP). Oprócz tego udostępniono 16 GB pamięci HBM2 o przepustowości 1 TB/s.

AMD Radeon VII

AMD Radeon VII

Producent chwali się 25% wzrostem wydajności przy takim samym zapotrzebowaniu na energię względem poprzedniej generacji kart Vega. Na jaką wydajność w praktyce możemy liczyć?

AMD Radeon VII

W porównaniu do modelu Radeon RX Vega 64 (dotychczasowej najwydajniejszej karty AMD), wzrost wydajności w Battlefield V (DirectX 12) wynosi 35%, w Fortnite (DirectX 11) 25%, a w Strange Brigade (Vulkan API) aż 42%.

AMD Radeon VII

To jednak nie koniec rewelacji, bo karta ma stawić czoła konkurencyjnemu modelowi GeForce RTX 2080 – w Battlefield V i Far Cry 5 osiąga podobne wyniki, a w Strange Brigade jest nawet o 19% wydajniejsza.

AMD Radeon VII

Radeon VII sprawdzi się podczas akceleracji aplikacji służącym projektowaniu i renderowaniu – tutaj osiągi mają być o 27 – 62% lepsze względem Radeona RX Vega 64.

AMD Radeon VII

Radeon VII zadebiutuje 7 lutego w cenie 699 dolarów (a więc w cenie konkurencyjnego GeForce'a RTX 2080). W zestawie znajdziemy również gry Resident Evil 2 (Remake), Devil May Cry 5 i Tom Clancy's The Division 2.

Źródło: AMD

Odsłon: 11273 Skomentuj newsa
Komentarze

87

Udostępnij
  1. ziom11
    Oceń komentarz:

    18    

    Opublikowano: 2019-01-09 19:16

    Po cholere pchają się w HBM, znowu cena bedzie idiotycznie nieproporcjonalna.

    Skomentuj

    1. tazik21
      Oceń komentarz:

      -19    

      Opublikowano: 2019-01-09 19:40

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      AMD VII 2600 zł vs rtx 2080 3500 zł

      Skomentuj

      1. ziom11
        Oceń komentarz:

        24    

        Opublikowano: 2019-01-09 19:52

        Znasz takie magiczne słowo "VAT"? Widać nie. Dolicz sobie go... Oficjalna cena obu kart jest taka sama.. nawet w artykule to masz..

        Skomentuj Historia edycji

        1. Macieyerk
          Oceń komentarz:

          4    

          Opublikowano: 2019-01-09 20:41

          To nie tylko + VAT, w Polsce marże za kartę walną z kosmosu.

          Skomentuj

          1. awesome1337
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2019-01-09 20:51

            jak nie będzie problemu z dostępnością to nie nic nie dowala

            wystarczy że kart będzie odpowiednia ilość na rynku i cena będzie też normalna

            Skomentuj

          2. Kropeczka
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2019-01-10 08:42

            W Polsce zawsze jest Januszowe. Nie ważne jak je nazwiesz.

            Skomentuj

          3. awesome1337
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-01-10 09:16

            wcale nie, może rzadziej na nowych produktach ale sprawdzałem kiedyś losowo ceny wielu komponentów na potrzeby podobnej dyskusji sporo z nich kosztowało taniej niż wynikało by to z przelicznik usd>pln+vat

            pamiętam że zasilacze nawet w takich sklepach jak komputronik były tańsze o nawet kilkadziesiąt złotych

            Skomentuj

          4. BrumBrumBrum
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-11 10:11

            a dziwisz się że marżę sypią? ja nie, zwłaszcza że nie można liczyć na stabilny kurs złotówki.

            Skomentuj

    2. Eternal1
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-01-09 22:07

      VegaVIIT to układ PRO (pełny przelicznik precyzji FP32/FP64), która przy okazji prezentuje aktualny, ogólny TOP w AMD-RTG.

      Natomiast 7nm NAVI jako karty stricte do gier są wstępnie planowane na ~3Q 2019.

      Skomentuj

    3. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-11 10:08

      dobrze by było gdyby tego navi zrobili w 3ch podwersjach, tj. HBM, GDDR6 i GDDR5X. póki co przechwalają się tym co jest od górki, i cenę równają z równie nieprzyzwoitym konkurentem czyli NV RTX 2080.

      także z powodu HBM, tak karta żre sporo prądu. Miejmy nadzieję że potem ceny pójdą w ruch :)

      wysoka cena ma za zadanie zmniejszyć popyt, aby znowu wszystkiego nie wykupili górnicy.

