Gry komputerowe

Mount&Blade II z ładną grafiką i rozbudowanym edytorem map

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
15 komentarzy Dyskutuj z nami

Kontynuacja Mount&Blade powstaje i ma się dobrze. Twórcy chwalą się nowym silnikiem graficznym.

Mount&Blade 2 screen

Pierwszy Mount&Blade, który światło dzienne ujrzał już w 2005 roku, był jedną z najbardziej nietypowych i jednocześnie najlepiej wykonanych gier ostatnich lat. Duży otwarty świat, którego wioski mogliśmy przemierzać w stroju rycerza i kilka ciekawych rozwiązań – te elementy zapewniały, że nawet pomimo braku jakiejkolwiek fabuły dzieło TaleWorlds potrafiło przykleić nasze ręce do klawiatur na długie godziny. Gracze narzekali jednak na monotonną po dłuższym czasie rozgrywkę oraz brzydką oprawę wizualną. Oficjalna kontynuacja – Mount&Blade II: Bannerlord – ma to wszystko naprawić.

Ogólnie gra Mount&Blade II: Bannerlord będzie trzymała się oryginalnych założeń – po raz kolejny więc otrzymamy połączenie rycerskiej gry akcji, strategii i RPG. Całość jednak ma być bardziej dopracowana i zmodyfikowana tak, by wciąż zaskakiwała graczy i oferowała im nowe doświadczenia. Studio TaleWorlds postanowiło zadbać także o tych graczy, którzy narzekali na oprawę wizualną. W Mount&Blade 2 wykorzystany zostanie zupełnie nowy, autorski silnik graficzny – i wiecie co, to naprawdę dobrze wygląda.

Nowy silnik to jednak nie tylko lepsza oprawa wizualna. Studio TaleWorlds udostępni graczom także bardzo mocno rozbudowany edytor map. Podobnie jak w przypadku poprzedniej odsłony, najbardziej zaangażowani moderzy będą mogli wręcz tworzyć zupełnie nowe gry. Edytowalne tereny będą niemal nieograniczone – ponadto, będziemy mogli całkowicie deformować i kształtować teren, jak również kontrolować pogodę – dodawać mgłę, nasłonecznienie, chmury i wodę. A to wszystko z intuicyjnym interfejsem. Więcej na ten temat dowiecie się z najnowszego filmiku opublikowanego przez samych twórców:

Gra Mount&Blade 2: Bannerlord powstaje z myślą o komputerach osobistych. Data premiery nie została jednak jak dotąd ujawniona.

Źródło: NicheGamer, TaleWorkds

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    5
    Wygląda świetnie już czuje ile modów się pojawi :) Grafika w M&B to akurat schodzi na 2 plan tam liczy się tworzenie własnego państwa podbijając coraz to kolejne zamki werbując ludzi rozbudowując swoją postać itp Ta gra jest jak TOTAL WAR w którym masz mapę i rób na niej to co sobie chcesz.
  • avatar
    SoulRak3r
    2
    Zacna gra. Super że będzie 2 część :)
    Dla mnie osobiście fabuła nie była potrzebna, to jedna z tych gier gdzie sam gameplay tworzył swoją własną unikalną opowieść (jak np. FTL).
    Grafika to też kwestia dyskusyjna i bardziej dotyczy gustu odbiorcy. Gdy grałem w tę grę na starym kompie swego czasu to nawet się zachwycałem widokami :P
  • avatar
    kubas246
    1
    Mnie interesuje sposób prowadzenia bitw (czy dowodzenie wojskiem znów będzie tylko podstawowe bez możliwości faktycznej kontroli?), ilości żołnierzy na mapie (M&B Warband miał ograniczenie do 100 chyba, można było zmienić na więcej battlesizechangerem, ale powyżej 300 gra nie ogarniała i nie raz crashowała), optymalizacji (tak aby gra ogarnęła większe mapy, więcej żołnierzy, więcej ciał, większe bitwy!). Z tego co przeczytałem Bannerlord ma też ponoć być pozbawiony trybu multiplayer (na start lub ogólnie). Szkoda... oczekiwałem możliwości rozgrywki "kampanii" w multi (wiecie z "bieganiem" po tej całej mapie jak w singlu).
  • avatar
    shamoth
    1
    Oby o rozbudowanym multi nie zapomnieli ;]
  • avatar
    Konto usunięte
    -3
    Ot czekam i tyle.
  • avatar
    Konto usunięte
    -3
    Ot czekam i tyle.
  • avatar
    Konto usunięte
    -8
    Mocno ulepszony silnik z pierwszej części. Nie wygląda już tak tragicznie, ale do ładnego również brakuje. Jak na 2014 rok (a premiera nie wiadomo kiedy) to wygląda co najwyżej znośnie.
    Ciekawe, co z gameplayem, który jak dotąd był cholernie nudny i monotonny.