Gry

Podsumowanie

przeczytasz w 1 min.

W tym momencie kończymy drugą i ostatnią część artykułu. Mamy nadzieję, że dowiedzieliście się wielu nowych rzeczy o tych intrygujących narzędziach. Choć nasza podróż dobiega końca, to z pewnością nie jest to koniec pracy dla studiów piszących nowe silniki i oparte na nich gry.

W najbliższym czasie czeka nas kilka bardzo ekscytujących premier: Crysis 2, StarCraft II, Crackdown 2, Medal Of Honor, APB, Max Payne 3, Fallout: New Vegas, Mafia II, Halo Reach, Gran Turismo 5, Fable III - to tytuły, które przez kilka następnych miesięcy będą dostarczać sporo rozrywki. Będzie się działo!


Najważniejsze silniki gier część 1

Warto również pamiętać, że prawdopodobnie gdzieś daleko stąd, w ciemnych zaułkach biur, w głowach programistów rodzą się nowe pomysły. Tylko kwestią czasu pozostaje, aż pomysły te nabiorą realnych kształtów i przybiorą formę nowych silników, którymi będziemy się ekscytować i o których będziemy dyskutować. Później przerodzą się w gry, niczym brzydkie kaczątko w łabędzia lub Kopciuszek w Królewnę. ;-)

Tymczasem zachęcamy do dyskusji i wymiany poglądów w komentarzach. Na jakie silniki najbardziej liczycie? Które mają według was największe możliwości?

Polecamy inne artykuły z  działu Gaming:

Optymalne karty graficzne do Splinter Cell Conviction
Czy twój komputer jest gotowy na pełne akcji przygody Sama Fishera? Zobacz testy wydajności na kartach GeForce i Radeon. Sprawdziliśmy także, czy potrzebny jest procesor czterordzeniowy.
Najciekawsze gry na podstawie filmów
Zebraliśmy 20 najciekawszych tytułów. Wśród nich: Enter The Matrix, Spider-Man, Chronicles of Riddick czy też Ace Ventura! Zobacz, jakie gry opracowane na podstawie filmów można uznać za udane.
Najlepsze polskie gry
Przypominamy polskie gry. Czy pamiętacie Franko, Teenagent, Earth 2140 czy Jacka Orlando? A może zagrywaliście się w Gorky 17, Wiedźmina lub Wacki: Kosmiczna Rozgrywka? Zapraszamy do lektury!

Komentarze

57
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    1
    Po raz kolejny dziwi mnie czemu autor artykułu przypierdziela się do loadingu w HL i HL2.
    Brak ekranu ładowania (tylko komunikat i pauza) i ciągłość rozgrywki (aktor i scena są zachowane) jest tutaj wadą. To, że każdy inny silnik wymieniony w tym artykule zwyczajnie dzielony jest na misje już nie jest wypominane. Nie rozumiem.
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      naughty dog engine 2.0 najlepszy :)
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        No fajny artykulik.Wulfen szkoda że tak nie jest :D
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Marudzicie, te silniki użyte w GoW i Uncharted są naprawdę ciekawe... Można tylko żałować, że ich twórcy tworzyli je z myślą o konsolach a nie blaszakach... .
          • avatar
            tom_1984
            0
            Niby Splinter Cell chaos Theory i Conviction hulają na tym samym silniku, a wydajnościowo to przepaść. Ja rozumiem dodane nowe bajery ale żeby aż tak?

            A artykuł znakomity.
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Programiści odwalili bardzo dobrą robote przy MT Framework. DMC4 mimo, że ma malutkie wymagania to wygląda bardzo dobrze. Widać, że trochę kuleje na bossach ale poza tym efekty i oświetlenie są świetne.