      Skomentuj

    4. musslik
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-15 11:39

      większy problem był z dostępnością GPU niż tych pamięci HBM

      Skomentuj

  2. isbazaj
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-01-09 19:24

    Brawo i jeszcze raz brawo.

    Skomentuj

    1. Po1nter
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2019-01-10 08:25

      Za co? Za kartę o wydajności 2080 w cenie 2080? To żadna rewolucja zważywszy na to, że nowe tytuły AAA nie przepadają za sterownikami czerwonych (chyba że obsługują Vulkan API). Konkurencja się budzi ale to nadal nie to. Potrzeba czegoś więcej. Gdyby to była wydajność 2080 w cenie 2070 to już inna rozmowa w chwili obecnej nic nie przemawia za zakupem tej karty poza sentymentem do marki. Pamiętaj też, że modele niereferencyjne będą dużo droższe.

      Skomentuj

      1. Rafs0n
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-01-10 09:08

        Powiedz mi czego oczekujesz po firmie, która wstaje na nogi albo jak kto woli wraca do gry i też chce zarobić. Jak już to nie w cenie 2070 tylko może z 10-15% taniej ale i tak trzeba zobaczyć jak działa. A jak byś nawet ją kupił to gry które są w zestawie możesz sprzedać i powinna być różnica z 250 może więcej (nie znam się na cenach gier). Zobaczymy jaka będzie jej faktyczna cena i się przekonamy pod względem cena/wydajność czy się opłaca ;)

        Skomentuj

        1. awesome1337
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-01-10 09:17

          cena jest identyczna do 2080
          oba 699$

          Skomentuj

          1. BrumBrumBrum
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2019-01-11 10:16

            tyle że 2080 jest zdaje się bez gier :)

            Skomentuj

        2. Po1nter
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-01-10 09:46

          Ja wobec tej karty nie mam akurat żadnych oczekiwań bo nie planuję zmiany szybciej jak za rok/dwa. Chodzi mi tylko o ogólny shitstorm w którym fanatycy czerwonych z mordem na twarzy wykrzykują, że zmiana litografii na te 7nm całkowicie zamiecie RTXy. Bardzo dobrze, że konkurencja wstaje z nóg. Ale długa droga przed nimi, dowalając taką samą cenę co zieloni rynku nie podbiją. Mają dwa wyjścia albo lepsza wydajność i support w tej samej cenie albo niższa cena. Jeśli topowy niereferencyjny model będzie w cenie topowej niereferencyjnej 2080 to będzie to jakaś tam walka. Zobaczymy co pokażą testy bo to też bardzo istotne. Jeśli na słupach czerwonych ich karta lekko odstaje od 2080 to w rzeczywistości może być jednak dużo gorzej. I rozsądny użytkownik nie zdecyduje się na taki zakup. Trzymam kciuki, życzę powodzenia i bacznie przyglądam się temu co będzie dalej.

          Skomentuj

      2. BrumBrumBrum
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-01-11 10:19

        brawo za to że nvidia musi się liczyć z coraz sprawniejszym konkurentem, dzięki czemu nie musisz za RTX płacić 2 razy tyle niż płacisz teraz, zakładam że kupujesz.

        Skomentuj

  3. KORGAN
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-01-09 19:28

    Ta sama cena xD...No to nvidia zapowie teraz gtx 1100 i amd znowu pozamiatane. Na szczęście Intel został zmasakrowany.

    Skomentuj

    1. Virtus
      Oceń komentarz:

      -9    

      Opublikowano: 2019-01-09 19:34

      Intel został zmasakrowany? Dość mętne było to masakrowanie.

      Skomentuj

      1. Cezarr
        Oceń komentarz:

        11    

        Opublikowano: 2019-01-09 20:10

        Czy ja wiem? 1x EPYC vs 2x Xeon i EPYC wygrał z zapasem jeszcze. To jest zmiażdżenie moim zdaniem.

        Wygrana Ryzena 8/16 nad i9-9900k była wręcz oczekiwana. Aczkolwiek póki co mamy wydajność w Cinebenchu, poczekajmy na gry, bo na to każdy czeka.

