Gry

Mamy pierwsze dane dotyczące sprzedaży Cyberpunk 2077. Można odtrąbić sukces

Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
45 komentarzy Dyskutuj z nami

Po 10 dniach od premiery Cyberpunk 2077 licznik sprzedanych egzemplarzy przekroczył 13 mln. Biorąc pod uwagę wszelkie okoliczności, polski producent ma się z czego cieszyć.

Cyberpunk 2077 znalazł już 13 mln nabywców

Po niemal 9 latach od zapowiedzi, 10 grudnia doczekaliśmy się premiery Cyberpunk 2077. Na ostatniej prostej poprzedzał ją naprawdę duży hype, natomiast gdy gracze zaczęli zabawę szybko okazało się, że nie jest idealnie. O ile sam wykreowany świat, fabuła i założenia dotyczące rozgrywki prezentują się tutaj dobrze, bardzo duża ilość błędów i problemy z optymalizacją stały się powodem mniejszych i większych frustracji.

Chociaż CD Projekt RED wciąż musi pracować w pocie czoła nad poprawkami to ekipa może złapać też pierwszy głębszy oddech, bo ujawnione właśnie wyniki sprzedaży wyglądają okazale. Po równo 10 dniach od premiery Cyberpunk 2077 znalazł 13 mln nabywców.

Zarząd spółki CD PROJEKT S.A. z siedzibą w Warszawie ("Spółka") informuje, iż w oparciu o raporty cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz dane zebrane od dystrybutorów fizycznych szacuje, że do dnia 20 grudnia włącznie, gracze kupili ponad 13 milionów sztuk gry Cyberpunk 2077. Powyższa liczba odpowiada szacunkom odnośnie do salda zrealizowanej sprzedaży detalicznej na wszystkich platformach sprzętowych (po uwzględnieniu zwrotów dokonanych przez klientów detalicznych w sklepach fizycznych oraz cyfrowych) tzw. "sell through", pomniejszonej o liczbę otrzymanych do dnia publikacji niniejszego raportu mailowych zgłoszeń od klientów detalicznych w ramach akcji "Help Me Refund", otrzymanych bezpośrednio przez Spółkę.

Mimo krytyki, zwłaszcza wersji konsolowych, sprzedaż gry nie zaskakuje

Zaskoczenie? Raczej nie. Na grę spłynęła spora krytyka, głównie wersji na starsze konsole, które działają najgorzej i mają najwięcej błędów. Doszło nawet do tego, że Cyberpunk 2077 został usunięty z PlayStation Store, a politykę zwrotów znacząco rozszerzył też Microsoft. Było jednak oczywiste, że na zwrot zdecyduje się tylko część niezadowolonych graczy, a trzeba było mieć świadomość, że mowa o dużym gronie.

Pisaliśmy już, że tylko w przedsprzedaży rozeszło się 8 mln egzemplarzy, dzięki czemu zwróciły się wszystkie koszty i już w dniu premiery gra zaczęła zarabiać. Jak się okazuje, licznik bije szybko, a chyba wszyscy mają nadzieję, że kolejne tygodnie będą przynosić następne poprawki i gra będzie stawała się coraz mniej irytująca swoimi błędami.

Kupiliście już Cyberpunk 2077? Jakie wyniki sprzedaży tej gry przewidujecie, powiedzmy za rok?

Źródło: CD PROJEKT S.A.

Warto zobaczyć również:

Komentarze

45
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    DelianoCarl
    13
    Mam takie przemyślenie... Do kupna Cyberpunka przykonała mnie ostatecznie transmisja na polsat games.. Cała ta otoczka, wywiady, gracze którzy tam siedzieli i zachwalali...

    Na dzień dzisiejszy z Cyberpunkiem jest jak z cyganem na targowisku który próbuje Ci wcisnąć komplet noży.. Skacze wokół Ciebie a Ty mu mówisz grzecznie żeby wypierdalał dopóki nie zacznie gładko kroić przed Tobą pomidorów.. Bierzesz ten komplet noży do domu i okazuje się, że jedna rączka jest dla leworęcznych, druga luźna, trzeci nóż jest bardziej tępy od Marty Lempart, a czwarty którym kroił pomidory za dwa dni też będzie tępy.. Niby ładnie się błyszczą ale coś jest z nimi nie tak.

