Oprogramowanie

3D Mark Vantage nie lubi DX 10.1?

user testowy | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: user testowy
Dyskutuj z nami

3D Mark Vantage pojawił się zaledwie kilka dni temu, a już wielu użytkowników narzeka na to, że nie zawiera on żadnych testów, które wykorzystywałyby nowego DirectX 10.1. Dlaczego więc najnowszy benchmark koncernu Futuremark, szczycący się mianem najnowocześniejszego programu do testowania kart graficznych, nie wspiera tego API?

Przedstawiciele Futuremarka tłumaczą, iż DirectX 10.1 pojawił się na tyle późno, że programiści nie mieli czasu na dokładne zapoznanie się z nim i zaimplementowanie wykorzystujących go efektów w 3D Mark Vantage.

Twierdzą też, że w decyzjach o formie poszczególnych testów w nowym benchmarku brało udział wiele firm – Ageia, AMD, Compal, Dell, Gateway, HP, Intel, Microsoft, NVIDIA, Sapphire Technology, Velocity Micro, Vivante Corp. oraz Qimonda. Nie jest pewne, czy w głosowaniu dotyczącgo zaimplementowania DirectX 10.1 w nowym 3D Marku nie powstała większość, która odrzuciła ten pomysł, kierując się własnymi interesami.

Dla ATI zawarcie w benchmarku testów wykorzystujących DirectX 10.1 byłoby niewątpliwym plusem. Seria kart graficznych Radeon HD 3000 wspiera bowiem to API. Z kolei NVIDII taki test nie byłby na rękę, jako że żadna dotychczasowa karta tej firmy nie wspiera jeszcze DX 10.1.

Dzięki DirectX 10.1 pojawia się możliwość łatwiejszego i wydajniejszego stworzenia niektórych efektów graficznych. Można to było zaobserwować w niedawno wydanym patchu do gry Assassin's Creed, która na Radeonach HD 3000 działała szybciej i pozwalała na zastosowanie antyaliasingu w miejscach nieosiągalnych dla kart wykorzystujących jedynie DirectX 10.0. Co ciekawe, po kilku dniach, twórcy Assassin's Creed postanowili wycofać patcha, zasłaniając się rzekomymi problemami z kompatybilnością.

W efekcie 3D Mark Vantage w chwili obecnej nie oferuje wsparcia dla DirectX 10.1 i nie zapowiada się, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Wygląda też na to, że wpływ producentów kart graficznych na kształt tworzonego oprogramowania jest większy, niż mogłoby się wydawać.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!