        Skomentuj

        1. Dudi4Fr
          Oceń komentarz:

          11    

          Opublikowano: 2019-01-09 20:39

          Nie wspominając że cała platforma Epyc'a kosztowała mniej niż ten jeden Xeon Platinium...

          I fakt że AMD w ciągu 2 generacji wyrównało się z Intelem pokazuje tylko jak dobrze Zen jest zaprojektowany.

          Skomentuj

    2. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-11 10:21

      jak na razie to nvidia wypsztykała się ze wszystkich nowości, a jedyne co robią to wydają słabsze wersje RTX. teraz czekamy na RTX 2050, 2040 i 2030 :D bo póki co w górę nic nie mają, ale też planują 7nm.

      Skomentuj

  4. KORGAN
    Oceń komentarz:

    -10    

    Opublikowano: 2019-01-09 19:35

    Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

    Na co komu 16gb vram? Zresztą tak samo jak te całe 8k.

    Skomentuj

    1. Geriavit
      Oceń komentarz:

      12    

      Opublikowano: 2019-01-09 21:11

      Zgadzam się w 100% dlatego nadal siedzę na Rivie TNT II 32MB w rozdziałce 640x480. Przecież i tak nie widać roznicy, a skoro nie widać roznicy to po co przepłacać. Tak samo windowsy. Po co komu windows 10 skoro na 95 też można wszystko ogarnąć...

      Skomentuj

      1. Hezen
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2019-01-10 00:07

        Wygrałeś mój dzień ;-)

        Skomentuj Historia edycji

      2. BariGT
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2019-01-10 08:07

        Nie zrozumiales komentarza. 16GB HBM2 kosztuje FORTUNE i jest totalnie niepotrzebne. W poprzedniej generacji NVidi wystarczyly zwykle DDR5 aby zdominowac AMD.

        Skomentuj

      3. Carius
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2019-01-10 08:10

        Rive to Ty szanuj, mam ją jeszcze działającą w moim zestawie retro z Celeronem i od 18 lat nawet raz się nie zająknęła...

        Skomentuj

    2. Kapitan Nocz
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-01-09 23:52

      Dołączam się do tych narzekań, pamięć HMB jest sakrucko droga, jeśli wydajność jest naprawdę na poziomie 2080RTX to mogli spokojnie dać 8GB i zejść kilkadziesiąt dolarów z ceny i to rozumiał bym jako konkurencję. A 16GB może i robi wrażenie ale przypuszczalnie nie powoduje, żadnego wzrostu wydajności w grach.

      Skomentuj

  5. Mr.wrobel
    Oceń komentarz:

    12    

    Opublikowano: 2019-01-09 19:37

    Czy oni serio nie potrafią wypuścić całej serii kart, mieszają te nazwy niemiłosiernie, raz rx, raz vega. Kibicuję im mocno ale wciąż nie rozumiem tej zagrywki. Mogli by wrócić do modelu jak za czasów HDxxxx albo R5-R9xxx.
    Ktoś kto nie jest w temacie szybko sie pogubi.

    Skomentuj

    1. dragzor
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-10 02:31

      Chcieli jako tako odciąć się od Vegi, bo pewnie zrobili research i się kiepsko kojarzy xP

      Skomentuj

  6. deseczka
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2019-01-09 19:39

    Dobrze niech walczą i w tym segmencie.

    Skomentuj

  7. Daniel.S
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2019-01-09 19:41

    Sprawdźcie najpierw, a nie z góry piszecie, ze jest taka sama cena. Radeon VII kosztuje 699$ a RTX 2080 799$ oby dwie w wersji referencyjnej. Radeon w wersji niereferencyjnej jeszcze nie jest zapowiedziany, nie wiadomo ile tych kart jest w produkcji, a wy już wiecie nawet ile będzie kosztował.

    Skomentuj

    1. gormar
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-09 19:44

      799$ to MSRP za Founders Edition RTX 2080. Wersja referencyjna powinna być 100$ tańsza.
      https://www.gamersnexus.net/news-pc/3355-official-nvidia-rtx-2080-ti-2080-specs-price-release

      Skomentuj

      1. Daniel.S
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-01-09 20:02

        Troche się pomysliłes bo Founders Edition to własnie jest wersja referencyjnia, a cena 799$ RTX 2080 jest podana na oficjalnej stronie Nvidia https://www.nvidia.com/en-us/shop/geforce/?page=1&limit=9&locale=en-us

        Więc Radeon VII jest tańszy o 100$

        Skomentuj Historia edycji

        1. gormar
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2019-01-09 20:09

          Foundees Edition to nie jest wersja referencyjna. To jest produkt w 100% zaprojektowany przez NVidię, a jedynie wykonany przez któregoś dużego OEM.

