Konsole do gier

PlayStation 4 Pro ma dwa GPU i więcej RAM-u

opublikowano przez Wojciech Kulik w dniu 2016-10-24

To właśnie dzięki temu jest w stanie zaoferować rozgrywkę w rozdzielczości 4K.

PlayStation 4 Pro umożliwi granie w rozdzielczości 4K. Aby było to możliwe producent przygotował narzędzia skalujące, które to jednak wymagają mocnych podzespołów. Wiemy już, jakie konkretnie korzyści sprzętowe będzie miała konsola z dopiskiem „Pro” nad podstawowym modelem.

Przede wszystkim konsola PlayStation 4 Pro zostanie wyposażona w drugi układ graficzny (GPU). Będzie on aktywowany tylko wówczas, gdy będziemy grali w którąś z gier obsługujących rozdzielczość 4K. Dzięki podwójnemu procesorowi graficznemu moc ma wynieść aż 4,2 TFLOPS.

Konsola PlayStation 4 Pro zostanie również wyposażona w dodatkowy 1 GB pamięci RAM DDR3, który posłuży do obsługi procesów działających w tle, uwalniając tym samym podstawowe 8 GB pamięci GDDR5. 

Dzięki takim subtelnym, ale jednak mającym wpływ na realne możliwości konsoli zmianom, PlayStation 4 Pro będzie w pełni kompatybilna ze starszymi tytułami, a jednocześnie umożliwi cieszenie się nowymi grami w 4K. 

O tym, jak to wypada w praktyce, przekonamy się już 10 listopada. 

Źródło: Eurogamer

marketplace
avatar
Dodaj
  • avatar
    Czy wy w ogóle sprawdzacie to co wrzucacie? Gry Online wrzuciły niesamowity news o podwójnym GPU w PS4 Pro, a informacje wzięli z Eurogamera, który nic takiego nie napisał, tylko zwyczajnie nie potrafią czytać ze zrozumieniem. W PS4 Pro nie ma dwóch GPU, jest jedno, które w trybie kompatybliności z PS4 działa z połową CU i 800MHZ, a w trybie Pro z wszystkimi CU i 911MHz.
    Odpowiedz
  • avatar
    A czy wiadomo o możliwości obrazu w 60 klatkach? 4k fajnie ale fpsy tez są znaczące
    Odpowiedz
  • avatar
    Bzdura, nie będzie zadnego podwojnego GPU. skąd te ploty ?
  • avatar
    W eurogamerze pisze, że po prostu wyłączą połowę GPU, a nie że będą dwa oddzielne.

    Swoją drogą dali te dodatkowe 1GB pamięci i bardzo dobrze, ale mimo wszystko powinni też rozbudować ten proc, gdyż o ile GPU będzie w stanie wyświetlić 60fps przy 1080p, o tyle proc już nie i widać to po tomb raiderze, gdzie gra nie osiąga 60fps z uwagi na proc, a nie na GPU.
  • avatar
    Tekst newsa pozostawiam bez komentarza, bo autor nawet się nie wysilił by przeczytać wywiad Cernego po ang.

    Co do PS4 to najciekawszy nowy ficzer to ID Buffer i jest on związany nie z uspakalerem jak to autor sobie napisał ale właśnie dzięki chceckerboard rendering i ID Buffor będzie możliwe śledzenie każdego trójkąta i obiektu z klatki na klatkę.
    Zadne GPU jak dotąd nie potrafi czegoś takiego. Umożliwi to ultra AA dla deferred.
  • avatar
    Do 4k/60 w konsoli czeba też tv z hdmi 2.0 bo hdmi 1.4 wyswietli tylko 4k/30.czyli czeba kupic tv za ok 6000 zeta + konsola + droższe gry =PC i7 6700 + 2x gtx1070 i gry w natywnym 4k
    Odpowiedz
  • avatar
    Gra liczb nadal na topie :D Widzą 4k myślą "WOW!". Wiele osób nie pomyśli o drugim dnie tego "4k".
  • avatar
    4k, jedna z wiekszych porazek rozwoju gamingu...
    Odpowiedz
  • avatar
    Czekam teraz na newsa, że PS4 Pro, oprócz standardowego GPU posiadać będzie również motyla z otwartymi skrzydłami .. if you know what i mean
    Odpowiedz
  • avatar
    Czyli mając TV full HD nie odczuje żadnej różnicy w grach w porównaniu do zwykłego PS4 bo GPU będzie wyłączone?
    Jak tak to lipa... a miałem zamiar kupić do pogrania w 60fps/FHD :/
    Odpowiedz
  • avatar
    To sie dopiero posypia remastery, skoro stare gry nie wykorzystaja PS4P bo sa odpalane w trybie kompatybinosci.
    Chesz U4 czy BB w 4k lub 60FPS? Kup sobie wersje na PS4P.
  • avatar
    To co możemy w końcu liczyć na porządne wsparcie MultiGpu na PC? Ponieważ z roku na rok jest coraz gorzej. Nawet Nvidia ucieka od tej technologi.
    Odpowiedz
  • avatar
    Ploty...
    Odpowiedz
    -1
  • avatar
    Dali by te 1080p/60fps i bylbym szczesliwy, na 4K to jeszcze za wcześnie, owszem będą gry w 4K ale mniej efektowne.

    Takie gierki pokroju MICRO MACHINES, platformówek 2D, spoko wystarczy, jak chcą mogą wydawać takie w 4K, ale resztę mogliby wzbogacić o te 60FPS ;)
  • avatar
    Obraz 60FPS FullHD pewnie będzie możliwy. Ale tylko i wyłącznie w nowych produkcjach. W starych grach nie będzie takiej możliwości z uwagi na to, że nie będą prawdopodobnie wspierały multi GPU. 4K 30FPS też będzie tylko w tych słabszych graficznie tytułach. Polaris 11 który tutaj dodają ma niewiele więcej mocy graficznej od GPU znajdującego się w APU. A 4K ma jednak 4x więcej pikseli. Oczywiście nie cala moc jest zużywana na wyświetlanie pikseli ale mimo wszystko. Skąd informacja że to polaris 11 ?? Po mocy obliczeniowej. APU w PS4 ma 1,8TFLOPSa- po podkręceniu będzie CPU ok 2, Karta RX 460 ma 2,2 TFLOPS czyli akurat razem 4,2TFLOPS.
    Odpowiedz
    -1
  • avatar
    czyli w skrocie.....oszukane 4k w dobrych grach, natywne 4k w gownach + brak 60fps bo procek smiechu warty.....
  • avatar
    Pic na wodę fotomontaż!
    Tylko PC!
    Tylko Windows!
    :P
    do blaszaka dokupić RX 470 za 900zł i pada za 100 i już :P
  • avatar
    PS4 = biggest fail crap in the history of gaming..
    Odpowiedz
    -4
  • avatar
    pierdy
  • avatar
    "Dwa GPU"
    Ech załamka.
    Redaktor takie farmazony wysmarował, że aż szkoda czytać.