Na topie

PlayStation 4 Pro ma dwa GPU i więcej RAM-u

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Konsole do gier

Kategoria: Gry Sprzęt do gier Konsole do gier Producenci: SONY

To właśnie dzięki temu jest w stanie zaoferować rozgrywkę w rozdzielczości 4K.

  • PlayStation 4 Pro ma dwa GPU i więcej RAM-u
A A

PlayStation 4 Pro umożliwi granie w rozdzielczości 4K. Aby było to możliwe producent przygotował narzędzia skalujące, które to jednak wymagają mocnych podzespołów. Wiemy już, jakie konkretnie korzyści sprzętowe będzie miała konsola z dopiskiem „Pro” nad podstawowym modelem.

Przede wszystkim konsola PlayStation 4 Pro zostanie wyposażona w drugi układ graficzny (GPU). Będzie on aktywowany tylko wówczas, gdy będziemy grali w którąś z gier obsługujących rozdzielczość 4K. Dzięki podwójnemu procesorowi graficznemu moc ma wynieść aż 4,2 TFLOPS.

Konsola PlayStation 4 Pro zostanie również wyposażona w dodatkowy 1 GB pamięci RAM DDR3, który posłuży do obsługi procesów działających w tle, uwalniając tym samym podstawowe 8 GB pamięci GDDR5. 

Dzięki takim subtelnym, ale jednak mającym wpływ na realne możliwości konsoli zmianom, PlayStation 4 Pro będzie w pełni kompatybilna ze starszymi tytułami, a jednocześnie umożliwi cieszenie się nowymi grami w 4K. 

O tym, jak to wypada w praktyce, przekonamy się już 10 listopada. 

Źródło: Eurogamer

Odsłon: 11167 Skomentuj newsa
Komentarze

40

Udostępnij

Konsole do gier w marketplace

  1. jom098
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2016-10-24 15:31

    A czy wiadomo o możliwości obrazu w 60 klatkach? 4k fajnie ale fpsy tez są znaczące

    Skomentuj

    1. Wasek
      Oceń komentarz:

      26    

      Opublikowano: 2016-10-24 15:36

      Nigdy nie miałem konsoli, zawsze wolałem PC, ale szczerze mówiąc wolałbym mieć płynne 60 fps w 1080p niż 4K@30.

      Skomentuj

      1. ifeelveryblah
        Oceń komentarz:

        -22    

        Opublikowano: 2016-10-24 16:15

        Pokaż komentarz zakopany przez użytkowników

        Pewnie tak płynne 60 fps jak w Forza Horizon 3 na PC? Buahahahahaha :D

        Skomentuj

      2. jom098
        Oceń komentarz:

        3    

        Opublikowano: 2016-10-24 16:37

        I tu się zgadzam

        Skomentuj

        1. zakuman
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2016-10-25 01:08

          fakt faktem chocby ktos sie zesral nad konfiguracja PC to i tak znajdzie sie tytul, ktory bedzie robil problemy. Z konsola chociaz tego problemu niema, a ceny i tak sa takie, ze jak kogos stac na dobry PC z taka 1070/80 to kupno konsoli przy tym jako cos dodatkowego to żaden problem. Sam teraz stoje przed wyborem ale chyba kupie poki co 1070/80 i poczekam na scorpio i sie zobaczy

          Skomentuj

    2. BariGT
      Oceń komentarz:

      15    

      Opublikowano: 2016-10-24 15:47

      Ludzie powaznie mysla, ze na odswiezonych konsolach pograja w 4K, w cos poza tetrisem czy znowy sie lapie na jakiegos baita? :/

      Skomentuj

        1. kitamo
          Oceń komentarz:

          -3    

          Opublikowano: 2016-10-24 23:33

          a jak to zmierzyłes ?

          Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2016-10-24 23:38

            pierwsze słysze.
            Czytałem o 1014p o tym ze w grze jest bug który powoduje ze pojedyncze klatki skalują się nawet do 160x90

            Skomentuj Historia edycji

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-10-28 01:02

            co ekipa to miała inny pomiar wie cnie wiadomo tak naprawdę ile tam jest.

            Skomentuj

    3. pablo11
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-10-24 16:22

      Z pewnością nie w starych tytułach które nie bedą obsługiwały Multi GPU.

      Skomentuj

  2. prime27pl
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2016-10-24 15:36

    Ploty...

    Skomentuj

    1. prime27pl
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2016-10-24 15:54

      Poprawka ...bzdura ktora wszystkie serwisy powtarzają

      Skomentuj

    2. gormar
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-10-24 16:25

      Na jakiej podstawie twierdzisz, że to bzdura. Akurat dodanie drubiego GPU i uruchamianie go w trybie CrossFire ma sens. Stare gry nie będą go widziały i nie będzie problemu z kompatybilnością. Dodatkowy 1GB RAM wykorzystywany jedynie przez system konsoli również ma sens i pomoże w odciążeniu pamięci GDDR5, która nieszczególnie dobrze sobie radzi z losowymi dostępami.

      Skomentuj

      1. prime27pl
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2016-10-24 16:28

        Wywiad dla eurogamera : First, we doubled the GPU size by essentially placing it next to a mirrored version of itself, sort of like the wings of a butterfly. That gives us an extremely clean way to support the existing 700 titles," Cerny explains, detailing how the Pro switches into its 'base' compatibility mode. "We just turn off half the GPU and run it at something quite close to the original GPU.""

        "In Pro mode, the full GPU is active"

        Skomentuj

          1. kitamo
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2016-10-24 23:35

            to nie działa w ten sposób.
            To nie jest tak ze odcinane jest 50% mocy po to by gra działała.
            To tak jakbym powiedział zebys do GTXa 1080 zainstalował sterownik od GTX680 i powiedział ze ma to działac a jak nie zadziała to jest z d[]py.

            Skomentuj Historia edycji

          2. kitamo
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2016-10-28 01:08

            ale to nie oznacza ze architektura jest do dupy, po prostu jest to tak jakbys wlaczyl obecną kartę graficzna w trybie kompatybilności w DX9 albo nizej.
            Nie będą przepisywac gier tylko zrobia tryb kompatybilności.

            Skomentuj

          3. prime27pl
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2016-10-25 00:43

            No ja bym tego emulacja nie nazwał :D

            Skomentuj

  3. raffal81
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2016-10-24 16:08

    Dali by te 1080p/60fps i bylbym szczesliwy, na 4K to jeszcze za wcześnie, owszem będą gry w 4K ale mniej efektowne.

    Takie gierki pokroju MICRO MACHINES, platformówek 2D, spoko wystarczy, jak chcą mogą wydawać takie w 4K, ale resztę mogliby wzbogacić o te 60FPS ;)

    Skomentuj

  4. pablo11
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2016-10-24 16:20

    Obraz 60FPS FullHD pewnie będzie możliwy. Ale tylko i wyłącznie w nowych produkcjach. W starych grach nie będzie takiej możliwości z uwagi na to, że nie będą prawdopodobnie wspierały multi GPU. 4K 30FPS też będzie tylko w tych słabszych graficznie tytułach. Polaris 11 który tutaj dodają ma niewiele więcej mocy graficznej od GPU znajdującego się w APU. A 4K ma jednak 4x więcej pikseli. Oczywiście nie cala moc jest zużywana na wyświetlanie pikseli ale mimo wszystko. Skąd informacja że to polaris 11 ?? Po mocy obliczeniowej. APU w PS4 ma 1,8TFLOPSa- po podkręceniu będzie CPU ok 2, Karta RX 460 ma 2,2 TFLOPS czyli akurat razem 4,2TFLOPS.

