Konsole do gier

PlayStation 4 Pro ma dwa GPU i więcej RAM-u

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2016-10-24

To właśnie dzięki temu jest w stanie zaoferować rozgrywkę w rozdzielczości 4K.

PlayStation 4 Pro umożliwi granie w rozdzielczości 4K. Aby było to możliwe producent przygotował narzędzia skalujące, które to jednak wymagają mocnych podzespołów. Wiemy już, jakie konkretnie korzyści sprzętowe będzie miała konsola z dopiskiem „Pro” nad podstawowym modelem.

Przede wszystkim konsola PlayStation 4 Pro zostanie wyposażona w drugi układ graficzny (GPU). Będzie on aktywowany tylko wówczas, gdy będziemy grali w którąś z gier obsługujących rozdzielczość 4K. Dzięki podwójnemu procesorowi graficznemu moc ma wynieść aż 4,2 TFLOPS.

Konsola PlayStation 4 Pro zostanie również wyposażona w dodatkowy 1 GB pamięci RAM DDR3, który posłuży do obsługi procesów działających w tle, uwalniając tym samym podstawowe 8 GB pamięci GDDR5. 

Dzięki takim subtelnym, ale jednak mającym wpływ na realne możliwości konsoli zmianom, PlayStation 4 Pro będzie w pełni kompatybilna ze starszymi tytułami, a jednocześnie umożliwi cieszenie się nowymi grami w 4K. 

O tym, jak to wypada w praktyce, przekonamy się już 10 listopada. 

Źródło: Eurogamer

marketplace

Komentarze

60
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Czy wy w ogóle sprawdzacie to co wrzucacie? Gry Online wrzuciły niesamowity news o podwójnym GPU w PS4 Pro, a informacje wzięli z Eurogamera, który nic takiego nie napisał, tylko zwyczajnie nie potrafią czytać ze zrozumieniem. W PS4 Pro nie ma dwóch GPU, jest jedno, które w trybie kompatybliności z PS4 działa z połową CU i 800MHZ, a w trybie Pro z wszystkimi CU i 911MHz.
    Zaloguj się
  • avatar
    A czy wiadomo o możliwości obrazu w 60 klatkach? 4k fajnie ale fpsy tez są znaczące
    Zaloguj się
  • avatar
    Bzdura, nie będzie zadnego podwojnego GPU. skąd te ploty ?
  • avatar
    W eurogamerze pisze, że po prostu wyłączą połowę GPU, a nie że będą dwa oddzielne.

    Swoją drogą dali te dodatkowe 1GB pamięci i bardzo dobrze, ale mimo wszystko powinni też rozbudować ten proc, gdyż o ile GPU będzie w stanie wyświetlić 60fps przy 1080p, o tyle proc już nie i widać to po tomb raiderze, gdzie gra nie osiąga 60fps z uwagi na proc, a nie na GPU.
  • avatar
    Tekst newsa pozostawiam bez komentarza, bo autor nawet się nie wysilił by przeczytać wywiad Cernego po ang.

    Co do PS4 to najciekawszy nowy ficzer to ID Buffer i jest on związany nie z uspakalerem jak to autor sobie napisał ale właśnie dzięki chceckerboard rendering i ID Buffor będzie możliwe śledzenie każdego trójkąta i obiektu z klatki na klatkę.
    Zadne GPU jak dotąd nie potrafi czegoś takiego. Umożliwi to ultra AA dla deferred.
  • avatar
    Do 4k/60 w konsoli czeba też tv z hdmi 2.0 bo hdmi 1.4 wyswietli tylko 4k/30.czyli czeba kupic tv za ok 6000 zeta + konsola + droższe gry =PC i7 6700 + 2x gtx1070 i gry w natywnym 4k
    Zaloguj się
  • avatar
    Gra liczb nadal na topie :D Widzą 4k myślą "WOW!". Wiele osób nie pomyśli o drugim dnie tego "4k".
  • avatar
    4k, jedna z wiekszych porazek rozwoju gamingu...
    Zaloguj się
  • avatar
    Czekam teraz na newsa, że PS4 Pro, oprócz standardowego GPU posiadać będzie również motyla z otwartymi skrzydłami .. if you know what i mean
    Zaloguj się
  • avatar
    Czyli mając TV full HD nie odczuje żadnej różnicy w grach w porównaniu do zwykłego PS4 bo GPU będzie wyłączone?
    Jak tak to lipa... a miałem zamiar kupić do pogrania w 60fps/FHD :/
    Zaloguj się
  • avatar
    To sie dopiero posypia remastery, skoro stare gry nie wykorzystaja PS4P bo sa odpalane w trybie kompatybinosci.
    Chesz U4 czy BB w 4k lub 60FPS? Kup sobie wersje na PS4P.
  • avatar
    To co możemy w końcu liczyć na porządne wsparcie MultiGpu na PC? Ponieważ z roku na rok jest coraz gorzej. Nawet Nvidia ucieka od tej technologi.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ploty...
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Dali by te 1080p/60fps i bylbym szczesliwy, na 4K to jeszcze za wcześnie, owszem będą gry w 4K ale mniej efektowne.