          Wersja referencyjna przede wszystkim dotyczy projektu płytki drukowanej. Jak byś zdjął chłodzenie z tego ASUSa oraz Gigabyte'a to być zobaczył, że są w zasadzie identyczne.

          Skomentuj

          1. Daniel.S
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2019-01-09 20:20

            Founders Edition to najzwyklejszy w świecie referent, którego NVIDIA wyniosła do rangi produktu ekskluzywnego.

            Founders Edition = Reference Edition i to nic innego jak po prostu zmiana nazewnictwa.

            To po prostu referencyjna wersja (jedyna w ofercie firmy), która trafia do sklepów przed modelami partnerów producenta.

            Skomentuj

          2. ammarmar
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2019-01-10 15:32

            Kiedyś tak było. Teraz wersje FE są droższe, chociażby dlatego, że maja wyższe zegary.

            Skomentuj

        2. awesome1337
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2019-01-09 20:19

          nie nie jest, normalne karty ,nie FE, kosztują 699$ i to jest cena referenta, identyczna jak radeona

          Skomentuj

          1. jaras666
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-09 23:37

            ponownie odsyłam do banku GPU nvidia
            2080 w cenie 699$ to GPU bez literki A
            czytaj gorsze, z niższym taktowaniem bazowym i niższym boostem
            ale oczywiście mam 2080 w pc **ujowe bo **ujowe ale zawsze
            łykacie ten shit od nvidi co 18 miesięcy to macie 2080TI 1300$

            Skomentuj

          2. awesome1337
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-09 23:58

            nope, bzudra

            która w dodatku obala szybkie wyszukanie w google
            za te 699 usd (+/- oczywiście) jest dostępne mnóstwo modeli z A czyli tych pełnych

            dla przykładu RTX 2080 WindForce3 od Gigabyte kosztuje około 3100-3200 czyli praktycznie równo 700USD (+VAT)
            a jest to TU106-400A

            swoja droga jesteś idiota jeżeli uważasz że karta która w tym momencie jest zdecydowanie tańsza niż 1080ti przez ostatnie 1.5 roku a jest od niej delikatnie szybka jest kiepska

            Skomentuj

          3. jaras666
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-10 13:05

            tak, jestem idiotą bo uważam, że to bullshit, że wydajność/cena stoi w miejscu

            Skomentuj

          4. jaras666
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-10 13:05

            tak, jestem idiotą bo uważam, że to bullshit, że wydajność/cena stoi w miejscu

            Skomentuj

    2. Paweł Maziarz
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-01-09 19:55

      GeForce RTX 2080 w wersji Founders Edition kosztuje 799 dolarów, ale najtańsze wersje niereferencyjne kosztują 699 dolarów - porównujmy realne ceny dla klienta

      Skomentuj

      1. gormar
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-01-09 20:02

        Dokładnie tak.
        https://goo.gl/w3nHe7
        oraz
        https://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814126261

        Skomentuj Historia edycji

      2. Daniel.S
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-01-09 20:12

        Zgadzam się, lecz można dopiero po wydaniu niereferentów Radeona VII porównać ceny obydwu kart.

        Chociaż w przypadku RX VEGA referenty były tańsze, lecz tutaj kryptowaluty zrobiły swoje.

        Skomentuj

  8. gormar
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2019-01-09 19:41

    Trochę słabo to widzę. Wypuszczają kartę w tej samej cenie i o podobnej wydajności co RTX 2080, ale bez RT i AI. Jedynie co ich może ratować to niższy pobór energii. Ale jakoś się tym nie chwalą.

    Skomentuj

    1. KORGAN
      Oceń komentarz:

      -10    

      Opublikowano: 2019-01-09 19:44

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      W sumie to się pomyliłem. Dostajemy do tej karty 3 gry które odsprzadamy za min 500zł a więc jednak masakracja zielonych.

      Skomentuj

      1. gormar
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2019-01-09 19:51

        Nie wiem dokładnie, które gry dodają. Słyszałem jedynie o Division 2.
        Do RTX 2080 nVidia również dokłada gry: Anthem i Battlefield V.

