Na topie

Nvidia przygotowuje tańsze Turingi - w planach karty GeForce GTX 1660 Ti, 1660 i 1650

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

Nvidia przygotowuje ofensywę w średnim segmencie - w planach są trzy nowe modele, które zainteresują graczy z mniej zasobnym portfelem. Szykuje się ciekawy początek roku!

  • Nvidia przygotowuje tańsze Turingi - w planach karty GeForce GTX 1660 Ti, 1660 i 1650
A A

Jesteśmy po premierze kart graficznych Nvidia GeForce RTX 2000, ale coraz więcej mówi się o modelach z generacji GeForce GTX 1600. Jakie modele przygotowuje dla nas producent?

Według nieoficjalnych przecieków, karty GeForce GTX 1600 mają bazować na układach graficznych z generacji Turing, ale zostaną pozbawione jednostek odpowiedzialnych za Ray-tracing (obecnych w modelach GeForce RTX).

Nvidia GeForce GTX 1660

Jako pierwszy na rynku ma zadebiutować GeForce GTX 1660 Ti. Karta zostanie wyposażona w rdzeń Turing TU116 z 1536 jednostkami CUDA oraz 6 GB pamięci GDDR6 192-bit. Model ma być dostępny już 15 lutego w cenie 279 dolarów (będzie to zatem konkurent Radeona RX 590).

Nieco później pojawi się GeForce GTX 1660 (bez dopisku Ti). Na pokładzie znajdzie się układ Turing TU116 z 1280 rdzeniami CUDA oraz 3 lub 6 GB pamięci GDDR5 192-bit. Karta pojawi się na początku marca w cenie 229 dolarów, jako następca GeForce'a GTX 1060.

Oprócz tego w planach producenta ma być model GeForce GTX 1650. Dokładna specyfikacja konstrukcji jeszcze nie jest znana, ale karta ma pojawić się pod koniec marca w cenie 179 dolarów - szykuje się zatem alternatywa dla tańszych wersji Radeona RX 580 z 4 GB pamięci VRAM.

Model GeForce GTX 1660* GeForce GTX 1660 Ti* GeForce RTX 2060
Generacja Turing 12 nm Turing 12 nm Turing 12 nm
Układ graficzny Turing TU116 Turing TU116 Turing TU106
Jednostki cieniujące 1280 1536 1920
Jednostki teksturujące 80 96 120
Jednostki rasteryzujące 48 48 48
Rdzenie Tensor ? ? 240
Jednostki RT - - 30
Taktowanie rdzenia ? ? 1365/1680 MHz
Moc obliczeniowa ? ? 6,5 TFLOPS
Pamięć wideo 3/6 GB GDDR5 192-bit 6 GB GDDR6 192-bit 6 GB GDDR6 192-bit
Taktowanie pamięci ? ? 14 000 MHz
Przepustowość pamięci ? ? 336 GB/s
TDP (zasilanie) ? ? 160 W (8-pin)
Cena $229 $279 $349
*specyfikacja nieoficjalna

Wychodzi więc na to, że Nvidia przygotowuje ofensywę w średnim segmencie. Jeżeli planujecie zakup niedrogiej karty graficznej do grania, na pewno warto wstrzymać się z zakupem do premiery nowych modeli GeForce GTX 1600. Co więcej, producent planuje też obniżenie ceny GeForce’a GTX 1050 Ti.

Źródło: HardOCP, VideoCardz

Odsłon: 9098 Skomentuj newsa
Komentarze

43

Udostępnij
  1. rlistek
    Oceń komentarz:

    5    

    Opublikowano: 2019-01-24 12:08

    Wszystko fajnie, tylko skąd taka numeracja? :|

    Skomentuj

    1. Monstrum
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2019-01-24 12:30

      Za dużo kapuchy mają i woda sodowa im uderzyła do głowy...

      Skomentuj Historia edycji

      1. Doctor
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2019-01-24 19:12

        Pytamy się dlaczego nowe karty mają takie nazwy, nie dlaczego tyle kosztują.

        Skomentuj

  2. Yaceek
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2019-01-24 12:29

    1300zł za kartę, która będzie ~10% wydajniejsza od GTX 1060 kosztującego 1100zł. I to pewnie te najtańsze paździerze z ożydzonym chłodzeniem.

    Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2019-01-24 13:21

      No to sobie kup 1060, co za problem? Albo nawet odpowiednik AMD, bo w niskiej i średniej półce z tego co pamiętam AMD jest jeszcze konkurencyjne.

      Jedyny segment gdzie nvidia może sobie robić co chce to high-end, więc jak nie jesteś zainteresowany stricte high-endem to nie masz na co narzekać.

      Skomentuj

      1. marcadir
        Oceń komentarz:

        -5    

        Opublikowano: 2019-01-24 15:18

        Dokładnie, ja tak kupiłem GTX1060 6GB za niecałe 800 zł z gwarancją... do nowych zestawów to jeszcze firmy wcisną, ale obeznani użytkownicy przy upgrade sprzętu, kupią pokoparkowe na gwarancji sporo taniej, a wydajnościowo niewiele gorzej.

        Skomentuj

        1. awesome1337
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2019-01-24 15:21

          wiekszosc osob kupuje nowe karty

          Skomentuj

        2. kitamo
          Oceń komentarz:

          7    

          Opublikowano: 2019-01-24 15:54

          nie każdy chce kupować pokoparkowe karty

          Skomentuj

        3. Yaceek
          Oceń komentarz:

          9    

          Opublikowano: 2019-01-24 16:05

          Serio... no łał. Tu jest mowa o NOWYCH kartach graficznych, a nie pokoparkowych paździerzach od Zdzisia z piwnicy. Gdybyś wyskoczył niecałe 800zł za NOWĄ 1060 6GB to wtedy bym był zainteresowany.

          Skomentuj

          1. rlistek
            Oceń komentarz:

            -7    

            Opublikowano: 2019-01-24 16:37

            Okay. Dać ci też znać jak znajdę nowe Ferrari w cenie Opla?

            Skomentuj

          2. bartekmustach
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-24 20:45

            Skomentuj Historia edycji

          3. bartekmustach
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-24 20:45

            Skomentuj Historia edycji

          4. rahl_r
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2019-01-25 13:29

            @rlistek
            Nie, daj znać jak znajdziesz swój rozum.

            Skomentuj Historia edycji

      2. Yaceek
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2019-01-24 16:01

        A może by tak jakiś postęp od czasu do czasu? Bo z tego co widzę to od dwóch generacji Nvidia albo podnosi ceny za większą wydajność w porównaniu z poprzednią generacją, albo podnosi ceny za bardzo podobną wydajność.

        Skomentuj

        1. rlistek
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2019-01-24 16:25

          Chyba nie jesteś na tyle głupi, żeby oczekiwać, że prywatna firma będzie konkurować sama ze sobą tylko po to, żebyś ty mógł sobie tanio kupić wydajną kartę, bo się przyzwyczaiłeś do większych wzrostów wydajności z generacji na generację, w czasach kiedy była większa konkurencja, co nie?


          No i nikt cię do kupowania niczego nie zmusza. Chcesz to czekaj sobie na następną generację czy ofertę innego producenta. Nvidia czy każda inna firma przedstawia swoją ofertę i każdy swoim własnym rozumem analizuje czy jest mu ten ich nowy sprzęt potrzebny i czy jest chętny tyle na niego wydać ile sobie za niego wołają. Tak działa wolny rynek. Czyżbyś za gospodarką centralnie planowaną tesknił? Kartki na karty graficzne chcesz dostawać w swoim zakładzie pracy?

          Skomentuj Historia edycji

    2. Eyesofthesouth
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-25 11:19

      wolałbym kupic Radeon RX 580 8GB za 1050zl, który jest wydajniejszy od tego GTX 1060. GTX 1060 to w tym momencie totalnie nieopłacalna karta

      Skomentuj

      1. rahl_r
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-01-25 13:31

        Mowa o 1660(potencjalnym), który będzie wydajniejszy od 1060. jednostki cieniujące z Turinga są szybsze od tych z Pascala.