    Skomentuj Historia edycji

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2016-10-24 19:47

      Nie ma i nie będzie zadnego multigpu. NIe czytaj tych bzdur.
      Jeden GPU będzie i nic więcej.
      Będzie wprowadzony tryb kompatybilności bo niektóre gry musza mieć capa na 30fps by animacja pracowała prawidłowo. Ot tyle i az tyle.
      nie czytaj bzdur wyssanych z palca o dodatkowym GPU.
      Problemem jest to ze w starych tytułach które nie dorobią się patcha nic się nie zmieni. Będą chodziły podobnie.

      Skomentuj Historia edycji

  5. Prototype1982
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2016-10-24 16:58

    Do 4k/60 w konsoli czeba też tv z hdmi 2.0 bo hdmi 1.4 wyswietli tylko 4k/30.czyli czeba kupic tv za ok 6000 zeta + konsola + droższe gry =PC i7 6700 + 2x gtx1070 i gry w natywnym 4k

    Skomentuj

    1. kitamo
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-10-24 19:50

      niekoniecznie. Praktycznie do 4k 60hz starczy 1.4 z ograniczonym zakresem tonalnym w 422.
      Poza tym poszukaj telewizorów 4k które tego nie potrafią. HDMI 2.0 to standard z 2014 roku te 4k za 3 tysiące to po prostu sciema a nie 4k więc nie ma sensu wyświetlania na nich niczego więcej niż FHD.

      Skomentuj

    2. raffal81
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-10-24 20:39

      za 4700, kupisz już 50cali w pełnym 4k ;))

      Z drugiej strony telewizor nie służy tylko do grania, ja oglądam więcej na nim filmów ;))) do tego jest przeznaczony, a dodatkowo ogrywam na konsoli w jakieś lepsze gry :)

      Mnie więc wyjdzie tylko 1700zl za nową konsole, jak i wiele innych osób ;)

      Do PC żeby pograć w 4k też musisz kupić monitorek, a taki sensowny z 27 cali chociaż to też przedział 2500-3000zł ;) nie mówiąc o tych lepszych większych i w ogóle za 5K ;)

      Jak się uprę to przecież konsolę mogę podpiąć też pod monitor ;)

      Więc rozwiązań jest wiele, ja wybieram wypasionego PC i Konsole pod TV ;)

      Skomentuj Historia edycji

      1. kitamo
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2016-10-24 21:56

        4600zł za Samsunga 55ks7000s :D

        Skomentuj

  6. Dudi4Fr
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-10-24 17:01

    To co możemy w końcu liczyć na porządne wsparcie MultiGpu na PC? Ponieważ z roku na rok jest coraz gorzej. Nawet Nvidia ucieka od tej technologi.

    Skomentuj

  7. patol1984
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-10-24 17:16

    Czyli mając TV full HD nie odczuje żadnej różnicy w grach w porównaniu do zwykłego PS4 bo GPU będzie wyłączone?
    Jak tak to lipa... a miałem zamiar kupić do pogrania w 60fps/FHD :/

    Skomentuj Historia edycji

    1. PogromcaBlacharni
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2016-10-24 17:32

      wszystko zależy od producenta danej gry. W tr są 3 opcje. Najlepsza grafa w 1080p i 30fps, 1080p i niepełne 60fps, 4k i gorsza grafa

      Skomentuj

  8. Dudzio993
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2016-10-24 17:19

    Gra liczb nadal na topie :D Widzą 4k myślą "WOW!". Wiele osób nie pomyśli o drugim dnie tego "4k".

    Skomentuj

  9. PogromcaBlacharni
    Oceń komentarz:

    -5    

    Opublikowano: 2016-10-24 17:28

    pierdy

    Skomentuj

  10. drakhonus
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2016-10-24 17:35

    4k, jedna z wiekszych porazek rozwoju gamingu...

