Smartfony

Problemy z telefonami Samsunga. Aktualizacja do One UI 7 wstrzymana

przeczytasz w 2 min.

Samsung wstrzymuje aktualizacje oprogramowania. Wielu użytkowników zgłasza poważne problemy z działaniem ich telefonów z najnowszym Androidem 15.

Już od jakiegoś czasu Samsung wychodzi naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, zapewniając wieloletnie wsparcie techniczne. Po kupieniu jednego z nowych smartfonów otrzymamy nowe wersje systemu operacyjnego nawet przez 6-7 lat. Oznacza to dostęp do nowych funkcji, odświeżenie wyglądu, a także poprawki zabezpieczeń. No dobra, tyle teorii. W praktyce okazało się, że nie tylko możliwość aktualizacji pojawia się dość późno. Większą niedogodnością są problemy, na które narzekają właściciele Samsungów po aktualizacji do Android 15 z nakładką producenta (One UI 7, które robi wielkie wrażenie podczas korzystania z najnowszego smartfona Galaxy S25 Ultra).

Problemy po aktualizacji oprogramowania do Samsung One UI 7 (Android 15)

Najnowszy Samsung Galaxy S25 zadebiutował w styczniu tego roku. Oprogramowanie to oczywiście aktualna wersja Androida (15) z nakładką Samsung One UI 7. Posiadacze starszych modeli (np. Galaxy S23, Galaxy S24, składane Samsungi Galaxy Z 6-tej generacji) liczyli na to, że również dostaną możliwość instalacji najnowszego systemu. Okazało się jednak, że Koreańczycy dość mocno ociągali się z dostarczeniem oprogramowania. Wielu konkurentów (np. chińskie marki Xiaomi, OnePlus) o miesiąc-dwa wcześniej udostępnili aktualizację do Android 15. Miałem nadzieję, że Samsung potrzebuje czasu, aby dopracować oprogramowanie. Gdy pierwsi użytkownicy starszych Samsungów dostali tę możliwość, do sieci zaczęły trafiać informacje o napotkanych problemach.

Wśród wymienianych przez użytkowników problemów po aktualizacji Samsunga do Android 15 znajdziemy:

  • szybkie zużycie baterii - niektórzy twierdzą, że w zaledwie 3 godz. znika im około 20% poziomu baterii, i to bez korzystania z telefonu. W skrajnych przypadkach czas korzystania ze smartfona spadł z 7 godz. do 2 godz. (SoT)
  • wysokie temperatury urządzenia - podczas ładowania i korzystania z gier i aplikacji smartfon po aktualizacji do One UI 7 nienaturalnie się nagrzewa
  • problem z prywatnością (Secore Fodler) - część użytkowników twierdzi, że “ukryte” i dodatkowo zabezpieczone treści są udostępniane, np. jako automatycznie generowana historie w Galerii. Użytkownicy dostają też powiadomienia, które eksponują treści ukryte w aplikacji “Secure Folder”. Aby uniknąć tego problemu, należy wyłączyć automatyczne tworzenie historii w ustawieniach aplikacji Galeria w “Secure Folder”
  • brak funkcji, których oczekiwano - wielu użytkowników dwuletniego flagowca Samsung Galaxy S23 nie otrzymało oczekiwanych nowości (AI Audio Eraser, funkcja Motion Photos, wsparcie nagrywania wideo w formacie LOG, tapety Photo Ambient, zaawansowane funkcje zdrowotne w Samsung Health)
  • problem z odblokowaniem telefonu

Samsung wstrzymuje aktualizacje do One UI 7

Na szczęście, producent zauważył problem. Po wielu zgłoszeniach od użytkowników, globalne wdrożenie aktualizacji zostało wstrzymane. Teraz Koreańczycy pracują nad poprawkami, które powinny zapewnić stabilność i pełną funkcjonalność.

Jak rozwiązać problemy po aktualizacji do One UI 7?

Samsung proponuje kilka rozwiązań, które mogą rozwiązać problemy:

  • wyczyszczenie pamięci cache
  • wyłączenie automatycznego generowania historii w Galerii

Warto też śledzić oficjalne komunikaty na temat dostępności kolejnych aktualizacji. Powinny rozwiązać problemy. Jeżeli natomiast korzystanie ze smartfona po aktualizacji do Android 15 jest zbyt mocno utrudnione, rozwiązaniem może być reset do ustawień fabrycznych.

Których smartfonów dotyczą problemy?

Aktualizacja do Androida 15 z nakładką One UI 7 pojawiły się m.in. dla następujących modeli smartfonów Samsung:

W Stanach Zjednoczonych aktualizacja do Androida 15 została też udostępniona posiadaczom serii Galaxy S22.

Informacje na temat problemów możemy znaleźć na stronach forum Samsunga, m.in. tu, tutu.

Komentarze

9
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Tofer
    1
    Dziwne mam od tygodnia i jakoś żadnych z wymienionych problemów nie ma chodzi super :) S23 Ultra
    • avatar
      kaviter
      0
      Hmm, ja mam tego chyba S24 i tą aktualizację ze 3 tygodnie już. Działa tak samo ch... jak zawsze, nie widzę żadnej różnicy, ikonki są tylko brzydsze.
      • avatar
        Brakloginu
        -1
        szajsung przeciąga aktualizacje w czasie jest do tyłu parę miesięcy, a Android 16 z beta 3 lub 4 już jest od dawna i to na smartfonach konkurencji, a samsung taki pionier aktualizacji ma problemy wciąż z android 14 i 15 Nie dość, że są w tyle za konkurencją to jeszcze wydają popsute aktualizacje, które sprawiają problemy. Użytkownicy mieli zgłaszać błędy i poprawki w programie beta, ale nie wiadomo po co było zgłaszać cokolwiek skoro scamsung i tak zrobił po swojemu i źle. A teraz ludzie mają problem z odczytaniem ile jest naładowana bateria % bo wszystko się zlewa i niby zgłoszone, ale nie naprawione. Mało tego widżety też stawiają wiele do życzenia są źle zaprojektowane i nie da się tego ustawić też było zgłaszane, ale też tego nie naprawili. Mało tego jeszcze popsuli i nie można włączyć całkowitej przezroczystości w zegarku. Widżet od pogody nie dość, że marnie zrobiony to wciąż nie potrafi pokazać dobrej prognozy.
        • avatar
          User56565656
          -1
          Skad ta informacja pochodzi ? nikt nigdzie nie wspomina o wstrzymaniu. czyzby Benchamark byl najlepiej poinformowany ?
          • avatar
            piomiq
            -1
            "liczyli na to, że również dostaną możliwość instalacji najnowszego systemu. Okazało się jednak, że Koreańczycy dość mocno ociągali się z dostarczeniem oprogramowania. "
            Nie, okazało się że jednak dostali i to całkiem niedawno. Przynajmniej użytkownicy S23. Zdaje się, że nawet sam autor o tym pisał. Autor chyba chce tu jakąś tanią sensacje wzbudzić?
            "brak funkcji, których oczekiwano" - to nie jest rzeczywisty problem, ale myślenie życzeniowe niektórych użytkowników.
            Aha. Mam jeden z modeli, który ostatnio dostał aktualizację, który ma niby mieć jakieś problemy. Stety żadnego z wymienionych nie zauważyłem.
            • avatar
              wojtek_pl
              -1
              Tego się obawiam. Że będę kiedyś musiał zaktualizować telefon...

              Witaj!

              Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
              Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

              Połącz konto już teraz.

              Zaloguj przez 1Login