        Skomentuj

        1. KORGAN
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-01-09 20:17

          Division 2, DMC, RESIDENT EVIL 2.

          Skomentuj

      2. szymcio30
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-01-09 21:56

        KORGAN Jaka masakra? Już na starcie wydają przestarzałą technologicznie kartę na której 16GB HBM2 jest głównym punktem przyciągania. Co do gier to zależy kto co lubi. Resident Evil 2 to podrasowany graficznie stary kotlet. Jedynie nastawione na sieciową rozgrywkę The Division 2 jest warte uwagi. Ja bym tych gier za 500zł nie kupił.

        Skomentuj

        1. k0zik
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2019-01-09 22:11

          Grałeś w ogóle w starego RE2 ? Widziałeś jak będzie prezentował się nowy RE2? Jak takie głupoty można pisać...

          Skomentuj

    2. Dudi4Fr
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-01-09 20:35

      Pani Doktor Su wyraźnie powiedziała że 7nm pozwala im wyciągnąć ten wzrost wydajności przy tym samym TDP więc znowu czeka nas potwor 300W++ który nie potrafi pokonać Nvidii :(

      Skomentuj

    3. Balrogos
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-01-10 08:32

      RT na nvidi to fake i slabo dziala licza to i tak rdzenie cuda, a DLSS przy 4k? PO CO?

      Skomentuj

  9. rlistek
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2019-01-09 19:41

    No niestety niezbyt atrakcyjna ta propozycja. Teoretycznie 2x więcej vramu, ale nie ma co się łudzić. Producenci gier nie zaczną tworzyć nagle gier wymagających znacznie więcej vramu niż mają najpopularniejsze karty na rynku.
    Jeśli miałbym dzisiaj szansę wybierać między swoim 2080 a wymianą go na tego Radeona VII to zdecydowanie zostałbym przy swoim RTXie.

    Skomentuj

    1. KORGAN
      Oceń komentarz:

      -11    

      Opublikowano: 2019-01-09 19:45

      Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

      VII tańsza o min. 500zł. Gry można od razu odsprzedać.

      Skomentuj

      1. awesome1337
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2019-01-09 20:21

        gwarantuje ci ze nie uda ci sie opchnąć tych gier ani natychmiast ani za ich pełna wartość

        Skomentuj

    2. DrMjut
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-01-09 20:03

      Już są takie gry np. Fallout 76 mi zużywa w niektórych miejscach prawie 8GB

      Skomentuj

      1. gormar
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2019-01-09 20:25

        Jest wiele gier, których silniki strumieniują tekstury i tworzą bufor w pamięci VRAM. Ale to nie oznacza, że do poprawnego działania bez zacięć potrzebują 8GB lub więcej.

        Skomentuj

      2. yarwa
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2019-01-09 20:27

        LUL F76 to crap. Zużywa tyle pewnie, bo ma słabą optymalizację, o ile tam jest jakaś optymalizacja zrobiona.

        Skomentuj

    3. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-11 10:26

      skoro masz już porównywalną konstrukcję czyli RTX, to wymiana teraz nie ma żadnego sensu. a duży vram? pewnie amd chce uniknąć problemu jaki mieli z hbm v1 i R9 kiedy to nie dało się przekroczyć bariery 4GB

      Skomentuj

  10. PITUCH3
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-01-09 20:09

    Po prostu jaka żenada, znowu generacja w plecy, po cholerę inwestować w coś co jest przeżytkiem
    :...Producent chwali się 25% wzrostem wydajności przy takim samym zapotrzebowaniu na energię względem poprzedniej generacji kart Vega...."
    no najlepiej, a vs Nvidia to już pozamiatane, chwalić się tym , że poprzednia generacja pod względem zużycia energii była do bani !!!! Tylklo AMD i trylion slajdów ! ...jak to bylo vega 64 jak się rozpędzi 0,5kW >? w XXI wieku ? wstyd !
    kary powinni nakładać za takie buble ! ogólnie nie dpouszczać nawet do sprzedaży ! gdzie te wszystke EKO PRO świry ?

    Skomentuj

    1. KORGAN
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2019-01-09 20:18

      Za to procki gitara.

      Skomentuj

    2. gormar
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-01-09 20:26

      Nie ma co panikować. Prawdopodobnie pod koniec roku wypuszczą NAVI. Zobaczymy co z tego wyniknie.

