Gry

CD Projekt wyjaśnia zamieszanie wokół Cyberpunk 2077 i obiecuje poprawki na czas

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
48 komentarzy Dyskutuj z nami

Temat premiery Cyberpunk 2077 oraz sporej ilości błędów trapiących tę grę był wywoływany już wiele razy. Mimo tego mamy z tym do czynienia ponownie, tym razem z inicjatywy CD Projekt.

Cyberpunk 2077 - co poszło nie tak?

Wydany został kolejny komunikat dotyczący dalszych losów Cyberpunk 2077. Tym razem wzbogacony o osobiste wyjaśnienie Marcina Iwińskiego, współzałożyciela CD Projekt. Opowiedział on nieco o tym, jak wyglądały ostatnie dni poprzedzające premierę gry i przedstawił sytuację związaną tym, jak gra wypada na konsolach poprzedniej generacji. Bo jak zapewne wiecie, wypada źle.

Cyberpunk 2077 to ogromny projekt, który zawiera w sobie mnóstwo specjalnie przygotowanych obiektów, współzależnych systemów i mechanik. W tej grze wszystko to nie jest rozrzucone na płaskim terenie, gdzie moglibyśmy odciążyć nieco sprzęt, tylko skupione na obszarze dużego miasta, w którym ekran wczytywania niemal się nie pojawia. Już samo to było wyzwaniem, ale my jeszcze dodatkowo utrudniliśmy sobie pracę, chcąc dopilnować, by gra wyglądała oszałamiająco na PC, a dopiero potem dostosować ją do konsol – zwłaszcza tych starej generacji. To było nasze główne założenie. Na początku nie wydawało się ono zresztą specjalnie trudne. Wiedzieliśmy, że możliwości sprzętu się różnią, ale myślę, że czas pokazał jak bardzo nie doceniliśmy tego wyzwania. Głównym wyzwaniem była nieustanna potrzeba ulepszania naszego systemu strumieniowania danych na potrzeby starszych konsol. Strumieniowanie odpowiada za »podawanie« silnikowi zarówno tego, co widać na ekranie, jak też samych mechanik gry. Miasto jest gęsto upakowane zawartością, a przepustowość dysków konsol starej generacji jest, jaka jest, więc ciągle mieliśmy z tym problemy.

Gra była testowana na starszych platformach, ale proces okazał się niewystarczająco długi i rozbudowany, ponieważ nie ujawnił wielu błędów, z którymi musieli i wciąż muszą borykać się gracze. Twórcom wydawało się, że aktualizacja premierowa rozwiąże większość z nich, ale ostatecznie tak się nie stało. Marcin Iwiński poprosił przy tym, aby nie mieć pretensji do ekipy CD Projekt RED, winę za wydanie gry w takim stanie bierze na siebie oraz zarząd spółki.

Będą kolejne poprawki, DLC i aktualizacja na nowe konsole

Jednocześnie przypomniano, jakie plany mają twórcy gry na najbliższą przyszłość. Wydano już trzy hotfixy, ale nadal trwają prace nad poprawkami mającymi na celu wyeliminowanie błędów i poprawę stabilności. Kolejna aktualizacja ma pojawić się w ciągu 10 dni, następna w ciągu kilku tygodni, a więc zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami.

Wydawało się, że konieczność dopracowania gry nie wpływa na założenia związane z jej rozbudową, ale ostatecznie darmowe dodatki zaliczą niewielki poślizg. Miały zacząć pojawiać się niemal od razu po premierze, ostatecznie trzeba będzie poczekać nieco dłużej. W drugiej połowie tego roku ma zostać wydana aktualizacja istotna z punktu widzenia graczy posiadających lub planujących zabawę na jednej z konsol nowej generacji. Mowa bowiem o aktualizacji, która pozwoli grze wykorzystać wydajność PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.

Cyberpunk 2077 poprawki

Źródło: Cyberpunk 2077

Warto zobaczyć również:

marketplace

Komentarze

48
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    fujiyama
    Kasa poszła, a gra jest po prostu nie skończona.
    Tego nie da się obronić żadnym kajaniem się i planami na kolejne miesiące.
    Nie wierzę, że testerzy nie wiedzieli o błędach i to w takiej masie.
    Zarząd po prostu chciał wypchnąć grę i zgarnąć kasę.
    16
  • avatar
    Talek
    Jeśli są dumni z wersji na PC i to jest dla nich targetem w naprawianiu wersji konsolowych to widać poziom akceptowanej jakości w CDPR poleciał bardziej niż wartość akcji. Kompletny brak vehicle/traffic ai, wykastrowane lifepathy, policja to jakiś prosty auto spawn skrypt, gta 1 25 lat temu miało bardziej rozbudowany crime system. Oszustwo dekady jeżeli chodzi o marketing i przedpremierowe zapowiedzi.
    11
  • avatar
    Altru
    Firma nie przeprasza za błędy i nie oddaje kasy, gracze Burn the witch
    Firma przeprasza za błędy i oddaje kasę, gracze Burn the witch