              Pod UT3 z tych popularniejszych produkcji pracuje jeszcze Borderlands. Gra dość mocno obciąża kartę w porównaniu do reszty produkcji, a widząc, że się trochę tnie, równocześnie patrząc na beczki (kto grał, to wie jaka jest ich jakość) to mam ochotę udusić twórców :)
              • avatar
                Igoruss
                0
                Artykuł świetny, oby takich więcej na benchmark!
                Miło że są też polskie akcenty
                • avatar
                  Andr3v
                  0
                  Linki (na pierwszej i ostatniej stronie) do I czesci artykulu nie dzialaja, przekierowuja na plik silniksrednia.jpg.
                  • avatar
                    hideo
                    0
                    świetny art ale ja nadal czekam na engine Metal Gear Solid wszystkie części (na konsole i pc), opiszcie plis
                    co do engina Crysis 2 to szkoda że nie będzie szokujących wymagań a z drugiej strony to dobrze bo szokujące wymagania oznaczałyby że zagrałbym w Crysis 2 dopiero za 3 lata hehe
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      0
                      ja bym się czepił stwierdzenia że UnrealEngine najlepiej wyglądał na 3Dfx'owym (czy jak wolą po zmianach 3dfx) GLide. Sam pamiętam te artykuły jak to twórcy wychwalali S3 za S3TC i jak świetnie prezentuje się w 32 bitach na S3 Savage. I tak było.
                      • avatar
                        Next_Gen_1987
                        0
                        Przepaść między Call of Juarez a Więzi Krwi? Tak, ale na niekorzyść tego nowszego! Pierwszy CoJ wspiera DX10 a drugi (nowszy, Więzy Krwi) już tylko DX9.C, a jest od niego nowszy o 2 lata!
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Nawet najlepszy silnik z w/w nie da nawet 90% odwzorowania rzeczywistości (nie mówiąc o 100%), mimo iż istnieją programy które bazują na rzeczywistych prawach fizyki dotyczących światła jako fali elektromagnetycznej (równania Maxwella) i potrafią wyrenderować scenę z 99,9% dokładnością względem rzeczywistości. Nie ma tam żadnych uproszczeń typu tesselacja, antyaliasing - po prostu im dłużej renderujesz tym lepszy otrzymujesz wynik (jedyną zmienną jest czas). W tym kierunku to powinno iść w przyszłości, jednak na dzień dzisiejszy nie ma takiego procesora w sprzedaży detalicznej, który na bieżąco w grach potrafiłby coś takiego obsłużyć. Może na procesorach kwantowych za 10 lat to pójdzie.

                          Dla zainteresowanych - proszę wpisać w Google "maxwell program render" i popatrzeć jak to wygląda.
                          • avatar
                            vinetou80
                            0
                            W moim mniemaniu najlepszy na chwilę obecną jest Cry Engine.Chodzi mi o efekty i generowanie dużych przestrzeni,paletę barw...i resztę także...Unreal 3 jest fajnym silnikiem,nie obciąża tak kompa,ale jest trochę starawy i najbardziej co w nim zawsze intryguje to ten trochę plasticzany charakterystyczny wygląd i uboga paleta kolorów,zawsze rozpoznam grę na Unrealu zrobioną...ale to ta paleta barw pasuje do Gears of War i Unreala...
                            Co do starszych tytułów do których mam sentyment to podoba mi się silnik z Sufferinga właśnie,oraz Call of Cthulhu no i Jade Empire...
                            Nieomieszkam wspomnieć,że podoba mi się silnik z Killzone 2(szczególnie sceny na platformie pociągu) i z Uncharted 2...chociaż coś mu brakowało,zato efekt wydeptanego śniegu miażdży....
                            • avatar
                              Next_Gen_1987
                              0
                              Wulfen@ - nie zmienia to faktu, że ''starszy brat'' wspierał nowsze technologię, a nowsza o ponad 2 lata część 2 już nie...
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                0
                                Spoko art, tylko szkoda że zabrakło LS3D engine (Mafia) i jest tylko jedno zdanie na temat Voxel Space. Oba silniki w swoim czasie kładły konkurencje na łopatki i dobijały :)
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  0
                                  A ja jako fan silnika Source czuję lekki niedosyt. Brak jest informacji o wielu tytułach bazujących na nim np: Zeno Clash,
                                  Team Fortress 2, Portal, jak i modach który każdy może sam zrobić korzystając z (nieco zbugowanego) Source SDK.
                                  Nie wspomniano również o grze będącej esencją Source'a mianowicie Garry's Mod, która jest po prostu sandboxem, wykorzystującym pliki wszystkich gier bazujących na tym silniku.