
Facebook zapowiedział walkę z zalewem nieoryginalnych treści. Inicjatywa ta ma na celu ochronę i wyróżnienie twórców, którzy wkładają wysiłek w tworzenie unikalnych materiałów, a także poprawę jakości treści dla wszystkich użytkowników.
Według definicji Mety, nieoryginalne treści to materiały, które są wielokrotnie wykorzystywane lub publikowane z innego źródła bez dodania "znaczących ulepszeń". Firma rozróżnia udostępnianie treści z własnym komentarzem, co jest pożądane, od wielokrotnego publikowania materiałów innych twórców bez ich zgody lub wartości dodanej. Problem ten, jak zauważa Meta, osłabia doświadczenia użytkowników i utrudnia przebicie się nowym twórcom.
Aby zaradzić temu problemowi, Facebook ogłosił wdrożenie bardziej zdecydowanych działań:
- Ograniczenia dla kont naruszających \asady: Konta, które notorycznie i niewłaściwie wykorzystują zdjęcia lub posty innych, stracą dostęp do programów monetyzacji i spotkają się ze znacznym ograniczeniem dystrybucji wszystkich udostępnianych przez siebie treści.
- Wykrywanie duplikatów: Systemy Facebooka będą wykrywać zduplikowane filmy, a ich widoczność zostanie ograniczona.
- Właściwe oznaczanie źródła: Platforma bada również sposoby na promowanie prawidłowego przypisywania autorstwa, na przykład poprzez dodawanie linków do oryginalnego materiału wideo na jego duplikatach.
Meta wylicza, że w pierwszej połowie 2025 roku podjęła działania przeciwko około 500 000 kont zaangażowanych w spam i powielanie treści oraz usunęła około 10 milionów profili podszywających się pod znanych twórców treści.
Facebook wprowadza również nowe narzędzia, aby pomóc twórcom zrozumieć, co wpływa na dystrybucję ich treści. W specjalnym panelu dostępne są szczegółowe statystyki na poziomie posta, które mogą wyjaśnić, dlaczego treść nie jest dystrybuowana. Ponadto w panelu Wsparcie twórcy mogą regularnie sprawdzać, czy nie grożą im kary związane z treściami lub monetyzacją.
Komentarze
0Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!