    I tak źle, i tak niedobrze XD
  • avatar
    Majjkee
    Dobra... każdy płacze i się przywala do Red'ów, fakt zawalili sprawę i nie bronię ich( zarządu za chciwość), ale starają się naprawić te błędy i biorą to na klatę, i DLACZEGO ludzie tak nie prują sie do ubi, ea, bethesd'y, którzy wydają totalną czasem i często "srake" w która nie da się grać, biorą kasę i odwracają się od nas graczy na pięcie w tył i w dupie nas mają, ani przepraszam ani dziękuję, gracze wydymani, kasa na koncie sie zgadza to za rok moze dwa dadzą konkretną aktualizację potem durnie się tłumaczą zamiast przyznać się do błędu... Redzi mają chociaż honor i zapał i widać że chcą by ich gry były na prawdę dobre, jedna wtopa nie przekreśla ich dorobku ani gier które wyjdą w przyszłości i które na pewno będą hitami bo maja nauczkę za cyberpunka. Ps. Cyberpunk na Pc jest sztos!!!
  • avatar
    Yamaraj6
    Przeszedłem, najlepsza gra od ostatniego God Of Wara. Klimat, postacie, dialogi, dubbing, świat.
  • avatar
    cirenevard
    Otóż jestem tak patrząc na grę mniej więcej w połowie-mówiąc to mam na myśli nie ukończenie głównego wątku ale całej gry - bo patrząc na to jak ludzie się wypowiadają jedynie po wątku fabularnym to śmiech mnie ogarnia, że niby coś wiedzą na temat tej gry bo ją po 24 h grania skończyli...wtf? Do rzeczy - mam obecnie 40 lvl dośw.i 50 lvl reputacji na najtrudniejszym poziomie - za mną ileś setek godz.gry (masę godz.spędziłem na lataniu po ripperdockach (-) ale też delektowaniu się tą niedopracowaną aczkolwiek piękną grafiką samego miasta itd...;) - do 35 lvl byłem na jeden strzał...
    Do (-) minusów muszę zaliczyć przede wszystkim:

    - drzewko postaci - bardziej irytującego nie widziałem począwszy od pojawiania się statystyk do ich znikania albo samego znikania wyglądu już samej broni etc etc ale jeszcze sam wygląd tego drzewka to chyba jakiś downgrade jak w nowym CallofDutyCW,
    -kolejna faza to szukanie ripperdocków - qrwa czy nie dało rady ich nazwać jakoś - za każdym razem muszę czytać gdzie jaki się znajduje bo ofc każdy ma inny zestaw wszczepów...czy tego nie można było jakoś uprościć...?W żaden sposób element tej gry by nie utracił gdyby każdy ripperdock miał ten sam zestaw ćiwczeń,może jednak warto było się skupić na takich wątkach jak ulice miasta i same zachowania NPC albo jakieś extra looty z wykonywania samych misji a nie bujania się po te wszczepy, pownien jeden sklep dostępny z poziomu postaci i tyle w temacie...skupiałbym się na samej eksploracji i zadaniach a rozwój robiłbym w każdym miejscu...
    Gra programowo jest oczywiście fatalnie napisana i to pod wieloma względami -można by zacząć od bugów (Gothic1 przy tym to majstersztyk) a skończyć na samych misjach, gdzie coś ma się pojawić i się nie pojawia-takich misji znalazłem całą masę.Nie będę mówił o rzeczach typu palmy w asfalcie bo śmiech jaki mnie ogarnął był po prostu niewyobrażalny ale jak ktoś z CDPRed piszę, że ta gra nie była pisana pod konsole ps4, które 8 lat temu jeszcze dobrze się na rynku nie pojawiły to k...a mać na co ją pisali...? Bo gdybym usłyszał, że gra będzie wydana tylko na PC to bym zrozumiał - przewaga PC nad konsolami jest niepodważalna ale po co tworząc grę z wymaganiami z kosmosu biorą się za pisanie gry pod konsole (pomijam wymogi marketingu) - to jest absurd...I że niby to pudełko z ps4 czy z ps5 ma dźwignąć taki ciężar grafiki...?mwuahahhaa.
  • avatar
    raffal81
    Myślę że problemu by nie było gdyby nie pindolili kilka dni przed premierą gry, że są zaskoczeni jak dobrze gra działa na konsolach starej generacji. Bo mam wrażenie że chyba nikt tej gry nie włączał na starych konsolach.

    Ja ogrywałem na PS5, płynnie działała, bugów sporo, gra wywalała w nieoczekiwanym momencie, później nie mogła się włączyć, trzeba było na nowo zainstalować.

    Nie wyobrażam sobie jak ktoś mógł kupić tę grę na PS4 czy XBOX ONE, borykać się z tymi problemami, dodatkowo framerate spadający do 15fps, a graficznie tak że samo mydło.

    Przepraszam bardzo, ale mają pewną nauczkę. Mimo wszystko niech naprawią, niech wydadzą wersje na nowe konsole i będzie bajka.