    Takie gierki pokroju MICRO MACHINES, platformówek 2D, spoko wystarczy, jak chcą mogą wydawać takie w 4K, ale resztę mogliby wzbogacić o te 60FPS ;)
  • avatar
    Obraz 60FPS FullHD pewnie będzie możliwy. Ale tylko i wyłącznie w nowych produkcjach. W starych grach nie będzie takiej możliwości z uwagi na to, że nie będą prawdopodobnie wspierały multi GPU. 4K 30FPS też będzie tylko w tych słabszych graficznie tytułach. Polaris 11 który tutaj dodają ma niewiele więcej mocy graficznej od GPU znajdującego się w APU. A 4K ma jednak 4x więcej pikseli. Oczywiście nie cala moc jest zużywana na wyświetlanie pikseli ale mimo wszystko. Skąd informacja że to polaris 11 ?? Po mocy obliczeniowej. APU w PS4 ma 1,8TFLOPSa- po podkręceniu będzie CPU ok 2, Karta RX 460 ma 2,2 TFLOPS czyli akurat razem 4,2TFLOPS.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    czyli w skrocie.....oszukane 4k w dobrych grach, natywne 4k w gownach + brak 60fps bo procek smiechu warty.....
  • avatar
    Pic na wodę fotomontaż!
    Tylko PC!
    Tylko Windows!
    :P
    do blaszaka dokupić RX 470 za 900zł i pada za 100 i już :P
  • avatar
    PS4 = biggest fail crap in the history of gaming..
    Zaloguj się
    -4
  • avatar
    pierdy
  • avatar
    "Dwa GPU"
    Ech załamka.
    Redaktor takie farmazony wysmarował, że aż szkoda czytać.
  • avatar
    mnie te 2x GPU zastanawia. ciekaw jestem jak oni to projektowali, ale skoro tak szybko jest mowa o 2x GPU to znaczy że było to tak zaprojektowane od początku. Dodatkowo zrobili też awaryjny plan minimum, tj. opcję wycięcia 1x GPU gdyby MS ze swoją konsolą się ociągał. Skąd te wnioski? pierwotnie była mowa o 2TFlop, a tu wychodzi 4TFlop, podczas gdy MS się chwali 5 czy 6 TFlop. Jeśli chodzi o Sony, to szkoda że nie zainwestowali w czytnik BluRay, aby konsola mogła służyc za odtwarzarkę BR. Tutaj MS błędu nie popełnił, więc szykuje się wyrównana walka. A ja i tak zostaję przy PC, przygoda z X360 wystarczy mi aż nadto. Sporadyczny dostęp do PS3 też miewałem, i muszę stwierdzić że to nic nadzwyczajnego. Obecna generacja poprawionych konsol też nie wnosi jakiejś nowej jakości, poza kontynuacją tradycji nadmiernej drożyzny w grach na konsoli, i sztuczne ograniczenie tego wspaniałego technologicznie sprzętu wyłącznie do celów rozrywkowych, plus czytnik BR w XO.
    Zaloguj się