Gry komputerowe

Odnowiona wersja prequela kultowej gry debiutuje na Steamie

przeczytasz w 1 min.

Nvidia ogłosiła, że dzisiaj o godzinie 21:00 na Steamie wyląduje Portal: Prelude RTX. Remaster będzie dostępny dla każdego, kto ma w swojej bibliotece oryginalną wersję gry Portal.

Portal: Prelude to nieoficjalny prequel gry Portal, wydany po raz pierwszy w 2008 roku i rozgrywający się przed erą GLaDOS. Jest to zarazem najwyżej oceniany mod do słynnej produkcji. Prequel oferuje kampanię trwającą od 8 do 10 godzin, składającą się między innymi z 19 nowych komór testowych, nowych mechanik rozgrywki i w pełni udźwiękowionej historii z bohaterami niezależnymi.

Portal: Prelude RTX – szczegóły dotyczące remastera

Z kolei Portal: Prelude RTX to remaster Prelude, stworzony przez społeczność za pomocą narzędzia Nvidia RTX Remix. W ciągu ośmiu miesięcy pięcioosobowy zespół modderów ulepszył produkcję, dodając pełny ray tracing, oparte na fizyce i ręcznie wykonane tekstury o wysokiej rozdzielczości oraz nawiązujące do oryginałów modele o wysokiej liczbie polygonów.

Portal: Prelude RTX1

Remaster wykorzystuje technologie Nvidia DLSS 3, Reflex i RTX IO. DLSS 3 przekłada się na średnio 5-krotną poprawę wydajności w rozdzielczości 4K z maksymalnymi ustawieniami. Rozgrywka osiąga płynność ponad 80 klatek na sekundę w przypadku GeForce RTX 4080 i 4090.

Portal: Prelude RTX2

Z kolei Nvidia RTX IO zapewnia 5-krotnie szybsze czasy ładowania tekstur i zużywa 44 procent mniej miejsca na dysku. RTX IO bazuje na GDeflate, czyli otwartym standardzie kompresji GPU opracowanym przez firmę.

źródło: materiały prasowe

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Warmonger
    1
    O, to ciekawe! Oryginalny Portal RTX był bez sensu, bo gra jest krótka, prosta i ogólnie każdy już zdążył ją przejść.

    Zabawa w RTX miałaby sens w przypadku drugiej części, bo do niej powstało kilkaset tysięcy (!) map stworzonych przez fanów. Z czego ogromna większość w prostym edytorze, więc mapy można by konwertować automatycznie. No ale nie ma ¯\_(ツ)_/¯
    • avatar
      Wasek
      0
      Pamiętam jak odpaliłem Portal RTX z ciekawości na maksymalnych w 4K. Miałem chyba ze 3 fps (2080Ti). Na średnich z ledwo widocznym RTX już była płynna rozgrywka. Ale wiadomo to była reklama nowych kart.

      Witaj!

      Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
      Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

      Połącz konto już teraz.

      Zaloguj przez 1Login