    Przyznać trzeba że mają jaja się przyznać do swoich błędów, zwrot pieniędzy też idzie sprawnie itp.

    Czekam na kompletną wersje.
  • avatar
    McKill
    Jak dla mnei gra jest bardzo dobra. Skyrim/Fallout również były przedmiotem wyśmiewanai przez długi czas. Bugi jak już to wywołują u mnie WTF czy lekki usmiech na twarzy. Nie trafiłęm na bugi, który by rujnowaly roz(g)rywkę.


    No chyba, że jesteś osobnikiem, który szybko wsiadł na hype train i oczekiwał nie wiadomo czego :)
  • avatar
    prawdzifsky
    patrzę na foto w tle i pierwsza myśl: a co David Guetta ma do cyberpunka?
  • avatar
    Marucins
    Ehhh CDPR CDPR, a miało być tak ładnie. Było trzeba dmuchać w ten balonik propagandowego hypeu?
    To teraz macie. Naważyliście G. to teraz sami ogarniajcie tę latrynę. I co gorsze - dużych zmian poprawy Cybera jak do tej pory nie widać. A zaraz będą za nami 2 miesiące.
  • avatar
    bromu
    A nie mogli zamknąć mordy, zamiast pompować balon jaka to będzie wspaniała gra? I co, teraz zwalają na covid, gdzie programiści od dekady pracują zdalnie i jakoś ogarniają wszystko co potrzeba. Zwykłe oszustwo i cwaniakowanie, aby wydoić jak najwięcej kasy za obietnice bez pokrycia. Ile lat tworzyli tą grę? Ile lat opowiadali jaka to będzie wspaniała? Dostaliśmy półprodukt, za który bezczelnie przepraszają? A nie pamiętacie jak w materiałach reklamowych pisali że gra dostała ponad 200 nagród choć nikt jej nie widział na oczy? Iwiński, czy ty masz nas wszystkich za niepotrafiących samodzielnie myśleć idiotów, którym wciśniesz każdy kit? To co mówisz nie trzyma się kupy!!! Zapowiedzieliście tą grę w maju 2012 roku! Kiedy covid człowieku? 8 lat na zrobienie porządnej gry to mało? Teraz na kolejny tytuł który zapowiecie będziemy czekać 16 lat a przedsprzedaż ruszy już teraz? I kto wam to kupi, skoro w tak idiotyczny sposób straciliście zaufanie graczy, tylko po to aby się jak najwięcej nażreć dziś, o jutrze żaden z was nie pomyślał podejmując takie decyzje? Ja od was już nic nie kupię.
  • avatar
    kitamo
    https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwAR0QDCTZEUpmlalRW1m161hZWqn_Pbrp2bupVr13586P1pD6jpAFvO4UolA&v=0fjMvsVYx-I&feature=youtu.be
  • avatar
    dnc666
    Ten caly placz i ból 4 liter jest zabawny... cdr mimo wpadki nadal jest pro graczą nie widzłem by inni robili podobne zabiegi... a mieli rowniez spore wpadki q gry pokroju skyrim czy fallout 4 nadal sa mocno wysmiewane za bugi w grze. A jak by nie patrzac cp2077 jest gra dobra z bardzo dobra historia i klimatem cyberpunka z lat 90 i owej wizji zwiata.
  • avatar
    MaNiAc
    Tjaaaaaa jak bym słuchał bełkotu naszych (wszystkich) polityków, to nie my, to wina sprzętu błeee, błeee, zawoalowana kloaka płynąca z ust pana Marcina, przypomnę tylko iż ta gra zaczęła powstawać jak jeszcze PS3 nie było na świecie, więc takie kajanie się nie ma sensu, wydali alfe z wielkim hype, a gracz wybaczy? GTA5 wydana dawno temu nie ma latających skrzynek, giwery w głowie npc, ludzie uciekają, nie znikają i wiele innych rzeczy, którymi GTA5 przebija CyberWieśka na kilometr.
    -1
  • avatar
    Dariosex
    W ramach przeprosin zadam ta gre ZA DARMO!!!
    -2
  • avatar
    GucioStaryWyga
    Zwykłe OSZUSTWO na gigantyczną skalę nie ma tłumaczenia!!! tak samo jakbym sprzedał tombak świadomie i potem się żalił że nie miałem wystarczającej ilości czasu na zrobienie prawdziwego pierścionka dla tego oszukałem klienta.
    -4
  • avatar
    Trim23
    Jeśli dobrze rozumiem, to najpierw zrobili grę na PC, a potem port na konsole i tak się niestety nie da. Zatem sprawdza się stara maksyma, że gry trzeba najpierw pisać pod konsole.
    -14
  • avatar
    greghostor
    MULTIPLE updates przez cały rok 2021 - to mówi wszystko. Wydany gniot i nieskończony produkt.
  • avatar
    bIebIebleble
    "by gra wyglądała oszałamiająco na PC"

    Nie powinni w ogóle brać się za konsolowy złom.