Karty graficzne

Dragon Age: Inkwizycja - Mantle vs DirectX

przeczytasz w 1 min.

Mantle ponownie pokazuje wyższość nad API Microsoftu

Przydatność nowego API AMD o nazwie Mantle, mogliśmy już sprawdzić w Battlefield 4, Civilization: Beyond Earth, Plants vs Zombies: Garden Warfare, Sniper Elite 3: Afrika, czy też Thief. Dla Mantle potrzebny jest jednak prawdziwy hit, który wykaże zdecydowaną wyższość tego API nad DirectX. Wszystkie znaki wskazują na to, że będzie nim właśnie Dragon Age: Inkwizycja.

Poprzednie testy Mantle pokazywały wyższość tego API na słabszych procesorach - w przypadku silniejszych CPU różnice nie były już tak spektakularne. Nowy Dragon Age okazuje się tu wyjątkiem, bowiem różnice na korzyść Mantle są doskonale widoczne nawet na bardzo mocnym procesorze. Wykorzystaliśmy następującą platformę testową:

  • Procesor: Intel Core i7 4790K
  • Karta graficzna: ASUS Radeon R290 OC
  • RAM: 2 x 8 GB 1866 MHz
  • Sterowniki Catalyst: 14.11.1 beta

Dragon Age: Inquisition: 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia maksymalne (tekstury odmienione przez pustkę, efekty post – ultra, MSAA x4)

Mantle 45
38
DX11 41
34
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę


Dragon Age: Inquisition: 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia wysokie

Mantle 79
70
DX11 66
61
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę


Dragon Age: Inquisition: 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia średnie

Mantle 140
110
DX11 108
82
  średnie klatki na sekundę
 minimalne klatki na sekundę

Oczywiście to dopiero wstępne testy przed przemierą, ale trzeba przyznać, że wygląda to naprawdę obiecująco. Dokładne testy Mantle vs DirectX opublikujemy po oficjalnej premierze gry (w tym teście wykorzystaliśmy wersję prasową).

Benchmark wbudowany w grę Dragon Age: Inkwizycja

Źródło: informacja własna

Komentarze

47
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    madmax87
    8
    DX12 musi działać na podobnej zasadzie co Mantle, więc obie metody mogą być stosowane w zależności od wydajności. DX12 musi również działać na obu kartach Nvidi i AMD, a w zapomnienie mogą odejść drogie procesory dla graczy( czytaj INTEL), nie będę się rozpisywał dlaczego, większość ludzi wie jak działa Mantle. A do zadań profesjonalnych ludzie zawsze kupią wydajniejszy procesor, nie ważne czy to będzie AMD czy INTEL. AMD wie co robi, nie mogą na równi konkurować z Intelem, więc zastosowali pewien podstęp w postaci Mantle (karty AMD terz muszą obsługiwać DX12), więc AMD stoi na razie na wygranej pozycji.
    • avatar
      Hedrox
      7
      Wyjdzie DX12 parę porównań potem i Mantle odejdzie w zapomnienie jako że DX zawsze jest najpopularniejszy.
      • avatar
        madmax87
        6
        A powiedz mi ile czasu jest już na rynku R290X a ile gtx 980 kolego Próba. Za jakiś czas wyjdzie R300 i znowu Nvidia będzie w tyla i tak do usranej. A co do procesorów tak jak pisałem po to powstało Mantle. AMD jest konkurencyjne jedynie w dziedzinie kart graficznych.
        • avatar
          madmax87
          3
          Zresztą procesory AMD też nie są najgorsze, tylko ten pobór energi.
          • avatar
            Konto usunięte
            3
            Oceny są zajebiste...
            • avatar
              Konto usunięte
              3
              Nie wiem skad te negatywne wypowiedzi w strone mantle.
              Niektorzy to mam wrazenie ze chcieli by DX byl jedynym slusznym API.
              Ale zapominacie o jednym, MS wymusza zmiane systemu dla nowych DX, czyli kilkaset zlotych w plecy, bo niby w czym Win8.1 jest lepszy od Win7 ktory chodzi swietnie? no wlasnie.
              Czyms musza zmusic. AMD pokazuje ze mantle dziala na kazdym systemie i bedzie dzialac, bo system nie ma absolutnie nic do rzeczy jezeli chodzi o obsluge graficznego API. To zwykle widzimisie MS.

