Karty graficzne

ATI prezentuje Havok Cloth - część multiplatformowego silnika fizyki

z dnia
Rafał Doniec | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Rafał Doniec
24 komentarze Dyskutuj z nami

Havok (własność Intela) wraz z ATI zaprezentowały pierwszy element nowego multiplatformowego silnika fizyki. Jest nim Havok Cloth. Silnik ten pozwala na realistyczną prezentację zachowania materiałów (ubrań) czy włosów. Jest on częścią otwartego standardu OpenCL, dzięki czemu obsługiwany będzie przez karty graficzne różnych producentów.

Obecnie Havok Cloth może wykorzystać możliwości kart graficznych ATI Radeon dzięki technologii ATI Stream. W przyszłości obsługa zostanie dodana do kart NVIDII (obsługujących CUDA), a może także innych producentów (S3 Chrome, Intel Larrabee)

Silnik ten może być także realizowany przez CPU (podobnie jak PhysX), jednak nie należy wtedy oczekiwać zbyt dużej wydajności. Film prezentujący możliwości nowego silnika można obejrzeć na kanale OpenCL.

Pierwsze gry wykorzystujące Havok Cloth mają pojawić się już wiosną tego roku.

Komentarze

24
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    prezentuje się dość ciekawie
  • avatar
    Konto usunięte
    o to jest fizyka:)
  • avatar
    _nick_
    I o to chodzi! fajnie że to nie jest tylko dla ATI, ale dla każdego producenta.
  • avatar
    Konto usunięte
    no wreszcie przez ciuchy w grach nie beda przenikac nogi czy cos w tym stylu
  • avatar
    danieloslaw1
    Nie macie wrażenia że "fizyx" jest lepszy( i nie faworyzuje tu nVidii)
  • avatar
    Konto usunięte
    bedzie obslugiwane przez KAZDA karta, tylko dlatego ze uzywa OpenCL... a nie dlatego ze ze ATI jest takie fajne i gratis udostepni to kazdemu "just like that" :)

    Pewnie jak OpenCL zostanie wprowadzonu juz na dobre w swiecie komputerowym. NVIDIA tez zmieni swojego PhysXa tak zeby byl obslugiwany przez wszystkie karty... jednak - bedzie tu juz o wiele bardziej przed ATI, bogatsza w doswiadczenie, gry i wsparcie developerow.

    Jak bedzie naprawde - zobaczymy :)

    ps.. jakosc fizyki glownie zalezy od programistow :)
    Physx to "tylko" narzedzie...
  • avatar
    Harry Lloyd
    Offtopując to nie warto krytykować autorów newsów za pomyłki w tekstach, bo nie zawsze jest to ich wina.

    "Film prezentujący możliwości nowego silnika można obejrzeć na kanale OpenCL."

    Na końcu tego zdania miało się chyba znaleźć wyrażenie YouTube.

    Mój news został dość znacznie zmofykikowany, ale jak widać nie przyniosło to samych korzyści bo pojawił się śmieszny błąd.
  • avatar
    Harry Lloyd
    Ale przecież błąd nie jest mój. Końcówka tego zdania została zmieniona przez Benchmark, i zrobili to źle.

    U mnie wyglądało to tak: "...można obejrzeć pod adresem - link". Zamiast link był podany odnośnik do YouTube, nie wstawiałem embeda filmu.

    Dlatego właśnie napisałem tamten komentarz, bo niedość że news pojawił się w serwisie po ponad 24h, to jeszcze został mocno zmodyfikowany i do tego z błędem.
  • avatar
    Muciekk
    czy ja wiem tak jakby im to zdeka troche przycinalo ;d hehe musza popracowac nad plynnoscia he :)