Pojazdy

Autonomiczna jazda Tesli w abonamencie. Ile będzie kosztować?

przeczytasz w 1 min.

Usługa Full Self-Driving (FSD) w Tesli została wreszcie udostępniona, a jej zakup będzie realizowany na zasadzie subskrypcji. Ile będzie kosztować funkcja wspomagająca jazdę?

Subskrypcja Full-Self Driving w Tesli

Usługa Full Self-Driving (która nadal nie pozwala na w pełni autonomiczne prowadzenie pojazdu po ulicach) była do tej pory oferowana w ramach jednorazowej opłaty 10.000 dolarów. Od jakiegoś czasu jednak, Elon Musk zapowiadał udostępnienie jej w ramach miesięcznego abonamentu - obietnice w końcu zostały spełnione.

Cena miesięcznej subskrypcji FSD to 199 dolarów (ok. 780 zł). Dla posiadaczy wycofanego już pakietu Rozszerzonego autopilota przygotowano tańszą ofertę pozwalającą im na zakup usługi w cenie 99 dolarów (ok. 390 zł) miesięcznie.

Możliwość skorzystania z usługi FSD bez dodatkowych kosztów mają pojazdy z oprogramowaniem w wersji minimum HW3. W przypadku starszej wersji możliwa będzie jego aktualizacja za 1.500 dolarów.

Możliwości Full Self-Driving w Tesli

  • nawigacja na autopilocie;
  • automatyczna zmiana pasa ruchu;
  • automatyczne parkowanie;
  • przywołanie (Summon);
  • obserwacja sygnalizacji świetlnej oraz znaków stop.

Zmiana formy zakupu usługi na miesięczną subskrypcję będzie dobrym rozwiązaniem dla osób, które chcą się przekonać, jak duża jest użyteczność Full Self-Driving i czy będzie ona niezbędna w codziennym funkcjonowaniu bez konieczności jednorazowego wydatku.

Co sądzicie o takiej formie zakupu usługi w Tesli? Trudno nie zauważyć w świecie technologicznym rosnącego trendu upowszechniania subskrypcyjnych form płatności - ale czy to rozwiązanie dobre dla klientów, czy tak naprawdę więcej zyskuje producent? Podzielcie się swoim zdaniem w komentarzach.

Źródło: theverge.com

Komentarze

11
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Hydrofon7
    13
    Juz niedlugo ladowanie otwieranie i zamykanie drzwi i odpalanie w abonamencie
    • avatar
      Barubar24
      8
      Wszędzie tylko abonamenty. Jak tak dalej pójdzie to sam abonament będą sprzedawać w ... abonamencie.
      • avatar
        BariGT
        3
        Dodatkowo mozesz sobie wykupic abonament na ilosc pazażerów - w wersji podstawowej możesz jezdzic tylko sam XD
        • avatar
          Yamaraj6
          2
          Jeżeli jest to abonament, który faktycznie jest skierowany do osób, które chcą sobie przetestować to przed założeniem to spoko, ale jeżeli miałby to być stały abonament to cena jest kosmiczna. Osobiście jakoś dużo nie jeżdżę samochodem, ale w tej cenie to codziennie bym mógł jeździec uberem albo taksówką i bym wydał mniej.
          • avatar
            Altru
            2
            Wszyscy tak zachwycają się teslą i elonem a to chciwa korpo jak i zwykły biznesmen. Tesla zaraz za Apple jest w czołówce firm, które utrudniają naprawy ich produktów niezależnym salonom, przy jednoczesnych horrendalnych wysokich cenach ich własnych napraw. Louis Rossmann ostatnio o tym mówił za nadłamanie się jednego bolca przy baterii żądali 16 tysięcy dolarów ponieważ musieliby wymienić całą baterie, niezależny serwis zrobił to za 700 dolarów przy zachowaniu takiego samego bezpieczeństwa i jakości usługi. Apple i Tesla projektują produkty w taki sposób, że każda mała pierdoła połączona jest z większą, żeby usprawiedliwić wymianę całości zamiast naprawy niewielkiej usterki.

            Film Luisa

            https://youtu.be/x-tVM9lz4h4

            A tu film o warsztacie który bada auta tesli uczy się je naprawiać i oferuje takie naprawy, który naprawił rzeczoną usterkę

            https://www.youtube.com/watch?v=vVSw3KSevEc
            • avatar
              Warmonger
              2
              Abonament. Sprawia, że nie jesteś tak naprawdę właścicielem niczego, ale co miesiąc musisz płacić tym, którzy są właścicielami.
              • avatar
                .Alx.
                0
                Już niedługo samodzielne prowadzenie samochodu będzie niedozwolone.

                Najpierw w miejscach o największym zagęszczeniu ruchu i autostradach, potem wszędzie. Oczywiście koronnym argumentem będzie nasze bezpieczeństwo i wygoda...
                • avatar
                  xxx.514
                  -1