    Nieładnie :)
  • avatar
    KENJI512
    6
    Ciekawe jakie będą statystyki zwrotów... :P
  • avatar
    Klops
    4
    Mam na PC i jestem niezadowolony, ale nie zwracam. Ogram teraz, w trybie Hard Bug Glith i porównam z kolejnymi patchami. Tak czy inaczej, na memory five, ustawiony osobisty PsyhoEnergoTerapeuta :)
  • avatar
    adamgr
    4
    Gra jest dobra. Na PC można się wciągnąć w godziny grania.
    Błędy ? Z każdym patchem jest ich mniej.
    Tylko po co było to puszczać na stare konsole.
    Przecież widzieli jak to działa bo konsola to nie "milion konfiguracji PC".
  • avatar
    Enpeiks
    2
    Ta.
    Poczekajmy na statystyki ale PO zwrotach :)
  • avatar
    RAQ73
    2
    i dla tego akcje spadają.....
  • avatar
    kitamo
    1
    Z czego połowa to pewnie zwroty :) bo jest cała masa jeszcze nierozliczonych z dostawca :)
  • avatar
    MaNiAc
    1
    13 mln nabywców, 6 mln zwrotów, a jak zaczął zarabiać to dobrze będą z czego kary mieli płacić...
  • avatar
    Mario2k
    1
    Niech jako rekompensatę za błędy wydadzą w Lutym darmowe DLC do tego czasu ze 2 patche poprawiające największe błędy i usprawniające A.I to gra się jeszcze sprzeda w kilku milionach kopii
  • avatar
    bIebIebleble
    0
    Nie dostrzegacie geniuszu marketingu. Przypomnę wam Frajerzy.

    https://youtu.be/LMWwImDX3ks
  • avatar
    Reignman
    -1
    To chyba już liczba po zwrotach. Jutro na giełdzie zobaczycie jaki to sukces. Oczekiwania były na 16,5 mln
  • avatar
    DelianoCarl
    -2
    Cóż, ja próbowałem zwrócić na Steam ale za dużo rozegranych godzin.. Na pisanie maili do redów niestety nie miałem czasu.. W każdym razie, gra kupiona dzień po premierze a nie gram - czekam na patche, nie będę grał w półprodukt :) wstyd. W ramach tego jeśli nie będzie darmowych DLC, będę piracił.. Mam to w dupie.
  • avatar
    krz2of
    0
    Ludzie kupują bo chcą się przekonać czy faktycznie jest tak źle jak piszą :)) . Statystyki sprzedaży pewnie już uwzględniają zwroty, a wyniki sprzedaży - tylko pogratulować .
  • avatar
    Marucins
    0
    I teraz zwolnijmy i zastanówmy się przez chwilę.
    Ile z tych mln kopii trafiło do PC a ile do konsol?

    Myślę że większość powiedzmy 3/4 poleciała do konsol. A jak widzieliśmy wersja konsolowa to istne nieporozumienie. Czyli większość nabyła niemal niegrywalną produkcję, która słowami założyciela CDPR była reklamowana jako zadziwiająco dobrze działająca na konsolach starej generacji.
    Mało tego SONY i M$ zwracają kasę za tego bubla. I czy to też zostanie odjęte ze statystyk sprzedaży?
  • avatar
    Lord_Krecitsqa
    0
    Patrząc na statystyki ile godzin spędziłem w danej grze, po ~300 godzin, te 50h żeby przejść całą wychodzi słabo.
    Nie wiem czy zdecyduję się na zakup.
  • avatar
    ralwaysalon
    0
    Zostań w domu Mama z Nowego Jorku podzieliła się sekretem, w jaki sposób była w stanie zarabiać 2500 $ tygodniowo z pracy online zaledwie 3 tygodnie po utracie starej pracy ... Dowiedz się, jak TUTAJ workreviews10.com