Akcesoria do konsol

PlayStation Move - poznaj magiczną różdżkę Sony

przeczytasz w 2 min.

Opisujemy tytuły startowe oraz dzielimy się wrażeniami. Mamy dla was także autorski film, gdzie widać że Move daje mnóstwo frajdy!

Mamy wreszcie szanse przyjrzeć się nowemu kontrolerowi z bliska i ocenić rewolucyjność użytej w nim technologii. Czy warto w nią zainwestować? Czy faktycznie wnosi ona coś nowego do sposobu kontroli gier? I wreszcie  - czy produkt ten kierowany jest jedynie do "niedzielnych graczy", czy raczej do wszystkich? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w niniejszym artykule i zapraszamy do lektury!

Artykuł jak zwykle podzieliliśmy na kilka sekcji dla łatwiejszej nawigacji po interesujących was tematach:

Nowe oblicze kontrolera
Jak wygląda ten nietypowy gadżet, zawierający mleczno-białą sferę wielkości piłeczki pingpongowej? Dowiedz się więcej o wzornictwie.

Technologia PS Move – rewolucja czy ewolucja?
Z jakich rozwiązań korzysta Move i czy są lepsze niż te, które znamy z Nintendo Wii?

Wrażenia z testów
Zobacz nasz film oraz opis wrażeń z użytkowania - Move daje naprawdę dużo frajdy!

Tytuły startowe
Sprawdź w co możesz i w co warto zagrać w dniu premiery PlayStation Move.

Ciekawostki

W historii PlayStation 3 jest to druga próba wykorzystania tej technologii.  Pierwszym, niezbyt udanym projektem okazał się Sixaxis, gamepad wyposażony w czujnik ruchu. Jego wykorzystanie w grach było raczej znikome. W sieci spekuluje się nawet, że to rozwiązanie pojawiło się w planach Sony dopiero tuż przed planowaną premierą PlayStation 3 i było skutkiem pierwszej prezentacji nowego kontrolera Nintendo - Wii-lota. Stąd też niewielka liczba produkcji obsługujących już na starcie tę technologię.
Z czasem pojawiły się co prawda nowe, ciekawe tytuły, w których można było sterować przy pomocy ruchu gamepada, ale daleko im było do popularności jaką osiągnęło Nintendo Wii. Trudno więc dziwić się zazdrości z jaką Sony oraz Microsoft obserwowały kolejny ogromny sukces japońskiego giganta.

Jak się później okazało obie firmy po cichu rozpoczęły prace nad swoimi wersjami ruchowych kontrolerów mających przynieść im jeszcze większy rozgłos, a co za tym idzie - zwiększającą się sprzedaż. Bomba wybuchła podczas zeszłorocznych targów E3, kiedy zarówno Sony jak i Microsoft zaprezentowały swoje projekty.

Koncern z Redmond pochwalił się wówczas czymś, co nazwane zostało enigmatycznie Project Natal, a Sony – prototypem Magic Wand. O ile jednak Microsoft miał jedynie własną wizje kontroli gier przy pomocy ruchów gracza, o tyle Sony pokazało pierwsze technologiczne dema swojego ruchowego kontrolera. Trzeba przyznać, że zrobiły one duże wrażenie zarówno na przedstawicielach branżowych mediów, jak i graczach.