Na topie

Intel poszerza ofertę procesorów Core 9. generacji o modele bez iGPU

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Procesory

Modele z dopiskiem F znajdą zastosowanie w komputerach z samodzielną kartą graficzną. Na ich sklepową premierę przyjdzie nam jednak jeszcze trochę poczekać.

  • Intel poszerza ofertę procesorów Core 9. generacji o modele bez iGPU
A A

Pod koniec ubiegłego roku zadebiutowały pierwsze procesory Intel Core 9. generacji, które głównie zainteresowany najbardziej wymagających i najbardziej majętnych klientów. Producent poszerzył ofertę o kolejne, słabsze jednostki.

W ofercie producenta łącznie pojawiło się sześć nowych modeli: Core i3-9350KF, Core i5-9400, Core i5-9400F, Core i5-9600KF, Core i7-9700KF i Core i9-9900KF. Wszystkie jednostki należą do generacji Coffee Lake i współpracują z płytami głównymi z podstawką LGA 1151 i chipsetami z serii 300.

Model Rdzenie/wątki Taktowanie/Turbo Pamięć L3 Kontroler pamięci Grafika TDP Cena
Core
i9-9900K
8/16 3,6/5,0 GHz 16 MB DDR4-2666 UHD 630 95 W $488
Core
i9-9900KF
8/16 3,6/5,0 GHz 16 MB DDR4-2666 - 95 W $488
Core
i7-9700K
8/8 3,6/4,9 GHz 12 MB DDR4-2666 UHD 630 95 W $374
Core
i7-9700KF
8/8 3,6/4,9 GHz 12 MB DDR4-2666 - 95 W $374
Core
i5-9600K
6/6 3,7/4,6 GHz 9 MB DDR4-2666 UHD 630 95 W $262
Core
i5-9600KF
6/6 3,7/4,6 GHz 9 MB DDR4-2666 - 95 W $262
Core
i5-9400
6/6 2,9/4,1 GHz 9 MB DDR4-2666 UHD 630 65 W $182
Core
i5-9400F
6/6 2,9/4,1 GHz 9 MB DDR4-2666 - 65 W $182
Core
i3-9350KF
4/4 4,0/4,6 GHz 8 MB DDR4-2400 - 91 W $173

Zgodnie z wcześniejszymi przeciekami, dopisek F oznacza nieaktywny układ graficzny (procesory sprawdzą się zatem w konfiguracjach z samodzielną kartą graficzną). Z kolei dopisek K oznacza odblokowany mnożnik i możliwość podkręcenia zegarów.

Intel zapowiedział, że nowe procesory powinny być dostępne już pod koniec stycznia. Jak ustalił serwis ComputerBase, jednostki bez iGPU zostały wycenione tak samo jak ich standardowe odpowiedniki. Pojawia się zatem pytanie, jaki jest sens istnienia takich konstrukcji...

Źródło: Intel, AnandTech, ComputerBase

Odsłon: 4009 Skomentuj newsa
Komentarze

28

Udostępnij

Procesory w marketplace

  1. levusek1992
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2019-01-08 09:31

    Widzą, że AMD im skrobie pięty do kości i nic z tym nie robią..

    Skomentuj

    1. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-08 11:54

      robią robią. właśnie opublikowali slajd, że mają gotowego cpu do laptopów w 10nm :) ale nie powiedzieli że z gotowej linii produkcyjnej schodzą egzemplarze testowe.

      Skomentuj

  2. Virtus
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2019-01-08 09:34

    Wygląda na to, że koszt grafiki = 0 $

    P.S. Redaktorze, powiedz, czy do procesora będzie dołączony odwłok wyłączonej integry, czy nie.

    Skomentuj Historia edycji

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      5    

      Opublikowano: 2019-01-08 09:41

      >Wygląda na to, że koszt grafiki = 0 $

      nie, całe cpu die jest "wyciete" z jednego kawałka krzemu
      te procki bez igpu to po prostu odpady po produkcyjne w których nie działa igpu

      koszt produkcji jest taki sam


      choc zgadzam sie ze troche nie widze sensu sprzedawania tego po tej samej cenie o ile nie będa one osiagały wyraznie niszych temperatur albo wyższego OC

      Skomentuj

      1. BrumBrumBrum
        Oceń komentarz:

        -3    

        Opublikowano: 2019-01-08 11:56

        część to odpady produkcyjne, wtedy można bardziej przygrzać na CPU, bo nie będzie grzania z GPU. ale część ma już fabrycznie wyciętą grafikę, dzięki czemu rdzeń jest mniejszy, i więcej rdzeni mieści się na wafelku.

        Skomentuj

        1. awesome1337
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2019-01-08 12:33

          > ale część ma już fabrycznie wyciętą grafikę,

          source?

          Skomentuj

          1. BrumBrumBrum
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-11 12:16

            cierpliwości :) poczekajmy na zdejmowaczy blach :)

            Skomentuj

  3. Yamaraj6
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-01-08 09:39

    Jakby to i7 9700k kosztowało w Polsce $374 czyli 1406 zł to bym teraz szedł do sklepu i kupił 2.