      Skomentuj

      1. leon-san
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-01-09 21:12

        Pod koniec roku, to oni będą mogli mnie pocałować w d.... Do tego czasu ja oraz reszta wymieni generację GTX-970 na RTX-2060 lub GTX-11xx

        Skomentuj

  11. xbk123
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2019-01-09 20:22

    Wydajność konkurencji przy 40% wyższym zapotrzebowaniu na energię. Procesory im wychodzą, ale gpu to nadal żmudny bieg tylko po to żeby ponownie zobaczyć plecy Nvidii wbiegającej na metę jako pierwsza.

    Skomentuj

    1. gormar
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-01-09 20:27

      Skąd znasz zapotrzebowania na energię VEGI w 7nm?

      Skomentuj

      1. xbk123
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2019-01-09 20:32

        "Producent chwali się 25% wzrostem wydajności przy takim samym zapotrzebowaniu na energię względem poprzedniej generacji kart Vega"

        Skomentuj

      2. yarwa
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2019-01-09 20:41

        W tekście jest, że zapotrzebowanie na energię takie jak Vegi przy wyższej wydajności. Niestety Vega miała bardzo wysokie zapotrzebowanie. Myślałem, że coś rzucą dobrego, ale to znów wyżyłowane procki, byle sięgnąć wydajnością Nvidii. Duży pobór, gorące gpu, cena ta sama. LUL Się popisali.

        Skomentuj

      3. yarwa
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2019-01-09 20:41

        W tekście jest, że zapotrzebowanie na energię takie jak Vegi przy wyższej wydajności. Niestety Vega miała bardzo wysokie zapotrzebowanie. Myślałem, że coś rzucą dobrego, ale to znów wyżyłowane procki, byle sięgnąć wydajnością Nvidii. Duży pobór, gorące gpu, cena ta sama. LUL Się popisali.

        Skomentuj

  12. awesome1337
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2019-01-09 20:27

    > Oprócz tego udostępniono 16 GB pamięci HBM2

    po co??

    rozumiem że tu super wygląda na papierze ale w praktyce niepotrzebnie podnosi cenę karty
    jak by tam wrzucili 8gb GDDR6 to mogli by zejść ostro z cena
    może karta nie była by AŻ tak wydajna ale na pewno dużo bardziej konkurencyjna cenowo


    also

    >przy takim samym zapotrzebowaniu na energię względem poprzedniej generacji kart Vega

    myślałem że czasy 300w kart skoczyły się na gtx 480

    Skomentuj Historia edycji

  13. wendol
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-01-09 20:37

    Zrobili Vegę 7 nm do kart Instinct, to i dla graczy się nada - poszli na łatwiznę.
    O Navi cisza - pewnie będą trochę słabsze od tej Vegi, ale o dużo mniejszym poborze prądu - i właśnie na to czekam...
    I pewnie poczekam tak z pół roku - może wydadzą razem z Zen2?
    Na razie chcą sprzedać jak najwięcej chipów Vega, ale ja dziękuję za taki pobór prądu.
    Z RX 480 mogę sobie poczekać, tylko że za jakieś dwa miesiące będę miał na niego kupca (dzieciak zbiera pieniądze), więc będę musiał grać na zwłokę - na razie podrzucam mu jakieś starsze RPG-i :)

    Skomentuj

  14. szydas
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2019-01-09 20:42

    W tym wszystkim brakuje mi jednej informacji - czy Vega II (czyli VII) obsługuje Ray-tracing? Bo jeśli nie to nie jest konkurencją dla RTXów i mając tą samą cenę rynku nie podbije (podobna wydajność, podobna cena, mniej funkcji). Owszem, RT jest na razie bardziej funkcją medialno-marketingową ale pewnie za rok czy dwa wiele gier będzie to wspierać.

    Skomentuj

    1. gormar
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2019-01-09 20:48

      Jeżeli jaką funkcją się nie pochwalili, to znaczy że jej nie ma.

      Skomentuj

    2. wendol
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-01-09 20:55

      Na 100% nie ma.
      W tym roku będą Navi też bez RT, a w przyszłym jakieś wypasione Navi, ale czy z RT, to nie wiadomo.

