Foto

GoPro wkracza na rynek rzeczywistości wirtualnej

Pierwszym etapem jest przejęcie francuskiej firmy Kolor, która specjalizuje się w oprogramowaniu VR.

GoPro zima

Firma GoPro w zaledwie kilka lat wyrosła na lidera sektora kamer sportowych. Teraz uznała, że czas na kolejny duży krok – postanowiła wkroczyć na rynek rzeczywistości wirtualnej. Pierwszym etapem jest przejęcie francuskiej firmy Kolor, która specjalizuje się w oprogramowaniu VR. Jej pracownicy dołączą do ekipy GoPro.

Oprogramowanie firmy Kolor pozwala użytkownikom tworzyć 360-stopniowe panoramy oraz wideo poprzez łączenie serii zdjęć lub filmików. Dotąd firma GoPro nie była w stanie zagwarantować użytkownikom możliwości tworzenia interaktywnej zawartości, choć wielu twórców korzysta z jej kamer dokładnie w tym celu.

Wraz z informacją o przejęciu Kolor firma GoPro opublikowała 360-stopniowy filmik o rozdzielczości 4K, który nagrany został, rzecz jasna, jej własnymi kamerami. Możecie go obejrzeć poniżej.

Więcej podobnych filmików pojawić ma się już wkrótce. Będzie można je oglądać także na smartfonach (i co za tym idzie – goglach typu Google Cardboard), jak również na gadżetach Oculus Rift i Samsung Gear VR. Wszystko to za sprawą aplikacji Kolor Eyes.

Dyrektor generalny firmy GoPro, Nick Woodman, jest pewny, że to ogromna szansa. Technologia wirtualnej rzeczywistości jest bowiem obecnie jednym z najgorętszych tematów w światku IT. – „Biorąc pod uwagę fakt, że GoPro już teraz są najczęściej używanymi kamerami do utrwalania przygód w ciekawy sposób, naturalnym jest, że mamy miejsce przy stole” – dodał Woodman.

GoPro Kolor

Podobnie jak miało to miejsce w przypadku kamer sportowych, celem firmy GoPro jest sprawienie, by każdy, nawet amator, mógł w prosty sposób osiągnąć swój cel.

„Uważam, że dzisiaj produkcja treści w technologii wirtualnej rzeczywistości należy głównie do profesjonalistów. Łączą oni sześć lub więcej kamer GoPro [śmiech] z użyciem akcesoriów z drukarki 3D, aby uchwycić niezwykłe wideo, po czym korzystają z oprogramowania Kolor, aby to wszystko połączyć w całość. Widzimy coraz więcej fantastycznych treści VR powstałych dzięki naszym produktom. Dlatego też naturalnym krokiem wydaje się chęć dostarczenia tych możliwości zwykłym użytkownikom” – powiedział Nick Woodman.

Źródło: The Verge, GoPro, AFP

Komentarze

3
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    wdowa94
    4
    Bardziej zaskakujące jest dla mnie maskowanie pałąka niż te słabej jakości wideo
    • avatar
      Himoto
      -2
      Jeśli wszystkie te filmy mają tak słabo wyglądać przy jakości FHD i 4k To chyba będzie potrzebne 16K żeby to miało ręce i nogi. Bo aktualnie to pixels wars :)