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2019-01-08 09:44

      od kiedy tower za 374$ to 1406 pln?
      dolicz sobie vat którego nie ma w cenie w USD i wyjdzie ci ~1730pln
      a w takiej cenie da się czasem złapac ten procek

      Skomentuj Historia edycji

      1. kombajn
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-01-08 10:28

        Vatu nie ma tylko w stanach w których nie ma vatu. A mówiąc bardziej po ludzku każdy stan w USA ma własne regulacje i są takie gdzie Vat jest i takie w których go nie ma.
        Co nie zmienia faktu że 374$ to ~1405 zł
        https://ile-to-zl.pl/dolar/374

        Skomentuj Historia edycji

        1. awesome1337
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2019-01-08 10:32

          jak już mamy być tacy dokładni to VAT nie istnieje w stanach

          zamiast tego jest sales tax który jest inny w każdym stanie ale srednio dużo niższy niż typowy europejski vat

          w każdym razie w praktyce oznacza to że do ceny podanej w usd tak jak tutaj trzeba przy przeliczeniu na PLN czy EUR doliczyć jeszcze odpowiednia stawke VAT

          >Co nie zmienia faktu że 374$ to ~1405 zł
          https://ile-to-zl.pl/dolar/374

          no tak ale towar kosztujacy 374 USD nie bedzie kosztował 1405 PLN w polsce (czy generalnie w EU)

          Skomentuj Historia edycji

          1. kombajn
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2019-01-08 11:23

            Yamaraj6 napisał "Jakby to i7 9700k kosztowało w Polsce $374 czyli 1406 zł " Czego w tym zdaniu nie zrozumiałeś? Kolega wie że to tak nie działa i napisał wyraźnie JAKBY tyle kosztowało w Polsce. Naucz się czytać ze zrozumieniem.

            Skomentuj

          2. Kapitan Nocz
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-08 13:57

            W końcu ktoś normalny, z wyczuciem znaczenia języka polskiego, bo reszta to same umysły ścisłe, po ekonomii prawdopodobnie :D

            Skomentuj

          3. Leader86
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-08 15:23

            W USA tez nie.

            To tylko cena bazowa do ktorej nalezy doliczyc podatek od sprzedazy (sales tax, vat, obojetne).

            W PL masz 374$ * 1.23 = 460$ * 3.76 (oczywiscie kupujesz drozej tak samo jak sprzedajesz taniej) = 1729.

            Z tego co widze w PL sa po 1820zl w normalniejszym sklepie.


            Gdzie ta niby roznica duza ???? VAT / podatki sie placi i zapomina. One nie sprawiaja ze jestes biedny lub bogaty.

            To zalezy od tego kim jestes i co zrobiles ze swoim zyciem. Takze wiec narzekanie na VAT czy podatki mija sie z celem.

            W USA korporacje srednio place w Delaware > 30% podatku, a mimo to dalej sie oplaca...


            Skomentuj

  4. ernig
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2019-01-08 09:48

    coś mnie się zdaje, że czas wracać do AMD.

    Skomentuj

  5. CaptainPlanet
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2019-01-08 10:02

    Super nowina nie mam pytań...Kup procesor bez integry w takiej samej cenie jak z integrą to jakby dilerzy samochodów reklamowali kup Ferrari bez silnika po tej samej cenie co ferrari z silnikiem.

    Żenua!

    Skomentuj

    1. kombajn
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2019-01-08 10:32

      Raczej kup Ferrari bez powiedzmy ESP, bo akurat mamy na stanie trochę egzemplarzy z fabrycznie wadliwym ESP.

      Skomentuj

  6. jarekzon
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-01-08 10:12

    To po co są te procesory, skoro cena jest identyczna z tymi które mają grafikę. Co to za zaleta, że nie mam grafiki. To dobrze pokazuje jak ludzie są okłamywani co do wzrostu cen i kalkulacji kosztów. Okazuje się, że grafika kosztuje 0 $. Kiedyś była promocja aparatów Olympus, do każdego zakupionego egzemplarza dokładali lampę błyskową wartą 1500 zł. Jak to możliwe, że to się im opłacało. Proste, wyprodukowanie tej lampy kosztowało może 50 zł. - trochę plastiku i parę "scalaków", technologia znana od dziesięcioleci, a ludziom się opowiada bajki, ile to kosztuje każda śrubeczka, żeby wydoić klienta maksymalnie.

