SSD

Toshiba przejmuje dział SSD od Lite-On i... zmienia swoją nazwę

przeczytasz w 1 min.

Japoński koncern zdecydował się na dwie istotne zmiany. Przejęcie konkurencji pozwoli mu wzmocnić swoją pozycję na rynku dysków SSD.

Zmiany na rynku dysków SSD. Toshiba Memory wykupiło dział nośników półprzewodnikowych od firmy Lite-On. Japoński koncern wkrótce zmieni też swoją nazwę.

Toshiba wykupuje dział SSD od Lite-On

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym, koncern Toshiba Memory Holdings Corporation podpisał ostateczna umową dotyczącą przejęcia działu SSD od firmy LITE-ON Technology Corporation. Transakcja opiewa na kwotę 165 mln dolarów i docelowo zostanie sfinalizowana do pierwszej połowy 2020 roku po uzyskaniu zgody organów regulacyjnych i innych zwyczajowych warunków zamknięcia.

Co przejęcie oznacza dla klientów? Producent zapowiada, że wykorzysta innowacje firmy Lite-On, aby wzmocnić swoją pozycję na rynku dysków SSD. Decyzja jak najbardziej wydaje się słuszna, bowiem prognozy wskazują na wzrost popytu na nośniki półprzewodnikowe (co ma też związek ze spadkami cen).

Toshiba zmienia nazwę na Kioxia

Warto wspomnieć, że nie są to jedyne zmiany w przypadku koncernu Toshiba. Od października marka Toshiba Memory będzie znana jako Kioxia (nazwa ta pochodzi od połączenia japońskiego słowa „pamięć” i greckiego słowa „wartość”). Nowa marka zostanie przyjęta przez wszystkie firmy Toshiba Memory, w większości przypadków stanie się to tego samego dnia.

Źródło: Toshiba, Lite-On (foto)

Komentarze

4
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Silver
    2
    W tej dekadzie sprzedali najpierw swój dział pamięci jeśli dobrze pamiętam WD a teraz kupują innego gracza. No chyba, że mają jeszcze swoje patenty na kości MLC to może w tej technologii coś ruszy z ich strony więc jest nadzieja.
    • avatar
      kokosnh
      0
      Literówka w tytule.
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        jak kupili plextora od liteon, to pompowanie marketingu w nieznaną markę kioxia nie ma kompletnie sensu. plextor jest znany, i skoro przejęli markę, lepiej jest napompować właśnie tę markę.