        Skomentuj Historia edycji

  3. gatto_nero
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2019-01-24 14:38

    Nvidia klepie kotlety :)

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-01-24 15:07

      Turing to przeciwieństwo kotleta

      gpu jest kompletnie inaczej zbudowane niż poprzednie generacje

      Skomentuj

  4. solasoft
    Oceń komentarz:

    -5    

    Opublikowano: 2019-01-24 14:57

    Na ebay mozna dostac karty z drugiej reki gtx 1060 6gb w cenie pomiedzy 130-150$ wiec te ich karty sa supelnie nieoplacalne. Co innego jakby te karty mialy jakas sensowniejsza wydajnosc a nie turing z wydajnoscia gtx 1060 ze zmieniona nazwa "bo nowe jest lepsze"

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      14    

      Opublikowano: 2019-01-24 15:53

      no faktycznie - mają nieopłacalne karty bo można kupic poprzednia generacje z drugiej reki na ebay po koparkach.

      Chlopie - nowe samochody tez sa nieopłacalne bo można kupic 2-3 letnie auto za 60% ceny nowego wiec lepiej salony pozamykać.

      Wy wszyscy to macie takie zyczeniowe podejście ze im nowszy sprzęt to tym tanszy powinien być - najlepiej to tanszy od poprzednika.

      Te karty to sa zamienniki za poprzednią generację i tyle. Ktos kto ma 1060 nie bierze ich pod uwagę. Ktos kto chce kupic nową 1060 już może być nimi zainteresowany.

      Skomentuj

      1. rlistek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-01-24 16:32

        Woah... nie myślałem, że doczekam sensownego posta kitamo, ale się jednak doczekałem.
        Aż daję łapkę w górę. Tak trzymać! o/

        Skomentuj

      2. Smuga
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2019-01-25 11:19

        Nie wymagaj od nich wiele, to zwykła cebula. Oni kupują używki już z zasady, nawet jeśli zaoszczędzą na tym z pisiont groszy. Ograniczenia portfela narzucają ograniczenia myślenia. Ludzie wyjeżdżający z salonu nowym samochodem to dla nich banda kretynów bo oni swoimi Corsami i Golfami popylają po wsi lub dzielnicy za trzy tysie.

        Skomentuj

    2. rahl_r
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-25 13:33

      1660(nazwa niepewna) będzie szybsze od 1060 - nowsza architektura to nie tylko zmiana nazwy, w przeciwieństwie do tego co się prostaczkom wydaje.

      Skomentuj Historia edycji

  5. rafaello991
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-01-24 16:04

    A jak to sie ma do mobilnych wersji?

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-24 16:29

      to będa identyczne karty z ew. niższymi zegarami/napieciami

      nie ma już stricte mobilnych wersji gpu od czasów pascala

      Skomentuj

  6. walorozo
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2019-01-24 17:18

    W 2013 kupiłem GTX 650 Ti za 450 zł. Za jej obecnego odpowiednika, czyli 1050 TI muszę zapłacić ok. 800 zł. Jest oto o ok. 80% więcej i o taki sam procent, karta ta jest mniej więcej wydajniejsza od 650. Po sześciu latach, z punktu widzenia przyrostu wydajności do ceny, postęp jest praktycznie zerowy.
    Wygląda na to, że nowe karty nic w tym temacie nie zmienią.

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2019-01-24 17:29

      tylko ze 1050ti to półka wyżej wydajnością niż 650tii mimo że nazwa sugeruje co innego
      ten twój 650 ma odpowiednika w zwykłym 1050

      Pozatym inflacja, nie możesz oczekiwać że ceny kart będą stać w miejscu jeżeli ekonomia się zmienia

      Skomentuj

    2. szymcio30
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-01-24 17:52

      Oczywiście dla Pana walorozo kurs dolara, wzrost cen pamięci, transportu, paliwa i pracy jest nie istotny?? Na początku 2013 dolar kosztował ok 3,0660zł a teraz 3,7844 zł.

      Skomentuj Historia edycji

    3. Yaceek
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2019-01-25 02:02

      Akurat z 650ti to jest najgorszy przykład jaki mogłeś dać. Nikogo nie obchodzą ceny w PLN, bo porównywać zawsze musisz cenę MSRP w dolarach. 650ti kosztował 150$, a jego następca po 4latach, czyli 1050ti, kosztował na premierę 139$. Czyli to nie jest żadna 80% podwyżka, czyli obniżka.

