• benchmark.pl
  • Gry
  • AMD TressFX 2.0 szybsze, bardziej szczegółowe i zgodne z konsolami
Gry

AMD TressFX 2.0 szybsze, bardziej szczegółowe i zgodne z konsolami

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2014-01-09

Jak sprawuje się udoskonalona wersja technologii AMD TressFX?

AMD TressFX technologia grafika

Technologia AMD TressFX, pozwoliła na urealnienie włosów Lary Croft w najnowszej części gry Tomb Raider. W listopadzie pojawiły się pierwsze informacje na temat udoskonalonej technologii TressFX 2.0, która pozwoli na zwiększenie realności również innych obiektów oraz szybsze działanie i łatwiejszą implementację – na to przynajmniej wskazywały informacje producenta, natomiast teraz dokonano analizy działania owego rozwiązania.

Główną nowością w technologii TressFX 2.0 jest kompatybilność zarówno z komputerami, jak i konsolami nowej generacji. W efekcie deweloperzy powinni być bardziej chętni do jej implementacji w swoich tytułach, a my będziemy mogli ją podziwiać w większej liczbie gier – z poprzednią wersją TressFX mieliśmy do czynienia wyłącznie w najnowszej części Tomb Raidera.

AMD TressFX 2.0 technologia

Dodatkowym atutem jest otwartość, która pozwala na uruchomienie jej na wszystkich konfiguracjach sprzętowych. Dla porównania, konkurencyjny Nvidia PhysX działa wyłącznie z kartami graficznymi Nvidia GeForce.

AMD TressFX 2.0 technologia

Nowa technologia pozwala zwiększyć realność włosów, sierści zwierząt oraz roślinności, a także charakteryzuje się lepszymi możliwościami konfiguracji szczegółowości obiektu. Producent wprowadził miękkie cienie oraz funkcję LoD (Level of Detail), która steruje poziomem szczegółowości obiektu znajdującego się w odpowiedniej odległości od punktu widzenia – przy większych dystansach włosy lub roślinność są mniej skomplikowane, a zatem łatwiejsze do wygenerowania przez procesor graficzny. Na uwagę zasługuje również wzrost wydajności w stosunku do poprzedniej generacji TressFX.

AMD TressFX 2.0 technologia

Poniżej możecie zobaczyć filmik obrazujący działanie technologii, natomiast na tej stronie możecie pobrać najnowszy pakiet programistyczny Radeon SDK z bibliotekami TressFX 2.0.

Źródło: RedGamingTech

marketplace

Komentarze

51
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Fajnie, jakiekolwiek postępy zawsze mile widziane.
    Zaloguj się
    26
  • avatar
    Widzę spora ofensywa AMD.Mantle, TressFX 2.0, FreeSync oby tak dalej :)
  • avatar
    Fajne jest to, że można to uruchamiać również na kartach Nvidia. Włączony tressfx daje dużo lepszy efekt wyglądu włosów. Nie ma nawet porównania. Najnowszy Tomb Raider świetnie to pokazuje. Cieszy to, że rozwijają tą technikę renderingu włosów. Brawo AMD:)
    Zaloguj się
    15
  • avatar
    mam nadzieję na poprawę fryzury u głównego bohatera w Max Payne 3 :D
    Zaloguj się
    11
  • avatar
    Tress FX w Tomb Raiderze wymiata :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Jak by można do tego zaprząc iGPU w APU, a resztę gierki odpalac normalnie na dodatkowym GPU, byloby dobrze.
  • avatar
    Japońce już dawno zrobili lepsze włosy i bez żadnego Tress FX!

    http://www.youtube.com/watch?v=eJPbozRomX4
    Zaloguj się
    -21
  • avatar
    Trochę zbędny bajer...
    Zaloguj się
    -21
  • avatar
    A sterowniki jak były do dupy tak i nadal są. Widać jak AMD szanuje swoich klientów....
    Zaloguj się
    -21
  • avatar
    Co wszyscy gadają że tress fx sie tnie mi w tomb raider 2013 na phenomie x4 i radeonie r9 270 chodzi od 30 do 50 klatek wcale ten tress fx nie jest taki mocny
    Zaloguj się
  • avatar
    Oby jak najwięcej takich nowinek
  • avatar
    Amd powinno olać robienie sprzętu i zacząć robić animacje lub gry. Ten filmik reklama Ala tron był bardzo fajny. Przynajmniej to by im wychodziło.
  • avatar
    Mi i tak nie pujdzie więcej niż 60 klatek bo słaby procesor i monitod 60 Hz
  • avatar
    A niech ulepszają- jest co ;)
  • avatar
    Mamy Apex Cuda Tress fx , a sznurowki nadal sie nie ruszaja ... podeszwy nie zostawiaja sladow tylko jakis cien , bron nadal wyjmowana jest z niewidzialnego plecaka i przyklejona do bohatera ...brak animacji dloni bohaterow i paznokci ...
  • avatar
    Świetnie to wygląda, nie mogę się doczekać nowych gierek z TressFX.
    Chciałbym takiej technologii w nowym Wiedźminie...
    Zaloguj się