• benchmark.pl
  • Gry
  • Twórcy Halo Infinite odpowiadają na hejt po ostatnim pokazie. Gra była prezentowana na PC
Gry

Twórcy Halo Infinite odpowiadają na hejt po ostatnim pokazie. Gra była prezentowana na PC

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
57 komentarzy Dyskutuj z nami

Zgodnie z oczekiwaniami, Halo Infinite był jednym z najważniejszych punktów pokazu Xbox Games Showcase. Nieco niespodzianie, na grę spadła spora fala krytyki.

Halo Infinite krytykowane za oprawę graficzną

Póki co Halo Infinite to bezwzględnie jeden z najważniejszych tytułów szykowanych z myślą o konsoli Xbox Series X. Jej duże moce obliczeniowe mają pozwalać na znaczną poprawę oprawy graficznej względem obecnej generacji, ale wedle wielu głosów po prezentacji na Xbox Games Showcase kompletnie tego nie widać.

Krytycznie wypowiada się wielu graczy, a nawet niektóre osoby znajdujące się po drugiej stronie barykady, czyli związane z produkcją gier. Adrian Chmielarz określił jeden z oficjalnych screenów mianem pochodzącego fanowskiego moda wersji na Nintendo Switch.

Wedle twórców, gameplay pochodzi z wczesnej wersji gry

Komentarzy pojawiło się na tyle dużo, że twórcy zdecydowali się do nich odnieść. Aaron Greenberg, głównodowodzący działem marketingu Xbox wyjaśnił dwie kwestie. Po pierwsze, gra była prezentowana na PC. Po drugie, miały być to fragmenty rozgrywki z wersji dalekiej od finalnej.

„Posłuchaj, jesteśmy w środku globalnej pandemii. Jest lipiec, daleko nam do premiery, widzisz grę, która cały czas jest w rozwoju. Bardzo trudno jest pokazać pełną moc i to, co Xbox Series X będzie w stanie dostarczyć za pośrednictwem takiej transmisji. Wróć i spójrz na to w jakości 4K 60 fps. [...] Co tydzień widzimy nowe kompilacje i tydzień po tygodniu widać postępy, od teraz do premiery będzie lepiej.”

Niestety ten drugi argument wydaje się mocno naciągany. Halo Infinite ma być przecież gotowe na premierę nowej konsoli, a więc na listopad/grudzień. A nawet gdyby faktycznie był to gameplay z wczesnej wersji to zdaniem niektórych nie powinien w tym momencie ujrzeć światła dziennego, bo okazał się przysłowiowym samobójem.

Halo Infinite może mieć problemy z zaawansowanym oświetleniem

Nad tematem pochyliła się również ekipa Digital Foundry. Wedle niej „płaska” grafika wynika tutaj nie tylko z racji przeniesienia serii do otwartego świata, ale przede wszystkim przejścia na dynamiczny system oświetlenia. Ten otwiera wiele nowych możliwości, ale ma też wady i właśnie z nimi wedle tego źródła nie radzi sobie 343 Industries. Co więcej, zamiast zaprezentować atuty, dobrała do pokazu niewłaściwe sceny.

Oglądaliście pokaz Halo Infinite? Jak Wam się podobał? Sam gameplay nie spotkał się z większą krytyką, pozostaje zatem mieć nadzieję, że do premiery twórcom uda się podciągnąć nieco oprawę wizualną. Cała sytuacja wydaje się jednak potwierdzeniem tego, że prawdziwie next-genowe gry pojawią się dopiero jakiś czas po premierze nowych konsol, a twórcy nauczą wykorzystywać ich potencjał, jednocześnie zaczną odcinać się od aktualnej jeszcze generacji. Bo Halo Infinite na Xbox One również trafi.

Źródło: Xbox, Digital Foundry

Warto zobaczyć również:

Komentarze

57
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Czyli PC hamuje rozwój gier na XBS :D
    19
  • avatar
    Jak można wyjść z taką kaszanką, a później się tłumaczyć że to wczesna wersja ;] to wygląda prawie jak na x360 :D Wydaje mi się że po prostu PC są za słabe i hamują rozwój gier na konsole :D
  • avatar
    Jestem fanem tej serii ale czegoś takiego się nie spodziewałem. Żeby coś takiego pokazywać ludziom i się nie wstydzić to trzeba być co najmniej bezczelnym. To ma być grafika na konsoli nowej generacji. Mam gdzieś 4K 60fps. Ja chcę mieć zapierającą dech w piersiach grafikę i fajną strzelankę. Bujną i tętniącą życiem grę a tu dostaję dwa drzewka na krzyż, niewyraźne i doczytujące się tekstury nic pięknego nic porywającego ani burz ani deszczu, wiatru, śniegu, burz piaskowych nic tu nie ma. To co pokazali to kpina. A 12TF mocy nowej konsoli gdzie się podziało.
  • avatar
    Graficznie slabo to fakt klimat jest ale spodziewalem sie czegos lepszego jak nie potrafia zrobic to trzeba poprosic o pomoc
  • avatar
    Zarówno XBOX i PS5 fundują nam renderowane podkręcone graficznie zwiastuny, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. Microsoft postawił na wsteczna kompatybilność a czasowa wyłączność na Stalkera 2 czy tez nieszczęsne Halo Infinite to stanowczo za mało. Nowe Fable czy Forza to może za rok wyjdą wiec ten start nie jawi sie na prezentowanie najwydajniejszej konsoli na świecie. Poza tym SONY też nie potwierdziło jakie startowe gry pojawia się na 100% w dniu premiery
  • avatar
    Jak widzę na głównym screenie napis głoszący "zoptymalizowano pod konsole" to nie warto na coś takiego czekać.
  • avatar
    to wyglada jak wersja z x360.
  • avatar
    Ale dno i tona mułu jak zawsze pcmr hamował rozwój gier :D Tak było tak jest i tak będzie :)

    Cieszmy się że na rynku jest Playstation bo byśmy grali tylko w takie gnioty audiowizualne.
    -4
  • avatar
    Fanboje Sony się jeszcze dziwią jak ta gra będzie wyglądać po premierze.
    -7
  • avatar
    Jak na PC to łgarstwo! Wszystkie gry te trole sygnują logo x klocków! Żeby to jakoś wyglądało... A teraz takie kredki...
  • avatar
    Nigdy nie rozumialem calego halo z Halo. Na moim wysluzonym X360 gralem w cala mase ładniejszych i ciekawszych gier. Pozniej zmienilem strone barykady bo Gearsy i Forza staly sie dostepne na PC a konkurencja oferowala wiecej. Screen wyglada ohydnie jak na 2020 rok. Obawiam sie ze podobne odczucia wzbudziłby nawet w 2010... I niby co ma do tego PC? Przeciez Xbox to tez PC... Nadchodzacy Xbox Series X nie oferuje niczego czym bylbym w stanie usprawiedliwic jego kupno. Na razie Microsoft probuje zrobic wszystko zeby swoich potencjalnych klientow zniechęcić do Xboxa bo suche technikalia to moga sobie wsadzic.