Karty graficzne

DirectX 10.1, czyli pierwsze poprawki do DirectX 10

przeczytasz w 0 min.

Ledwo udało nam się położyć ręce na DirectX 10, a Microsoft już wprowadza na rynek poważną poprawkę dla nowej technologii. Firma ogłosiła, że pojawiła się wersja beta DirectX 10.1, która, jak mogą sugerować numery, jest kolejnym etapem rozwoju DX10.

Co zatem zostało uaktualnione? No cóż, największe zmiany dotyczą dźwięku. Nowa technologia nazywana XAudio 2 zastąpi DirectSound. Jest to ta sama technologia, której używa się w konsolach Xbox 360. W przypadku dźwięku umożliwi ona łatwiejsze prace z różnymi platformami.


W skład najważniejszych elementów nowej technologii wchodzi wyszukana obsługa przestrzennego, wielokanałowego dźwięku. Standard 5.1 został z powodzeniem wykorzystany w konsolach Xbox 360, w związku z czym Microsoft ma nadzieję, że będzie w stanie pokierować rozwój gier na te same tory.
Poprawki obejmują także lepszą obsługę wielordzeniowych procesorów i pozwalają przejmować odpowiednio wyszukanym procesorom nieco obliczeń związanych z dźwiękiem.


Dźwięk w Windowsie Vista, szczególnie jeżeli chodzi o gry, można na razie określić jako katastrofę. Poprzez wprowadzenie zmian w implementacji podstawowych instrukcji DirectSound w Viscie, Microsoft jednym posunięciem pozbawił nowy system przestrzennego dźwięku i efektów DSP w grach, za które odpowiedzialne dotąd były wypróbowane protokoły EAX. W chwili obecnej Creative dopiero zaczyna rozwiązywać te problemy.


Nowe karty zgodne z DirectX 10.1 wyposażone zostaną w odświeżoną odmianę graficznego podsystemu, który wprowadzi nowy Shader Model 4.1. Niesie on ze sobą elektryzujące dodatki w postaci dynamically selective sample pattern dla MSAA, lepsze zarządzanie zasobami i TextureCube Arrays. Niestety nie jesteśmy pewni czym one są.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!