• benchmark.pl
  • Gry
  • Dźwięk w Shattered Horizon (PC) - Futuremark odpiera zarzuty
Gry

Dźwięk w Shattered Horizon (PC) - Futuremark odpiera zarzuty

przeczytasz w 1 min.

Zeszłotygodniowy debiut pierwszej gry firmy Futuremark Games Studio - Shattered Horzion (PC) zaliczyć można do całkiem udanych. Produkcja ta z miejsca trafiła do pierwszej dziesiątki najchętniej kupowanych tytułów w serwisie STEAM. Nie oznacza to oczywiście , że nie obyło się bez zgrzytów.

Shattered Horizon to nowatorska strzelanina FPS, której akcja rozgrywa się w kosmosie w stanie całkowitej nieważkości. Zerowa grawitacja ma wpływ zarówno na sposób poruszania się jak i prowadzenie samej rozgrywki. I choć sama gra prezentuje się naprawdę dobrze nie wszystkim spodobał się fakt, iż Futuremark umieszczając graczy w przestrzeni kosmicznej nie zadbał o właściwy temu realizm. Chodzi oczywiście o „udźwiękowienie” bitew, która rozgrywając się w próżni winny być całkowicie „nieme”. Sprawa zrobiła się na tyle głośna, że twórcy postanowili wyjaśnić wszystkie związane z tym kwestie.

 

Okazuje się zatem, że początkowo brano pod uwagę całkowity brak dźwięku podczas rozgrywki, jednak z uwagi na znaczne pogorszenie  grywalności zrezygnowano z tego pomysłu. Zdecydowano się wyjaśnić sprawę dźwięku przy pomocy specjalnych kombinezonów kosmicznych, w które wyposażeni są gracze. To one właśnie, dzięki licznym, wbudowanym sensorom symulują dźwięk z całego otaczającego nas środowiska. Jednocześnie  umożliwiają one całkowite wyłączenie symulacji audio wraz z całą elektroniką przez co gracz staje się na jakiś czas niewidzialny dla radarów przeciwnika. Sposób działania tej ciekawej opcji dokładnie wyjaśnia film udostępniony przez Futuremark Games Studio. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do jego obejrzenia.  

Komentarze

18
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    erte0
    0
    No i super! Silent running wyjaśnia sprawę.
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      Good idea!
      • avatar
        mgkiler
        0
        Ale ludzie sie czepiaja.

        Ciekawe kto z tych czepialskich chialby grac bez dzwieku.

        To tak jakby sie czepiac skad sie biora apteczki i amunicja w grobowcach i jaskiniach po ktorych biega Lara Croft.
        Nie mowiac juz jak ona w tym malym plecaczku zmiesci tyle giwer i ekwipunku.

        80% gier by nie bylo jakby patrzec na realizm.

        980% RTS-ow - bo na jakim polu bitwy stawia sie fabryki i buduje zolnierzy?
        • avatar
          Brandar
          0
          Sprytne!
          • avatar
            Kawabonga
            0
            Ale to muszą być tępaki jak im sie nie podoba brak realizmu w próżni :)
            Arma2 też niby taka realistyczna i co mam miec pretensje że wsiadam do każdego auta i odpalam bez kluczyka albo w każdym jest już kluczyk ? że piec razy padam ranny i za każdym medyk mnie leczy i biegam sprintem dalej ? że kupuje czołgi, żołnierzy, samoloty, i pojawiają za 5 sekund ?
            Nie ma gry idealnej realnej i nie bedzie ! A granie bez dzwieku to jakaś paranoja :)
            • avatar
              Terrorek
              0
              DE**** jakby niedali dzwieku to nastepna banda by mowila ze co to za gra bez dźwięku ;/

              ehhhhh ;/
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                totalny rotfl, niech ci krytycy za grosz sobie starwars obejrza, takie kultowe i co brak realizmu bo w prozni sluchac dzwieki :D ogolnie jakos slabawa ta gra imo
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  Już tydzień temu w treinerze było to wiadome. A reszty można było się domyśleć.
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    wystarczyłoby żeby była możliwość włączenia dźwięku w taki tryb NA STAŁE + jakaś ambientowa otoczka rodem z odysei kosmicznej i byłoby git :) akcja mająca miejsce w próżni - taki potencjał i tak zmarnowany...
                    • avatar
                      kajo696
                      0
                      czepianie, czepianie, czepianie....
                      a StarWars - to też ściema, no nie ? ;-)
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        hmmm... fizykiem nie jestem, ale skoro w próżni dźwięk nie rozchodzi się wcale, to w trybie silent runner nie powinno go być w ogóle, a tymczasem słychać wszystkie odgłosy, tyle że mocno stłumione... a co do samej gry to jakoś słabo to wygląda...
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          hmmm... fizykiem nie jestem, ale skoro w próżni dźwięk nie rozchodzi się wcale, to w trybie silent runner nie powinno go być w ogóle, a tymczasem słychać wszystkie odgłosy, tyle że mocno stłumione... a co do samej gry to jakoś słabo to wygląda...