              Dlatego ja jestem za mantle lub open gl, zeby w koncu MS dostal pstryczka w nos.
              • avatar
                Konto usunięte
                1
                A teraz jeszcze zestawienie z kartami NVidia. Mantle AMD w "nowym" CiVie sporo dawało, ale tylko dlatego, że praktycznie nie działa na DX'ie. Jeśli Mantle ma sprawiać, że dzięki niemu AMD zacznya doganiać NVidię, która siedzi na wysokopoziomowym DX'ie 11, a nie jej własnym API, to tylko się kompromitują.
                • avatar
                  Pawlus
                  1
                  Spoko, że porównujecie mantle vs directx na karcie AMD. Nikt nie zauważył, że to trochę.. no nie wiem.. bez sensu? Równie dobrze AMD mogłoby wydać wersję sterowników na których directx celowo chodziłby marnie i wtedy można wykazywać wyższość mantle.
                  Poważne porównanie byłoby wtedy jeśliby porównywać podobne mocowo karty amd vs nvidia. Pierwsza na mantle druga na directx.
                  • avatar
                    TruGeek
                    0
                    vanalrik - ja używam 8.1 i ani razu nie ujrzałem kafelków . Wystarczy classic shell mod i win 8.1 jest jak dla mnie lepszym systemem niż 7. sorry za offtopic. A co do mantle mam średnie przekonanie ponieważ odpaliłem na moim radku BF4 z mantle i gra zwolniła i pojawiały się jakies dziwne lagi nie wiem czy było to spowodowane ale nie za ciekawie to działało nie mniej jednak fajnie aby w takim GTA czy Wieśku działało to jak należy.
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      -2
                      No tak, tylko że test jest na karcie AMD. Wydaje mi się (na podstawie wielu ostatnich gier), że przy karcie Nv wynik dx11 byłby jak tutaj w mantle.

                      Przykładowo dead rising 3, tam amd obciążyło proca aż o 33fps więcej (wynik i5 4670) względem karty Nv, a przecież ta gra nie używa mantle.

                      780ti GTX:
                      http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-Action-Dead_Rising_3-test-dr_3_proz.jpg

                      290X:
                      http://gamegpu.ru/images/remote/http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test_GPU-Action-Dead_Rising_3-test-dr_3_proz_amd.jpg

                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Jakby kogoś interesowało jak sobie radzą karty NVIDII w nowym Dragon Age, to można zajrzeć na niemiecki portal pcgameshardware.de

                        http://www.pcgameshardware.de/Dragon-Age-Inquisition-PC-236767/Specials/Technik-Test-1142136/

                        Gdzieś w pobliżu środka strony są wykresy.
                        • avatar
                          Latros
                          0
                          Prorocy od M$ czy też fanboye mówią że DX12 będzie taki super a na razie jedynie to co wiadomo to tylko tyle co PR MS nam daje. Na obecną chwilę nie ma żadnych wiarygodnych testów odnoście zwiększonej wydajności.

                          Zamiast się wypowiadać co będzie lepsze to radził bym poczekać do wyjścia DX12 i wiarygodnych testów.

                          Co do fanboyów NV lub AMD każda innowacja jest dobra, jednak AMD nie zamyka standardów jak NV.
                          • avatar
                            kitamo
                            0
                            Ja czekam az w koncu ktos pokusi sie o zrobienie testow Mantle ale przy procesorach budzetowych, bo dla tych wlasnie zostalo to API wymyslone (tak, dla prockow AMD ktore jak wiadomo w pojedynczym wątku traca sporo w stosunku do intela).
                            Mantle mialo byc alternatywa dla low-cost platform gamingowych - skor onie da sie dogonic procesorem konstrukcji opartych na intelu, trzeba to zrobic za pomoca API. niby sie to udalo ale nikt nie pokusi sie o zrobienie takich testow, ciagle widze testy na mocniejszych CPU.
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              0
                              u mnie na dx11 chodzi lepiej i stabilniej niż na srantle.