      Skomentuj

    4. rahl_r
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-25 13:37

      650Ti ma połowę wydajności 1050Ti, do 1650 (nazwa niepewna) nawet nie podskoczy

      Skomentuj

  7. walorozo
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2019-01-24 17:42

    Inflacja w ostatnich latach jest raczej kosmetyczna.
    650 podobnie jak 1050 miał 2 wersje: 650 i 650 TI.
    Zresztą mniejsza o numery, bo tym nas próbują mylić producenci. Za te same złotówki mam procentowo tyle samo wydajności co 6 lat temu. Zresztą podobnie jest biorąc pod uwagę CPU Intela, czy pamięci RAM. 5-6 last stagnacji na rynku, który liczy sobie ok. 40 lat to naprawdę dużo.

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -3    

      Opublikowano: 2019-01-24 18:27

      >Za te same złotówki mam procentowo tyle samo wydajności co 6 lat temu

      nie, nie masz

      dostajesz dużo wydajniejsza karta

      Skomentuj

    2. Foxy the Pirate
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-01-24 18:37

      W 2013 roku za 800zł kupić kartę o wydajności 1050Ti. Jasne.

      Skomentuj

      1. walorozo
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2019-01-24 18:51

        Panowie.

        Dostaję kartę dużo szybszą, o 80% i zapłacić muszę za nią dużo więcej, o 80%. Procentowy wzrost wydajności do ceny jest więc żaden. To się naprawdę prosto liczy.

        Wydajność 1050 Ti miała karta 660Ti. Tu macie ceny z 2013 obydwu kart o których pisałem

        Policzcie, poczytajcie, zastanówcie się, a dopiero potem piszcie.

        Skomentuj

        1. awesome1337
          Oceń komentarz:

          -4    

          Opublikowano: 2019-01-24 18:55

          >Wydajność 1050 Ti miała karta 660Ti.

          nie, i jak ktoś tu nie umie liczyc to ty

          sorry ale sie po prostu mylisz

          Skomentuj

        2. levusek1992
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-01-25 08:19

          1050 Ti jak już to 960.. 660 Ti to staruszek xd

          Skomentuj

  8. jacekwr
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-01-24 18:48

    Brakuje 'osiołkowi w żłoby dano...' :/
    Myślę o karcie do gry w FHD (na razie nie planuję wymiany TV... ekhmmm... 'monitora'. ;) A karta przez 8 lat mi się ździebko zestarzała, i wyciąga max 40fps w średnich/dropy do 15stu... :/ Szanowna lożo szyderców, która z nowych kart się nada, nie będzie zbytnio przestrzelona, i będzie do niej blok wodny? ;)
    (ciiiiiisza.... :)))

    :)

    ...2060 by mi w sumie chyba pasowało, ale skąd blok wodny...?

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2019-01-24 19:26

      2060 ma świetne ratio price/performance
      i bloki wodne powinny się pojawić prędzej czy pozniej

      jak nie to alphacool robi na zamówienie

      Skomentuj

      1. jacekwr
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-01-24 21:00

        Taaaa... Dla 'OEM manufacturers'. Pojedyncza sztuka zapewne zylion. ;)

        Skomentuj

        1. awesome1337
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-01-24 21:07

          nie, dla pojedynczych klientów
          https://www.alphacool.com/send-it-and-get-one-cooler-for-free

          Skomentuj Historia edycji

      2. jacekwr
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-01-24 21:01

        ...prędzej rozbiorę oryginalne chłodzenie i sam zaprojektuję i wyfrezuję blok. ;)

        Skomentuj

  9. fitgame
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-01-28 14:10

    Ten GTX 1660 to wypisz wymaluj GTX1060 w niższym procesie. Pewnie dadzą wyższe taktowania więc będzie ciut wydajniejszy. Cena w okolicach 1000-1100zł. Pytanie jeszcze czy TDP pozostanie na tym samym poziomie 120W czy będzie ciut niższe. Nie będzie tu żadnej rewolucji tylko usprawnienie. Ciekawi mnie za to ten gtx 1650. Nie znamy specyfikacji, można jedynie przypuszczać, że będzie dysponował wydajnością w okolicach RX 570 przy niższym TDP. Cena pewnie będzie wyższa, ale w sumie jakbym miał kupić radka to jeszcze zasilacz bym musiał wymienić. Także czekam z ciekawością na kolejne informacje. To może być to czego potrzebuję.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!