    Skomentuj

  11. LuckyNumber8
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2016-10-24 17:49

    W eurogamerze pisze, że po prostu wyłączą połowę GPU, a nie że będą dwa oddzielne.

    Swoją drogą dali te dodatkowe 1GB pamięci i bardzo dobrze, ale mimo wszystko powinni też rozbudować ten proc, gdyż o ile GPU będzie w stanie wyświetlić 60fps przy 1080p, o tyle proc już nie i widać to po tomb raiderze, gdzie gra nie osiąga 60fps z uwagi na proc, a nie na GPU.

    Skomentuj

    1. panipizza
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-10-24 17:54

      AKATSUKi = biggest fail crap in the history of trolling..

      Skomentuj

  12. panipizza
    Oceń komentarz:

    9    

    Opublikowano: 2016-10-24 17:53

    Czy wy w ogóle sprawdzacie to co wrzucacie? Gry Online wrzuciły niesamowity news o podwójnym GPU w PS4 Pro, a informacje wzięli z Eurogamera, który nic takiego nie napisał, tylko zwyczajnie nie potrafią czytać ze zrozumieniem. W PS4 Pro nie ma dwóch GPU, jest jedno, które w trybie kompatybliności z PS4 działa z połową CU i 800MHZ, a w trybie Pro z wszystkimi CU i 911MHz.

    Skomentuj

    1. raffal81
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2016-10-24 20:45

      Dokładnie tak jak piszesz!
      Żeby bezsensownie przepisywać głupoty z internetu to też trzeba mieć talent, dzizas.

      Skomentuj

  13. kitamo
    Oceń komentarz:

    8    

    Opublikowano: 2016-10-24 19:45

    Bzdura, nie będzie zadnego podwojnego GPU. skąd te ploty ?

    Skomentuj

  14. Cepheus119
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-10-25 11:26

    Czekam teraz na newsa, że PS4 Pro, oprócz standardowego GPU posiadać będzie również motyla z otwartymi skrzydłami .. if you know what i mean

    Skomentuj

  15. Hello
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-10-25 19:38

    "Dwa GPU"
    Ech załamka.
    Redaktor takie farmazony wysmarował, że aż szkoda czytać.

    Skomentuj

  16. zimeq
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2016-11-02 10:54

    Pic na wodę fotomontaż!
    Tylko PC!
    Tylko Windows!
    :P
    do blaszaka dokupić RX 470 za 900zł i pada za 100 i już :P

    Skomentuj

  17. BrumBrumBrum
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-11-03 14:03

    mnie te 2x GPU zastanawia. ciekaw jestem jak oni to projektowali, ale skoro tak szybko jest mowa o 2x GPU to znaczy że było to tak zaprojektowane od początku. Dodatkowo zrobili też awaryjny plan minimum, tj. opcję wycięcia 1x GPU gdyby MS ze swoją konsolą się ociągał. Skąd te wnioski? pierwotnie była mowa o 2TFlop, a tu wychodzi 4TFlop, podczas gdy MS się chwali 5 czy 6 TFlop. Jeśli chodzi o Sony, to szkoda że nie zainwestowali w czytnik BluRay, aby konsola mogła służyc za odtwarzarkę BR. Tutaj MS błędu nie popełnił, więc szykuje się wyrównana walka. A ja i tak zostaję przy PC, przygoda z X360 wystarczy mi aż nadto. Sporadyczny dostęp do PS3 też miewałem, i muszę stwierdzić że to nic nadzwyczajnego. Obecna generacja poprawionych konsol też nie wnosi jakiejś nowej jakości, poza kontynuacją tradycji nadmiernej drożyzny w grach na konsoli, i sztuczne ograniczenie tego wspaniałego technologicznie sprzętu wyłącznie do celów rozrywkowych, plus czytnik BR w XO.

    Skomentuj

    1. raffal81
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-11-04 14:56

      Dzizas, nie ma 2 GPU i ma odtwarzacz BLURAY...

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!