Wydarzenia

Wykorzystanie oprogramowania Siemens LMS w pracach konstrukcyjnych samolotu Airbus A350 XWB

przeczytasz w 2 min.

Oprogramowanie LMS Samtech Caesam oferuje kompleksową platformę integrującą ponad 400 opracowanych wewnętrznie przez konsorcjum Airbus narzędzi do wykonywania analiz strukturalnych

Montaż samolotu Airbus A350XWB [źródło: Airbus]

Oprogramowanie Siemens LMS odegrało kluczową rolę w procesie analizy strukturalnej nowego płatowca A350-900. Bazując na aplikacji LMS Samtech Caesam do komputerowego wspomagania prac inżynierskich (CAE) firma Airbus stworzyła jednolite środowisko do przeprowadzania analiz naprężeniowych.

Narzędzie LMS Caesam stanowił w procesie projektowania oraz analizy strukturalnej samolotu A350-900 fundament, na którym oparto zharmonizowane metody stosowane przez ponad 2000 zajmujących się naprężeniami inżynierów pracujących dla dostawców Airbusa w ponad 50 krajach na całym świecie. LMS Caesam stanowi wspólną platformę integrującą wszystkie wykorzystywane przez konsorcjum Airbus procesy, metody, narzędzia oraz biblioteki danych i zastępuje ponad 400 stosowanych wcześniej osobnych rozwiązań.

Stanowiący część rodziny A350 XWB model A350-900 jest pierwszym samolotem firmy Airbus zaprojektowanym przy użyciu wspólnego dla całego konsorcjum środowiska ISAMI (Improved Structural Analysis through Multidisciplinary Integration – Ulepszona analiza strukturalna z wykorzystaniem integracji multidyscyplinarnej). Środowisko ISAMI zapewnia spójność w procesie certyfikacyjnym i analizie strukturalnej A350. ISAMI oparte jest na platformie LMS Caesam, stanowiącej z kolei część oferującego rozwiązania symulacyjne pakietu LMS Samtech.

[źródło: Siemens]

Platforma LMS Caesam pomogła konsorcjum Airbus w uporaniu się z trzema głównymi wyzwaniami dotyczącymi analizy strukturalnej, tj. z harmonizacją, automatyzacją oraz wdrożeniem rozwiązań do użytku. Pozwala ona na zarządzanie oraz automatyzację procesów projektowych dotyczących obliczania marginesów bezpieczeństwa, zapewniając tym samym znaczne oszczędności kosztowe i czasowe w ramach całego cyklu projektowego. Platforma umożliwia integrację zharmonizowanych procesów i narzędzi wymiarowania oraz lepsze wykorzystanie posiadanego przez firmę know-how. Ponadto, rozwiązanie LMS Caesam jest przystosowane do tego, by wspomagać producentów lotniczych w koordynowaniu skomplikowanych, związanych z analizą strukturalną procesów prowadzonych w całym globalnym łańcuchu dostaw firmy.

[źródło: Siemens]

Dzięki skuteczności platformy LMS Caesam w środowisku ISAMI, zakres wykorzystania tego rozwiązania został rozszerzony o szczegółowe wymiarowanie strukturalne oraz certyfikację modeli A350-1000 i A320neo. Ponadto, działając wspólnie z LMS – jednym z segmentów biznesowych firmy Siemens – Airbus opracował nowe narzędzie umożliwiające oszacowanie masy samolotu już na wstępnym etapie procesu jego projektowania. Airbus korzysta także z opartej na platformie LMS Caesam technologii PRESTO (Pre-sizing of Structures for Trade-Offs) do wstępnego wymiarowania samolotów. Zastosowanie PRESTO przy pracach nad modelem A350-1000 umożliwiło uzyskanie znacznych oszczędności czasowych w porównaniu do poprzednio stosowanych metod.

LMS jest segmentem biznesowym Siemens PLM Software, który został przejęty przez firmę Siemens w styczniu 2013 roku.

http://www.plm.automation.siemens.com/pl_pl/products/lms/

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login