Oprogramowanie

Zintegrowany system inteligentnego handlu

Wykorzystanie zintegrowanych systemów usługowo-programowych do analizy potrzeb klientów

[źródło: FreeDigitalPhotos]

Rozwój systemów informatycznych w coraz większym stopniu pozwala zaangażować klientów nie tylko w proces tworzenia wyrobów, ale również w kształtowanie polityki i strategii przedsiębiorstwa. Dzięki temu dostawca może zaoferować dokładnie taki towar lub usługę jakiego oczekuje klient.

Artykuł powstał na bazie materiałów dostarczonych przez firmę IBM; http://www.ibm.com/pl/pl/

Jak pokazują ostatnie badania IBM C-suite, w którym przepytano 4200 osób odpowiedzialnych za kierowanie firmami z różnych branż, ponad połowa ankietowanych deklaruje dążenie do jak największego zaangażowania klientów w kształtowanie strategii przedsiębiorstwa. Co ciekawe, badanie to pokazało również, że te firmy, które zdobywają przewagę konkurencyjną na rynku, bardzo silnie wymieniają informację ze swoim biznesowym otoczeniem, również za pośrednictwem swoich partnerów i dostawców.

Oczywiście do zrealizowania tego typu strategii wymiany informacji z otoczeniem oraz do zaangażowania klientów w kształtowanie strategii przedsiębiorstwa niezbędne są zaawansowane narzędzia informatyczne z różnych dziedzin – począwszy od analizy danych, poprzez zarządzanie procesami marketingu i sprzedaży, na realizacji zamówień skończywszy. Tego typu zintegrowaną platformą jest opracowana przez firmę IBM, platforma ExperienceOne grupująca w sobie szereg rozwiązań technicznych i użytkowych dla inteligentnego handlu. Poszczególne składowe systemu mogą działać w chmurze, lokalnie lub w środowisku hybrydowym.

Opracowane w „boju”

Przy tworzeniu platformy ExperienceOne podjęto współpracę z 800 firmami. Platforma obejmuje obecnie oprogramowanie WebSphere Commerce, Customer Digital Experience i Enterprise Marketing Management, a także usługi doradcze, realizowane m.in. za pośrednictwem IBM Interactive Experience. – Rozwój inteligentnego handlu to ciągłe odkrywanie i wykorzystywanie nowych możliwości, których dostarczają informacje o preferencjach klientów – mówi Arkadiusz Wiśniewski, lider sprzedaży rozwiązań analitycznych w dziale oprogramowania IBM Polska. – IBM ExperienceOne zapewnia elastyczny dostęp do usług, zarówno za pomocą chmury, lokalnie, jak i w środowisku hybrydowym oraz umożliwia interakcję
z klientem w czasie rzeczywistym, zapewniając jednocześnie ochronę jego prywatności
– dodaje.

System IBM ExperienceOne został podzielony na trzy podstawowe zestawy rozwiązań funkcjonalnych. Pierwszym z nich jest „Understand Your Customers”. Tutaj główną rolę odgrywają narzędzia analityczne, pozwalające wykorzystywać dane cyfrowe, informacje na temat zachowań klientów oraz ich aktywności w serwisach społecznościowych do analizy predykcyjnej w czasie rzeczywistym. Oprócz tego rozwiązanie dostarcza narzędzi analitycznych dla urządzeń mobilnych wykorzystujących systemy Android lub iOS.

Drugim zestawem narzędzi jest „Maximize Sales, Profit and Loyalty Tutaj istnieje możliwość szybkiego analizowania sytuacji i wykorzystania zdobytej wiedzy poprzez różne kanały sprzedaży z użyciem merchandisingu. Dzięki optymalizacji polityki cenowej klienci w odpowiednim czasie będą mogli otrzymywać dopasowane do nich oferty. Z kolei „Deliver Empowering Digital Experiences to zestaw narzędzi służących do zwiększenia satysfakcji klientów na każdym etapie kontaktu. Marketerzy i sprzedawcy mogą łatwiej wykorzystać dane analityczne dotyczące klientów, cen i wyników sprzedażowych, dostarczając spersonalizowane oferty w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem różnych kanałów cyfrowych i urządzeń mobilnych. Tym samym możliwa jest automatyzacja procesu kierowania ofert, a co za tym idzie większe zaangażowania klientów i wzrost wyników sprzedaży.

W skład systemu ExperienceOne wchodzą także trzy narzędzia analityczne działające w oparciu o przetwarzanie danych w chmurze. Obejmują one doradztwo, system oprogramowania analitycznego ExperienceOne oraz infrastrukturę chmury SoftLayer. „Customer Data as a Service umożliwia wykorzystanie informacji na temat klientów ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych, w celu poprawienia wyników sprzedażowych i przychodów firmy. Z kolei „Customer Analytics as a Service pozwala przedsiębiorstwom w krótkim czasie identyfikować aktualne trendy, przewidywać możliwe zachowania użytkowników i wskazywać najlepsze działania, które zwiększą ich zaangażowanie, a „Digital Commerce as a Service” zapewnia przedsiębiorcom możliwość wzmocnienia obecności w Internecie i szybsze wprowadzanie na rynek rozwiązań angażujących klientów, od złożenia zamówienia po jego realizację.

Analiza danych w chmurze

Wmienione przed chwilą systemy wykorzystują oprogramowanie analityczne pracujące w chmurze w chmurze o nazwie IBM Concert. Dostępne jest ono za pośrednictwem IBM Cloud Marketplace. Istotną właściwością sytemu jest wsparcie dla pracowników mobilnych oraz możliwość wykorzystania współpracy społecznościowej jako integralnej części procesu decyzyjnego. System pozwala też na stały dostęp do danych i analiz oraz na zaangażowanie pracowników zdalnych, którzy mogą brać udział w komunikacji i błyskawicznie aktualizować dane za pomocą urządzeń mobilnych.

Z kolei narzędzie Catalyst Insight zapewnia automatyzację procesów analitycznych ​​oraz ułatwia dostęp do ich wyników użytkownikom biznesowym. Narzędzie automatycznie tworzy modele predykcyjne
i przedstawia wyniki w postaci interaktywnych wizualizacji, opisanych prostym językiem. Dzięki temu marketerzy mogą lepiej zrozumieć czynniki wpływające na efektywność kampanii marketingowych, bez konieczności czekania na pomoc profesjonalnych analityków – na przygotowanie informacji, opracowanie modeli predykcyjnych i interpretację wyników.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!