      Skomentuj

  15. DominiX32
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2019-01-09 20:45

    AMD to firma która ma bardzo mały budżet w porównaniu do Nvidii czy Intela. Czy tylko ja zauważyłem że bardzo naciskali podczas konferencji na słowo "Content Creators" przed prezentacją GPU? Słyszałem też że 70% budżetu przeznaczonego na GPU poszło na architekturę Navi a tylko 30% na Vega 2. Dlatego sądzę że AMD jak narazie się poddało w rywalizacji z Nvidią w sektorze GPU dla graczy. Według przecieków Navi ma być okrojonym chipem pod gry, tak jak Nvidia zrobiła z Maxwellem i Pascalem zapewniając automatycznie teoretyczne wyższe zegary z racji mniejszej ilości jednostek. AMD nie może sobie pozwolić na porażkę Navi bo ta prawdopodobnie znajdzie się w PS5 i Xbox Two. Radeon VII miał by dużo sensu dla graczy gdyby był z 8 - 12 GB GDDR5 zamiast 16 GB HBM2 co astronomicznie podniosło jego cenę... Ale mimo wszystko nadal ma sens dla właśnie wcześniej wpomnianych "Content Creators"... AMD to firma która żeby przetrwać musi ciąć koszty, a więc postanowili wydać grafikę dla "Content Creators" którą na siłę da się podciągnąć do gier i postawić wszystko na jedną kartę tak jak zrobili to z Ryzenem i nie inwestowaniem w FX'y do czasu premiery Ryzenów. Jak narazie zostanę na moim GTX 980, ale bądźmy dobrej myśli :)

    Skomentuj Historia edycji

  16. DragonRed
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2019-01-09 21:02

    AMD nie ma kasy by zrobić jakieś mocno wydajne GPU z najlepszym stosunkiem wydajności do poboru energii elektrycznej ale nie ma się o co martwić bo w przyszłym roku to Samsung będzie licencjonować swoje własne GPU.Pierwsze zapowiedzi są nie zwykle pozytywne bo na chwilę obecną to jedyna firma z po za układu Made in USA , która może osiągnąć coś więcej na tym polu.
    Jaracie się tym RayTracing w obecnej postaci a gry takie jak w zapowiedzi pokazywały świetne odbicia.
    Vega 64 ograniczona była przez swoją przepustowość a teraz się to zmieniło i jeżeli ta karta potrafiła czasami wygrywać z GTX 1080Ti to przy 16GB HBM2 Vega 7 będzie gniotła RTX 2080Ti czy Titan RTX.

    Skomentuj

    1. TomPo75
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-01-09 21:18

      Gniotła? Chyba nie widziales prezentacji. Nawet na slajdach pokazali ze sa identyczne (na wybranych specjalnie tytulach) wiec pewnie w pozostalych tytulach beda z tylu z wydajnoscia.

      Skomentuj

  17. TomPo75
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2019-01-09 21:17

    Z prockami im chyba wyjdzie ale te GPU...
    Nie kumam ich polityki.
    Wystarczylo wsadzic 8GB i zejsc z cena. Za tyle samo mozna miec 2080.
    Oczywiscie trzeba poczekac na testy ale nie widze logiki w tym ruchu.
    Do tego uparli sie na nie uzywanie DDRów... ech...

    Skomentuj

    1. wendol
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-01-09 21:25

      Musieli wsadzić HBM, żeby wydajność i cena były wyższe, bo to ma konkurować z 2080, i wiecie - aż 16GB :))
      Z ceną nie mogą zejść, bo jeszcze niżej musieliby wycenić Navi.
      Ta Vega ma być topową kartą dla graczy od AMD przez jakieś 1,5 roku, więc musi być droga.

      Skomentuj Historia edycji

      1. dragzor
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-01-10 02:37

        HBM jest głównie po to by karta nie pobierała jeszcze więcej energii. Tak było z Vegą więc tu podobnie.

        Skomentuj

  18. porterneon
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-01-09 21:57

    Jakie jest zapotrzebowanie na prąd? Ile watów pożera ta karta przy maksymalnym obciazeniu?

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-01-09 22:28

      takie jak vegi, wiec bardzo dużo

      Skomentuj

    2. wendol
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-09 23:03

      300 W

      Skomentuj

  19. bryszka
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-01-10 22:33

    nic od aemde żadnych cpu"sów żadnych grafik jedynie dobre na zimę do ogrzewania domu

    Skomentuj

  20. Ruter19
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-01-14 03:50

    Radeon musi byc tanszy od gtx2080 bo nikt nie kupi PROSTE jak drut

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!