    Skomentuj Historia edycji

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-01-08 10:24

      >Okazuje się, że grafika kosztuje 0 $.

      nie, nie rozumiesz jak produkuje sie CPU

      grafika jest w tym samym kawałku krzemu co cpu, czy ona działa czy nie koszt produkcji jest taki sam dla każdego cpu o takiej samej ilosci rdzeni (czy to bedzie 4c i5 czy 4c i7 bez lub z ipgu)
      cena takiego cpu zależy od tego jak dobrej jakosci udało sie go wyprodukować

      słabsze jednostki sprzedawane sa jako np. i3 z niska marza
      mocniejsze jako i7


      Skomentuj Historia edycji

      1. kombajn
        Oceń komentarz:

        6    

        Opublikowano: 2019-01-08 10:35

        Co nie zmienia faktu że skoro w tych i7 jest niesprawny iGPU to podchodził bym do nich co najmniej podejrzliwie. Najpewniej są to sztuki najbardziej oddalone od środka wafla czyli najgorsze. Na wysokie OC bym nie liczył.
        P.S. cena iGPU może i nie wynosi 0$ ale już wartość najwyraźniej tak skoro nie pofatygowali się o nawet symboliczne obniżenie ceny.

        Skomentuj Historia edycji

        1. awesome1337
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-01-08 10:48

          no z tym sie zgadzam

          bez niższych cen i żadnej innej zalety braku igpu nie widze sensu tych procków

          poza tym że to pewnie dla intela po prostu możliwosc sprzedania wiekszej ilosci sztuk które normalnie musieli by wyrzucic a maja problemy z zainteresowaniem przekraczjacym ich produkcje wiec to w sumie naturalny ruch

          Skomentuj

    2. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-01-08 12:01

      po to aby zapchać rynek, bo nie wyrabiają z produkcją. więc są dwie możliwości:
      1. używamy rdzeni z walniętym GPU i go dezaktywujemy, co "zwiększa produkcję"
      2. robimy małą modyfikację i po prostu wycinamy i dezaktywujemy GPU dzięki czemu rdzeń jest mniejszy, co zwiększa produkcję przez zwiększenie ilości rdzeni na wafelku.

      zawsze to jakieś lekarstwo na niedobór mocy, a przy okazji zostały zapchane paszcze które "my nie potrzebujemy iGPU bo i tak mamy grafę dedykowaną. Problem w tym, że w zadaniach nie wymagających wydajnej akceleracji, używany jest iGPU który żre mało prądu, i dedykowana może być wtedy wyłączona. Niestety włączone dedykowane GPU nawet w stanie spoczynku żre sporo prądu, co ma ogromne znaczenie dla baterii.

      Skomentuj

  7. KENJI512
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2019-01-08 10:52

    To są jacyś mistrzowie marketingu, po prostu magicy...

    Skomentuj

  8. AndreoKomp
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-01-08 12:19

    Po cenach nowych CPU widać, że w Intelu byle kto nie pracuje. Te ceny mają jak najbardziej sens. Dlaczego? Na dzień dzisiejszy popyt na procesory Intela jest tak duży, że Intel nie jest wstanie ich wyprodukować w takiej ilości. Popyt jest większy od podaży, więc ceny CPU w sklepach są dużo wyższe, niż wskazywała by na to cena Intela. Nowe modele procesorów bez GPU tak samo wycenione przez Intela, będą miały mały popyt, więc ceny w sklepach już nie będą tak mocno wygórowane jak odpowiedników z GPU. Jak cena będzie niższa, to i klienci się znajdą na takie modele.
    Nowe procesory bez GPU mimo, że w takiej samej cenie jak te z GPU, Intel będzie sprzedawaj jak ciepłe bułeczki. Z czasem jak popyt na procesory Intela zrówna się z podażą, ceny zostaną obniżone na jednostki bez GPU.

    Skomentuj

    1. Leader86
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-01-08 15:26

      Gdzie sa duzo wyzsze ???? Ceny sa praktycznie dokladnie jak Intel proponuje (w Polsce po odliczeniu dzisiejszej ceny sprzedazy USD to bedzie roznica 50zl, naprawde 50zl to fortuna i duzo wyzsza cena ????).

      W UK sa rowniez ceny bardzo zblizone.


      Chyba ze Ty jestes kolejnym ktory mysli ze Intel podaje cene z VAT i oni maja to zaplacic.

      Geniuszu VAT / sales tax placi kupujacy. Nie sprzedajacy w tym wypadku.

      Skomentuj

      1. AndreoKomp
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-01-08 16:45

        Geniuszu przeliczania z ceny USD na PL, niecały rok temu i5-8400 na morele kosztował 749zł, teraz kosztuje 939zł. W innych dużych sklepach typu Komputronik, różnica jest jeszcze większa.

        Skomentuj

  9. DreamerDream
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-01-08 13:31

    " jednostki bez iGPU zostały wycenione tak samo jak ich standardowe odpowiedniki"
    Znając intela nie zdziwiłbym się, jakby cena cpu z igpu w nowej generacji wzrosła reklamują to jako "lepszy produkt", a cena bez igpu byłaby taka sama, jak cena starszej generacji z igpu.

    Skomentuj

  10. Eryk333
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-02-20 16:45

    Podejrzewam że intel sprzedaje procesory bez gpu by klienci kupowali nvidie to tylko moje podejrzenia.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!